Danske Bank har løbende informeret kunder, som har været berørt af fejlene i bankens inkassosystem. 

Som led i dette arbejde vil banken fra uge 47 informere en række kunder om, at der kan være opstået problemer i forbindelse med ejendomshandler, som de indgik aftale om med Danske Bank eller Realkredit Danmark for at tilbagebetale deres gæld. 

Det skyldes, at man under oprydningen i Danske Banks inkassosystem har opdaget, at det fra 2013-2019 var praksis i banken at forhandle salærer med ejendomsmæglere i forbindelse med denne type ejendomshandler – bare ikke med home. Denne praksis kan have resulteret i, at nogle kunder har betalt et for højt salær til home. 

Det er naturligvis ikke en acceptabel praksis, og den burde aldrig have fundet sted. Hvis det viser sig, at nogle kunder har betalt for høje mæglersalærer til home, vil de blive kompenseret af Danske Bank.

Danske Bank gennemgår nu alle sagerne enkeltvist. Det tager naturligvis tid og derfor kan kunderne desværre først forvente svar om nogle måneder.
Du kan læse mere om den seneste udvikling og få svar på de oftest stillede spørgsmål på vores hjemmeside danskebank.dk/inkasso. Du kan også kontakte Danske Bank på 4512 9310.