Bestil et nyt kort

Du kan nemt og hurtigt bestille et ekstra kort i din mobilbank.

Bemærk. Er dit kort itu eller blevet væk, og du har spærret det? Så skal du genbestille dit eksisterende kort.


Sådan bestiller du et ekstra kort i mobilbanken

  • Åbn mobilbank.
  • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
  • Tryk på den blå cirkel med '+'.

    Skærmbillede fra mobilbanken, der viser kortoversigten


  • Du præsenteres nu for de korttyper, vi kan tilbyde dig via mobilbanken.
  • Tryk på den korttype du ønsker at bestille.

    Skærmbillede mobilbank: Vælg nyt kort


  • Øverst finder du de kort, vi kan tilbyde dig via mobilbanken. Du kan swipe frem og tilbage mellem kortene for at se hvilket kort, der passer bedst til dit behov.
  • Tryk 'Vælg kort', ved det kort, som du ønsker at bestille. 


  • Læs om fordele for det valgte kort og tryk på 'Fortsæt'.

    Skærmbillede fra mobilbanken, der viser Læs mere


  • Vælg den konto, som dit nye kort skal tilknyttes.
  • Tryk 'Fortsæt'.

    Skærmbillede fra mobilbanken, der viser valg af tilknyttet konto


  • Vælg pinkode - ny eller samme som til et andet kort.
  • Tryk 'Fortsæt'.

    Skærmbillede mobilbank: Vælg pinkode



Ansøger du om et debetkort (Masstercard Direct)
Tryk her, og hop til: Underskriv aftale - for enten debetkort eller kreditkort

Ansøger du om et kreditkort - fortsæt guiden herunder.
Før vi kan tilbyde dig det nye kreditkort, har vi brug for at vurdere din økonomi. Det gør vi på baggrund af de oplysninger, vi beder om i ansøgningsprocessen.
  • Begynd ansøgningen ved at trykke på 'Kortopsætning' og fortsæt herefter gennem de enkelte trin i ansøgninsprocessen ved at udfylde felterne.

    Skærmbillede mobilbank: Ansøg ved at gennemgå de enkelte steps og udfyld felterne


  • Afslut ansøgningsprocessen med at trykke på ’Ansøg’.
  • Vent, mens din ansøgning behandles. Det kan tage op til 60 sekunder.
  • Når din ansøgning om kreditkortet er godkendt, skal du godkende vores tilbud. Tryk på ’Bekræft’.
Kan kortet ikke godkendes straks, vil du få besked i bestillings-flowet.

Underskriv aftale - for enten debetkort eller kreditkort

  • Åbn og læs aftaledokumenterne.
  • Skub swipe-knappen til 'Underskriv nu' mod højre for at godkende bestillingen af dit nye kort.

    Skærmbillede fra mobilbanken, der viserUnderskriv nu



    Dit kort er nu bestilt og på vej til dig.

    Skærmbillede fra mobilbanken, der bekræfter kortbestillingen

Hvornår modtager jeg mit nye kort
Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer. Det tager ofte 8-10 dage, før du modtager dit nye kort.

Hvordan aktiverer jeg mit nye kort?
Når du får dit nye kort, skal det aktiveres før brug.
Visa/Dankort skal du selv aktivere via mobil- eller netbanken, mens et Mastercard aktiveres automatisk første gang du betaler med chip og pinkode, men du kan også aktivere det via mobil- og netbank. 

Har du glemt din pinkode?
Kan du ikke bruge dit kort,  fordi du har glemt din pinkode, kan du nemt se den i mobilbanken.
  • Netbank - Bestil nyt kort

    Har du allerede et kort, som bare ikke virker længer, fordi det måske er slidt, itu eller blevet væk og du har spærret det, skal du genbestille dit kort.

    Ønsker du et ekstra kort skal du bestille et nyt.
    De fleste kort bestiller du i mobilbanken.

    Sådan bestiller du et nyt kort
    • Log på Danske Netbank, og gå til 'Nyt kort'.


    • Se på oversigten, hvilke kort der skal ansøges om via netbanken: Visa/Dankort og Mastercard Platin.


    • Klik på linket 'Ansøg her'.
    • Udfyld felterne, som vil variere alt efter den valgte korttype.
    • Klik herefterpå 'Bestil'.
    • Din kortbestilling er nu sendt til os, og vi svarer dig normalt i løbet af to til tre hverdage.
    • Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer.

    Når du modtager dit nye kort, skal du aktivere det, inden du kan bruge det.

    Læs mere om kort

  • Leveringstid

    I mobilbanken kan du følge dit nye korts status i leveringsprocessen.
    Dit nye kort vil ligge øverst på kortoverblikket med den aktuelle status.

    Sådan gør du

    • Log på mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Nye kort ligger øverst på kortoverblikket. På oversigten kan du under dit bestilte kort se status fx, produceres og aktiver dit nye kort.
    • Klik på dit nye kort for at få en mere detaljeret status.
    • Produceres: Kortet er blevet bestilt og er under produktion. Du kan se, hvornår kortet er bestilt, og hvornår det forventes leveret.


    • Levering: Kortet er blevet produceret og er sendt med posten. Kortet kan nu aktiveres.


    • Aktivering: Du bekræfter, at kortet skal aktiveres.


    • Aktivt kort: Kortet er blevet aktiveret og kan nu bruges.

  • Se pinkode

    Når du bestiller et nyt kort, får du mulighed for at vælge pinkode - en ny eller den samme, som du har til et andet kort.

    Hvor ser du din nye pinkode?

    Har du mobilbank:

    Når dit kort er på vej med posten, kan du allerede se pinkoden til kortet i mobilbanken og dit nye kort kan aktiveres og tages i brug. Har vi dit mobilnummer, får du en sms, når kortet er afsendt og på vej til dig.
    Du modtager ikke pinkoden i et brev med posten.

    Har du ikke mobilbank:
    Bruger du ikke mobilbank, f.eks. fordi du er under 15 år, vil du få din pinkode i et brev med posten.
    Du modtager pinkoden ca. 3 hverdage efter, du har modtaget dit nye kort.

    Husk. Har du glemt din pinkode, kan du altid på et øjeblik se den i din mobilbank - det gælder alle dine kort fra Danske Bank.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
Tjek din saldo
Betalingsservice
Aktiver nyt kort
Misbrug af kort (indsigelse)
Se pinkode til dit kort

Du kan gøre det meste selv via mobil – og netbank. Se hvordan.
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.