Hvad er der på vej i den nye mobilbank?

Herunder kan du se, hvilke features der allerede findes i den nye mobilbank
– og hvilke features vi forventer at bringe i de nærmeste opdateringer. 

 Features i den nye mobilbank

Aftaler
Underskriv aftaler digitalt
Se underskrevne aftaler
Se betingelserne for mobilbanken

Børn
Bestil Danske Gave og Børneopsparing
Opret dine børn som kunder
Lommepengeapp med kort til børn fra 8 år

Daglig økonomi
Konti og transaktioner
Betal regninger
Overfør penge
Forbrugsoveblik
Posteringsdetaljer
• Se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
• Se betalingskonti fra andre banker
• Søg efter transaktioner

Design
Navigation i bunden af skærmen
Rediger forsiden
Opdaterede lyde

Investering
Handelsdetaljer
Køb og sælg værdipapirer
Markedsoverblik
Markedsværdi
Papirdetaljer
Slet ordrer
Søg på værdipapirer
Prisagent

Kontakt
Find os
Kontakt os
Indbakke/se beskeder fra banken
Book møde online
Giv feedback

Kort
Se, aktiver, spær og ophæv spærring af kort
Åbn/luk for brug på internettet og i geografiske områder
Oversigt over abonnementer og tjenester

Lån
Låneguide
Se dine lån fra Realkredit Danmark
Ansøg om forbrugslån

Log on og godkendelse
Log on med servicekode, Touch ID og Face ID 
Godkend regninger, kontooverførsler, handel med værdipapir
med servicekode/Touch ID i stedet for NemID
Ryst telefonen for at logge af
Skift servicekode

Personoplysninger

Se og opdater dine personoplysninger og samtykker i Profil

Ekstra features
Rund Op-Sparing
Opsparingsmål
Samtykke til skattemyndighederne
Sprog (UK)
Tjek usete transaktioner
Valutaberegner
Nyt i denne version

Forventet nyt indhold

  • Forventet nyt indhold i 2018

    Forventet nyt indhold i 2018

    Udvalgte features

    Eksporter transaktioner til Excel og PDF
    Kopier og indsæt
    Mastercard: Rateopdeling
    Beskeder til og fra banken
    Flere posteringsdetaljer
    Overblik over faste betalinger

Skal du slette den gamle mobilbank?

Mens vi udvikler den nye mobilbank, vil du opleve, at der er funktioner i den gamle mobilbank, som endnu ikke er udviklet til den nye.  

Med andre ord vil der være en periode, hvor det kan være en god ide at have begge apps, hvis du vil have fuld adgang til alle funktioner i mobilbanken.

Lige nu skal du f.eks. bruge den gamle mobilbank, hvis du vil

– Rateopdele dine køb på Mastercard. 

– Blive kunde via mobilen. 

Denne liste er opdateret i juni 2018
Den nye mobilbank

Spørgsmål & svar

  • Hvorfor lancerer I en ny mobilbank?

    Danske Banks mobilbank har været et kæmpe hit, siden den i 2010 for første gang gjorde det muligt for danskerne at sidde i bussen, i frokoststuen eller på caféen og ordne pengesager via mobilen. 

    Men tiden og den digitale udvikling står ikke stille, og derfor er vi nu i gang med at udvikle en afløser. 

    Den gamle mobilbank har gjort det godt, men designet og teknologien bag begrænser os. Vi har så at sige ramt loftet i den gamle app, både teknologisk og på brugerfladen. Og da det er afgørende for Danske Bank at være førende på digitale løsninger, er vi nu i gang med at genopfinde mobilbanken, så den i langt højere grad tager udgangspunkt i kundernes individuelle behov og samtidig flytter grænserne for brugervenlighed.

  • Hvad er det nye?

    Den åbenlyse nyhed er designet, som er markant anderledes.

    Forsiden er designet, så det er endnu nemmere at få overblik. Straks efter login får du overblik over de konti og funktioner, du ønsker. 

    Vi introducerer også en ny måde at kommunikere med vores kunder på i appen. Det kommer til at minde meget om den måde, man skriver sms’er på. På den måde bevæger vi os væk fra almindelig indtastning i felter.

    Derudover kan du snart tilpasse mobilbankens opbygning/værktøjer efter egne ønsker og behov.

    Endelig er der en række helt nye features, som ikke findes i den gamle mobilbank. Det gælder blandt andet digital underskrift af aftaler og smarte værktøjer, der gør det nemt at spare op og få overblik over lån. 

  • Hvordan får jeg adgang til den nye mobilbank? 

    Appen ligger i App Store og Google Play. Se efter ”Den nye mobilbank”.

     Du logger på med den samme servicekode, som du bruger til den gamle mobilbank. Efter du er logget på, kan du vælge Touch ID.

    Hvis du ikke har mobilbank, skal du tilmelde dig i netbanken under Mobile tjenester.

  • Hvilke operativsystemer kan den nye mobilbank køre på?
    iOS og Andriod. Vi har ingen aktuelle planer om at levere til Windows Phone, da vi kun har ganske få kunder med dette behov.
  • Kommer der også en ny  app til tablet?
    Ja, men det er for tidligt at sige noget om tidshorisonten.
  • Skal jeg have en konto for bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank. (Det er i netbanken under Mobile tjenester, at du henter servicekoden til første logon i mobilbanken).
  • Hvornår lukker I den gamle mobilbank?

    Det ved vi ikke endnu, men der går mange måneder. Vi vil først gerne have mere erfaring med den nye mobilbank og udvikle mange flere funktioner, før vi overvejer, hvornår den nye mobilbank helt skal erstatte den gamle.

    Alle brugere får selvfølgelig besked i god tid – både via den gamle og den nye mobilbank.

  • Hvordan får jeg support og hjælp?
    Du kan ringe til os på 70 12 34 56. Vi svarer døgnet rundt.
  • Er den nye mobilbank lige så sikker som den gamle?
    Ja. Vi bruger samme høje sikkerhedsstandarder som i vores andre digitale løsninger.
  • Kan ældre mennesker bruge appen?
    Vi forsøger at lave en løsning, der rammer alle målgrupper uanset alder. Vi mener, at den nye mobilbank er lettere at bruge end den gamle.
  • Hvorfor er MobilePay ikke en del af mobilbanken?
    Vi arbejder på at integrere MobilePay-services i mobilbanken.
  • Kan man bruge AppleWatch?
    Nej. Vi har været nødt til at prioritere visse funktioner over andre, og AppleWatch var ikke en af de mest eftertragtede funktioner blandt vores kunder. AppleWatch vil måske blive en del af en senere version.
  • Hvad koster den nye mobilbank?
    Appen er gratis i App Store og Google Play.

    Er du tilmeldt Danske Banks kundeprogram, er brugen af mobilbanken en del af din kundepakke (Danske Hverdag eller Danske Hverdag+).