Oprettelse af ny konto

Du kan selv oprette nye konti. Flere konti kan være med til at give dig overblik over din økonomi, f.eks. med en separat konto til faste udgifter, mad eller gaver. Og så kan du selv navngive dine konti. 

  • Opret ny konto i mobilbank

    I mobilbanken kan du nemt og hurtigt oprette nye betalingskonti (Danske Konto).

    1104fc11-463f-48b9-bbdd-e07456f374d1

    Se, hvordan du opretter en konto i mobilbanken (0:43)

    Sådan gør du
    • Åbn mobilbank.
    • Tryk på 'Konti' i topmenuen.
    • Tryk på den blå cirkel med  '+'.
    • Vælg 'Konto - Opret en ekstra konto'.
    • Læs om dine fordele og se priser for betalingskonti. Tryk på 'Fortsæt'.
    • Læs og underskriv aftalen.
    • Indtast din servicekode.
    • Tryk på 'OK'. Aftalen er nu godkendt og din konto klar til brug. Du finder den i din kontooversigt.
      Kan kontoen ikke oprettes straks, vil du få besked i bestillings-flowet.

    Du har selv mulighed for at bestemme navnet på din nye konto fx Budgetkonto eller Madkonto, så de bliver nemmere at adskille fra hinanden. Se hvordan.
    Er du i tvivl om, hvilken konto du skal vælge, kan du læse mere her


     

  • Opret ny konto i netbank

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på 'Konti' og vælg den type konto du ønsker at oprette.
    • Klik på 'Bestil'.
    • Klik på 'Fortsæt'.
    • Åbn og læs aftaledokumentet, klik på 'Videre til underskrift'.
    • Indtast din adgangskode og klik 'Godkend'.
      Kontoen oprettes med det samme og kan herefter benyttes. 
      Du har  selv mulighed for at bestemme navnet på din nye konto fx Budgetkonto eller Madkonto, så de bliver nemmere at adskille fra hinanden. Se hvordan.
    Er du i tvivl om, hvilken konto du skal vælge, kan du læse mere her
  • Opret opsparingskonto Danske Indlån

    fe0a4e21-412b-4f86-8c06-797b69d47159
    Se, hvordan du opretter en opsparingskonto i netbanken (0:35)

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på 'Konti' i topmenuen og under 'Ny konto' vælg 'Opsparingskonto'.
    • Klik på 'Bestil'.
    • Klik på 'Fortsæt'.
    • Åbn og læs aftaledokumentet, klik på 'Videre til underskrift'.
    • Godkend med MitID.
      Din nye Danske Indlån er klar til opsparing med det samme.
  • Bestil konto til dit barn

    Lille, mellem og stor. Dit barn vokser lidt hver dag, og jeres behov ændrer sig med årene. Heldigvis har vi altid en konto, der passer til dit barns alder.
    Læs mere om bank for børn og unge

    Bestil konto til dit barn
    Ponduskonto 0-7 år
    Min konto 8-17 år
    Danske Ung 15-17 år

    Hvis du allerede er kunde i Danske Bank, kan du nemt bestille Ponduskonto, Børneopsparing, Lommepenge og Danske gave til dit barn i mobilbanken.
    Sådan gør du
    • Åbn mobilbanken
    • Klik på ‘Menu’ nederst på siden.
    • Vælg ‘Produkter til børn’.
  • Opret eller ændr NemKonto

    En NemKonto er en helt almindelig konto, du har i forvejen, og som det offentlige bruger til at betale penge til dig, hvis du f.eks. skal have overskydende skat eller børnefamilieydelse. Du vælger selv, hvilken konto, du ønsker skal være NemKonto.

    Sådan gør du

    Den konto, du har valgt, er nu din NemKonto.

  • Opret ny konto - ny kunde

    Sådan gør du
    Er du ikke kunde i Danske Bank
    For at oprette en Danske Konto skal du tilmelde dig Danske Banks kundeprogram eller vælge Danske 18-27 eller Danske Studie

    • Læs om vores konti
    • Vælg den konto, du ønsker.
    • Klik på 'Bestil', og udfyld dine personlige oplysninger.

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.