Bestil nyt kort,  genbestil kort eller aktiver kort

Du kan både bestille betalingskort og kreditkort til brug i Danmark og udlandet. Når du modtager et Visa/Dankort, et dankort eller et hævekort, skal du aktivere det, inden du kan bruge det

  • Bestil nyt kort i netbank

    Bestil nyt kort i netbank

    • Log på Danske Netbank, og gå til 'Nyt kort'.
    • Klik på 'Læs mere' ud for det kort, du ønsker at bestille.
    • Klik på 'Bestil'. Udfyld felterne, og klik på 'Bestil'.
    • Din ansøgning er nu sendt til os, og vi svarer dig normalt i løbet af to til tre hverdage.


    Bemærk
    Leveringstid
    : Banken har 8 hverdages leveringstid på kort og yderligere 3 hverdage på en pinkode. Din modtagelse vil dog være afhængig af, hvor ofte post deles ud i dit område og leveringstiden kan derfor være forlænget med ydeligere nogle dage. Har du valgt at bruge samme pinkode som på dit tidligere kort, modtager du ikke en ny pinkode.
    Forsinket kort: Har du ikke modtaget dit kort efter 10 hverdage, så ring til os.

    Læs mere om kort

  • Genbestil kort i netbanken

    Genbestil kort i netbanken

    Måske er magnetstriben på bagsiden af kortet ved at være slidt, eller kortet er ved at knække. Eller du har selv spærret dit kort, fordi du ikke har kunnet finde det.
    Så kan du nemt og hurtigt genbestille dit kort.

    Er kortet derimod ved at udløbe, behøver du ikke at foretage dig noget. Vi sender automatisk et nyt kort til dig i god tid inden udløbsdagen.

    Bemærk.
    Udløbne KontantKort kan ikke fornys. Kortet kan bruges indtil den udløbsdato, der står på kortet, og derefter er det ugyldigt. Dog kan beløb på kortet udbetales 1 år efter udløbstids-punktet, hvis kortet afleveres i en filial.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank, og kom til 'Kortoversigt'.
    • Klik på pilen ud for kortet du ønsker at genbestille.
    • Vælg 'Genbestil kort'.
    • Tjek om oplysningerne er korrekte, og klik 'OK'.
    • Skriv din adgangskode og klik 'Godkend'.
    • Dit kort er nu genbestilt.
  • Genbestil kort i mobilbank

    Genbestil kort i mobilbank

    Sådan gør du, hvis du har en iPhone eller en Android
    • Log på mobilbank med din servicekode fra Netbank.
    • Vælg 'Kort'.
    • Tryk det kort du ønsker at genbestille.
    • Tryk på 'Genbestil kort'. Angiv årsagen til, at du ønsker at genbestille dit kort.
    • Tryk på 'Behold nuværende pinkode'.
      Læs opsummeringen af din genbestilling og skub skyder-knappen 'Genbestil kort' mod højre for at genbestille.
    • Dit kort er nu både genbestilt og spærret.
      Du kan følge status i kortoversigten fra 'bestilt' – 'produktion' –'afsendt', til du har modtaget kortet.

    For selv at kunne spærre, genåbne og genbestille dit kort i mobilbanken kræver det, at din mobilbank-app er opdateret til nyeste version. Funktionen er endnu ikke tilgængelig på Apple Watch og Windows Phone.

Aktiver nyt kort

  • Aktiver nyt kort i netbanken

    Aktiver nyt kort i netbanken

    Når du modtager et Visa/Dankort, et Dankort eller et hævekort, skal du aktivere det, inden du kan bruge det til at betale med.

    MasterCard og MasterCard Direct skal ikke aktiveres

    Når du modtager et KontantKort, er der ikke penge på kortet, -så snart du har overført penge via Letbank til kortet, er det klar til brug.

    Sådan gør du
    Hvad koster det?

    Det koster ikke noget at aktivere dit nye kort.
  • Aktiver nyt kort i mobilbank

    Aktiver nyt kort i mobilbank

    Når du modtager et Visa/Dankort, et Dankort eller et hævekort, skal du aktivere det, inden du kan bruge det til at betale med.

    MasterCard og MasterCard Direct skal ikke aktiveres

    Når du modtager et KontantKort, er der ikke penge på kortet, -så snart du har overført penge via Letbank til kortet, er det klar til brug.

    Sådan gør du
    • Log på mobilbank på din smartphone med din servicekode fra Netbank.
    • Tryk på "Kort" på "hovedhjulet" på forsiden af Mobilbanken.
    • Vælg det kort du ønsker aktiveret. (Der vil stå 'Skal aktiveres')
    • Tryk på 'Aktiver kort'.
    • Godkend ved at slide pilen mod højre over 'Aktiver kort'.

Brug for hjælp?

Hovednummer

70 123 456
  • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet

Support til Netbank:

70 10 55 01
Man-tors: 08.00 - 23.00
Fredag:     08.00 - 20.00
Lørdag:     09.00 - 19.00
Søndag:    09.00 - 23.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Alle afdelinger
  • Ring til osRing til os
  • Find osFind os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et mødeBook et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til osSkriv til os

Genbestil kort

  • Genbestil kort i netbanken

    Genbestil kort i netbanken

    Måske er magnetstriben på bagsiden af kortet ved at være slidt, eller kortet er ved at knække. Eller du har selv spærret dit kort, fordi du ikke har kunnet finde det.
    Så kan du nemt og hurtigt genbestille dit kort.

    Er kortet derimod ved at udløbe, behøver du ikke at foretage dig noget. Vi sender automatisk et nyt kort til dig i god tid inden udløbsdagen.

    Bemærk.
    Udløbne KontantKort kan ikke fornys. Kortet kan bruges indtil den udløbsdato, der står på kortet, og derefter er det ugyldigt. Dog kan beløb på kortet udbetales 1 år efter udløbstids-punktet, hvis kortet afleveres i en filial.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank, og kom til 'Kortoversigt'.
    • Klik på pilen ud for kortet du ønsker at genbestille.
    • Vælg 'Genbestil kort'.
    • Tjek om oplysningerne er korrekte, og klik 'OK'.
    • Skriv din adgangskode og klik 'Godkend'.
    • Dit kort er nu genbestilt.
  • Genbestil kort i mobilbank

    Genbestil kort i mobilbank

    Sådan gør du, hvis du har en iPhone eller en Android
    • Log på mobilbank med din servicekode fra Netbank.
    • Vælg 'Kort'.
    • Tryk det kort du ønsker at genbestille.
    • Tryk på 'Genbestil kort'. Angiv årsagen til, at du ønsker at genbestille dit kort.
    • Tryk på 'Behold nuværende pinkode'.
      Læs opsummeringen af din genbestilling og skub skyder-knappen 'Genbestil kort' mod højre for at genbestille.
    • Dit kort er nu både genbestilt og spærret.
      Du kan følge status i kortoversigten fra 'bestilt' – 'produktion' –'afsendt', til du har modtaget kortet.

    For selv at kunne spærre, genåbne og genbestille dit kort i mobilbanken kræver det, at din mobilbank-app er opdateret til nyeste version. Funktionen er endnu ikke tilgængelig på Apple Watch og Windows Phone.