Tilgængelighedserklæring for hæveautomater i Danmark
Hos Danske Bank A/S er vi engagerede i at sikre, at vores hæveautomater er tilgængelige for alle, herunder personer med handicap. Vi bestræber os på løbende at forbedre tilgængeligheden og brugervenligheden af vores hæveautomater i overensstemmelse med WCAG 2.1-retningslinjerne.
Vi vurderer, at vores hæveautomater delvist lever op til kravene for tilgængelighed. Vores mål er at opfylde WCAG 2.1 retningslinjerne på niveau AA. Disse retningslinjer beskriver, hvordan man gør webindhold og services mere tilgængeligt for personer med en bred vifte af handicap, herunder tilpasninger for auditive, kognitive, neurologiske, fysiske, tale- og synshandicap.
Vores hæveautomater inkluderer IKKE følgende tilgængelighedsfunktioner:
Skærmforstørrelse (WCAG 1.4.4): Der skal være en knap til skærmforstørrelse indbygget i systemet, som skal være placeret, så den er nem at finde på brugerfladen. Forstørrelsen skal kunne nå op til 30x. Dette er ikke muligt på vores nuværende hæveautomater.
Sprog (WCAG 3.1.1): Dansk og engelsk er tilgængelige i den standard softwaredialog. For lydguidede tjenester er dansk det eneste understøttede sprog på nuværende tidspunkt. Planen er at understøtte sprogvalg for lydguidede tjenester i den nærmeste fremtid.
Nødknap (WCAG 3.3): Hæveautomater bør have en let tilgængelig nødknap (fysisk eller digital), som kan bruges til at tilkalde hjælp, hvis en bruger oplever problemer.
Begrænsninger og alternativer
Selvom vi bestræber os på at sikre, at vores hæveautomater er fuldt tilgængelige, kan der være visse begrænsninger. Hvis du oplever, at en funktion er utilgængelig eller svær at bruge, står vores kundeserviceteam klar til at hjælpe dig med alternative bankløsninger.
Feedback
Hvis du mener, at vi ikke har levet op til vores tilgængelighedsforpligtelser, er du velkommen til at kontakte os på Accessibility@danskebank.dk.