Den nye mobilbank

– udviklingen fortsætter


Den nye mobilbank er udviklet helt fra bunden i tæt samarbejde med brugerne. Og udviklingen stopper ikke her. Som du kan se her på siden, er der en masse gode ting på vej til dig. Mens vi udvikler, vil den nye og den gamle mobilbank eksistere side om side. Vi siger selvfølgelig til, når det er tid til kun at bruge den nye.

Læs mere om Den nye mobilbank >

Her kan du hente den nye mobilbank

Hent i App Store >
Hent i Google Play >

Hvad er der på vej i den nye mobilbank?

Herunder kan du se, hvilke features der allerede findes i den nye mobilbank – og hvilke features vi forventer at bringe i de nærmeste opdateringer. 

Vær opmærksom på, at tingene kan ændre sig.

Findes allerede i den nye mobilbank

 Helt nye features

 Opsparingsmål
Rund Op-Sparing
Digital underskrift af aftaler
Nyt i denne version
Låneguide
Tjek usete transaktioner
Nem godkendelse af små transaktioner
Sprog (UK)
Giv feedback
Skift servicekode
Digital løsning til lommepenge med kort og app til børn fra 8 år
Oversigt over abonnementer og tjenester
Underskrift med servicekode
Samtykke til SKAT
Opdaterede lyde

 Kendte features

Log on med servicekode og Touch ID
Se konti og transaktioner
Overfør penge
Betal regninger
Se kort
Aktiver, spær og ophæv spærring af kort
Se underskrevne aftaler
Find os
Kontakt os
Vis lån fra Realkredit Danmark
Se betingelser
Valutaberegner
Indbakke/Se beskeder fra banken


Listerne er opdateret i juni 2017. Vi tager forbehold for ændringer.

Forventet nyt indhold

  • Fra slut september 2017

    Fra slut september 2017

    Nye features

    Rediger forside
    Ny navigation
    Ryst for logaf
    Book møde
    Nem digital underskrift
    (NemID-bekræftet enhed)

    Kendte features

    Visning af Kontantkort i kortoversigten
    Investering (basis)
    Push (f.eks. om aftaler til underskrift)
    Oversigt over faste betalinger



  • Fra slut november 2017

    Fra slut november 2017

    Nye features                      

    Nyheder og tips

     


     

    Kendte features

    Investering
    Bliv kunde
    Relevante og personlige beskeder
    og rådgivning (”Danske Guide”)
    Køb/oversigt over tilvalgsforsikringertil MasterCard
    Rateopdeling af køb på MasterCard
    Kortsikkerhed (geografisk indstilling)

    Kendte features

    Investering
  • Forventet nyt indhold i 2018

    Forventet nyt indhold i 2018

    Ansøgning om billån og andre kreditbaserede produkter
    Forbrugsoverblik
    Fuldmagt
    Kort – bestil
    Kundeprogram – se og bestil
    Luk konto
    Online chat
    Online meeting
    Opret ny konto
    Pensionsinfo
    Posteringsdetaljer
    Samtykker
    Skift aftale (skift mellem privat mobilbank/erhverv mobilbank)
    Udbakke
    Udlandsoverførsler

Skal du slette den gamle mobilbank?

Mens vi udvikler den nye mobilbank, vil du opleve, at der er funktioner i den gamle mobilbank, som endnu ikke er udviklet til den nye.  

Med andre ord vil der være en periode, hvor det kan være en god ide at have begge apps, hvis du vil have fuld adgang til alle funktioner i mobilbanken.

Lige nu skal du f.eks. bruge den gamle mobilbank, hvis du vil

– Rateopdele dine køb på Mastercard. Vi forventer, at funktionen er klar i den nye mobilbank i sidste kvartal 2017.

– Bruge forbrugsoverblikket. Vi forventer, at funktionen er klar i den nye mobilbank i sidste kvartal 2017.

– Se dine investeringer. Vi forventer, at denne feature er klar i slutningen af september 2017. Senere på året kan du også handle værdipapirer via den nye mobilbank

– Blive kunde via mobilen. Vi forventer, at funktionen er klar i den nye mobilbank i sidste kvartal 2017.

– Bruge en Windows-telefon. Vi har endnu ingen faste planer om udvikling til Windows.

Denne liste er opdateret i juni 2017
Den nye mobilbank

Spørgsmål & svar

  • Hvorfor lancerer I en ny mobilbank?

    Danske Banks mobilbank har været et kæmpe hit, siden den i 2010 for første gang gjorde det muligt for danskerne at sidde i bussen, i frokoststuen eller på caféen og ordne pengesager via mobilen. 

    Men tiden og den digitale udvikling står ikke stille, og derfor er vi nu i gang med at udvikle en afløser. 

    Den gamle mobilbank har gjort det godt, men designet og teknologien bag begrænser os. Vi har så at sige ramt loftet i den gamle app, både teknologisk og på brugerfladen. Og da det er afgørende for Danske Bank at være førende på digitale løsninger, er vi nu i gang med at genopfinde mobilbanken, så den i langt højere grad tager udgangspunkt i kundernes individuelle behov og samtidig flytter grænserne for brugervenlighed.

  • Hvad er det nye?

    Den åbenlyse nyhed er designet, som er markant anderledes.

    Forsiden er designet, så det er endnu nemmere at få overblik. Straks efter login får du overblik over de konti og funktioner, du ønsker. 

    Vi introducerer også en ny måde at kommunikere med vores kunder på i appen. Det kommer til at minde meget om den måde, man skriver sms’er på. På den måde bevæger vi os væk fra almindelig indtastning i felter.

    Derudover kan du snart tilpasse mobilbankens opbygning/værktøjer efter egne ønsker og behov.

    Endelig er der en række helt nye features, som ikke findes i den gamle mobilbank. Det gælder blandt andet digital underskrift af aftaler og smarte værktøjer, der gør det nemt at spare op og få overblik over lån. 

  • Hvordan får jeg adgang til den nye mobilbank? 

    Appen ligger i App Store og Google Play. Se efter ”Den nye mobilbank”.

     Du logger på med den samme servicekode, som du bruger til den gamle mobilbank. Efter du er logget på, kan du vælge Touch ID.

    Hvis du ikke har mobilbank, skal du tilmelde dig i netbanken under Mobile tjenester.

  • Hvilke operativsystemer kan den nye mobilbank køre på?
    iOS og Andriod. Vi har ingen aktuelle planer om at levere til Windows Phone, da vi kun har ganske få kunder med dette behov.
  • Kommer der også en ny  app til tablet?
    Ja, men det er for tidligt at sige noget om tidshorisonten.
  • Skal jeg have en konto for bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank. (Det er i netbanken under Mobile tjenester, at du henter servicekoden til første logon i mobilbanken).
  • Hvornår lukker I den gamle mobilbank?

    Det ved vi ikke endnu, men der går mange måneder. Vi vil først gerne have mere erfaring med den nye mobilbank og udvikle mange flere funktioner, før vi overvejer, hvornår den nye mobilbank helt skal erstatte den gamle.

    Alle brugere får selvfølgelig besked i god tid – både via den gamle og den nye mobilbank.

  • Hvordan får jeg support og hjælp?
    Du kan ringe til os på 70 12 34 56. Vi svarer døgnet rundt.
  • Er den nye mobilbank lige så sikker som den gamle?
    Ja. Vi bruger samme høje sikkerhedsstandarder som i vores andre digitale løsninger.
  • Kan ældre mennesker bruge appen?
    Vi forsøger at lave en løsning, der rammer alle målgrupper uanset alder. Vi mener, at den nye mobilbank er lettere at bruge end den gamle.
  • Hvorfor er MobilePay ikke en del af mobilbanken?
    Vi arbejder på at integrere MobilePay-services i mobilbanken.
  • Kan man bruge AppleWatch?
    Nej. Vi har været nødt til at prioritere visse funktioner over andre, og AppleWatch var ikke en af de mest eftertragtede funktioner blandt vores kunder. AppleWatch vil måske blive en del af en senere version.
  • Hvad koster den nye mobilbank?
    Appen er gratis i App Store og Google Play.

    Er du tilmeldt Danske Banks kundeprogram, er brugen af mobilbanken en del af din kundepakke (Danske Hverdag eller Danske Hverdag+).