Bestilling af kort
Du kan både bestille betalingskort og kreditkort til brug i Danmark og udlandet.
-
Bestil nyt debetkort i mobilbank
Har du allerede et kort, som bare ikke virker længer, fordi det måske er slidt, itu eller blevet væk og du har spærret det, skal du genbestille dit kort.
Ønsker du et ekstra kort skal du bestille et nyt.
I mobilbanken er det muligt at bestille debetkort:Sådan bestiller du et nyt kort
- Log på mobilbank.
- Vælg 'Kort' i den øverste menu.
- Tryk på den blå cirkel med '+'.
- Vælg 'Nyt kort'.
- Du kan se de tilgængelige produkter øverst på siden ved at swipe horisontalt for at navigere mellem dem.
- Læs om de enkelte produkter og klik på 'Vælg kort, ved det kort du ønsker at bestille. Læs mere og klik på 'Fortsæt'.
- Vælg den konto, som dit nye kort skal tilknyttes.
- Vælg pinkode - ny eller samme som et andet kort.
- Læs og underskriv dokumenter.
- Skub swipe-knappen til 'Underskriv nu' mod højre for at godkende bestillingen af dit nye kort.
Når du modtager dit Mastercard, skal du aktiveredet, inden du kan bruge det
Læs mere om kort -
Bestil nyt kort i netbank
Har du allerede et kort, som bare ikke virker længer, fordi det måske er slidt, itu eller blevet væk og du har spærret det, skal du genbestille dit kort.
Ønsker du et ekstra kort skal du bestille et nyt.
Sådan bestiller du et nyt kort- Log på Danske Netbank, og gå til 'Nyt kort'.
- Klik på 'Læs mere' ud for det kort, du ønsker at bestille.
- Klik på 'Bestil'. Udfyld felterne, og klik på 'Bestil'.
- Din ansøgning er nu sendt til os, og vi svarer dig normalt i løbet af to til tre hverdage.
- Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer.
Når du modtager et Mastercard, Visa/Dankort, et dankort eller et hævekort, skal du aktivere det, inden du kan bruge det
-
Leveringstid
I mobilbanken kan du følge dit nye korts status i leveringsprocessen.
Dit nye kort vil ligge øverst på kortoverblikket med den aktuelle status.
Sådan gør du- Log på mobilbank.
- Vælg 'Kort' i den øverste menu.
- Nye kort ligger øverst på kortoverblikket. På oversigten kan du under dit bestilte kort se status fx, produceres og aktiver dit nye kort.
- Klik på dit nye kort for at få en mere detaljeret status.
- Produceres: Kortet er blevet bestilt og er under produktion.
- Levering: Kortet er blevet produceret og er sendt med posten. Kortet kan nu aktiveres.
- Aktivering: Du aktiverer kortet ved at trække swipe-knappen 'Aktiver kort' mod højre.
- Aktivt kort: Kortet er blevet aktiveret og kan nu bruges.
-
Se pinkode
Når du bestiller et nyt kort, får du mulighed for at vælge pinkode - en ny eller den samme, som du har til et andet kort.
Hvor ser du din nye pinkode?
Har du mobilbank:Når dit kort er på vej med posten, kan du allerede se pinkoden til kortet i mobilbanken og dit nye kort kan aktiveres og tages i brug. Har vi dit mobilnummer, får du en sms, når kortet er afsendt og på vej til dig.
Du modtager ikke pinkoden i et brev med posten.
Har du ikke mobilbank:
Bruger du ikke mobilbank, f.eks. fordi du er under 15 år, vil du få din pinkode i et brev med posten.
Du modtager pinkoden ca. 3 hverdage efter, du har modtaget dit nye kort.
Husk. Har du glemt din pinkode, kan du altid på et øjeblik se den i din mobilbank - det gælder alle dine kort fra Danske Bank.
Relaterede emner
- Anmeld skade og forhåndsvurdering på Mastercard forsikringer
- Beløbsgrænser for kort
- Godkendelse af køb med kort på nettet
- Kort i betalingsapps
- Kortoversigt
- Brug i udlandet
- Fejl på kort
- Forsikringer
- Aktivering af kort
- Erstat kort
- Glemt pinkode
- Indsigelse
- Kortsikkerhed
- Misbrug af kort
- Ophævelse af spærring
- Rateopdeling
- SMS fra banken
- Spærring af kort
- Valg mellem Visa og Dankort