Features i mobilbanken
Her på siden får du et overblik over alle de features, der findes i mobilbanken.
Hvorfor servicekode i stedet for MitID?
Features
Aftaler
• Underskriv aftaler digitalt
• Se underskrevne aftaler
• Se betingelserne for mobilbanken
Børn
• Bestil Danske Gave og Børneopsparing
• Lommepengeapp med kort til børn fra 8 år
Daglig økonomi
• Konti og transaktioner
• Betal regninger
• Overfør penge
• Forbrugsoverblik
• Posteringsdetaljer
• Se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
• Se betalingskonti fra andre banker
• Søg efter transaktioner
• Slet fremtidige indbetalingskort (dog ikke, hvis de er tilmeldt betalingsservice)
• Slet og ret fremtidige overførsler
• Overfør penge fra mine konti i andre banker
• Opret ny konto (Danske Konto)
Design
• Navigation i bunden af skærmen
• Opdaterede lyde
Erhverv
• Skift mellem privat- og erhvervsaftaler (se erhvervskonti m.m.). Du skifter aftale under ”Mere”
Investering
• Handelsdetaljer
• Køb og sælg værdipapirer
• Markedsoverblik
• Markedsværdi
• Papirdetaljer
• Slet ordrer
• Søg på værdipapirer
• Prisagent
Kontakt
• Find os
• Kontakt os
• Book møde online
• Giv feedback
• Send og modtag beskeder fra banken
• Adgang til e-Boks
Kort
• Se, aktiver, spær og ophæv spærring af kort
• Se din pinkode på alle dine kort fra Danske Bank
• Åbn/luk for brug på internettet og i geografiske områder
• Oversigt over abonnementer og tjenester
• Se og juster beløbsgrænser for kontanthævninger på dine kort
• Genbestilling af eksisterende kort
• Bestilling af nyt kort
Lån
• Se dine lån fra Realkredit Danmark
Pension (kun for Danica kunder)
• Få et samlet overblik over dine pensionsordninger i Danica Pension
• Årlig og månedlig udvikling
• Se dine indbetalinger
Log on og godkendelse
• Log on med servicekode, Touch ID og Face ID
• Godkend regninger, kontooverførsler, handel med værdipapir
med servicekode/Touch ID i stedet for MitID
• Tilknyt 3 enheder til din mobilbank
• Ryst telefonen for at logge af
• Skift servicekode
Personoplysninger
• Se og opdater dine personoplysninger og samtykker i Profil
Ekstra features
• Oplæsning for blinde.
• Samtykke til skattemyndighederne
• Sprog (UK)
• Valutaberegner
Hvorfor servicekode i stedet for MitID?
I Danske Bank arbejder vi hele tiden på at gøre vores digitale løsninger mere brugervenlige – selvfølgelig uden at gå på kompromis med sikkerheden.
Fra september 2019, hvor dele af EU’s nye direktiv om betalingstjenester (PSD2/Ny betalingslov) træder i kraft, bliver det et lovkrav at bruge tofaktor-godkendelse BÅDE ved log-on på OG ved transaktioner i mobilbanker og lignende digitale services.
I Danske Bank har vi valgt en sikkerhedsløsning til vores mobilbank, som vi kalder ”servicekode i stedet for MitID”, hvilket lever op til de nye lovkrav og er samtidig en mere brugervenlig løsning.
Hvordan kan det lade sig gøre?
Tofaktor-godkendelse (eller rettere ”tofaktor-kundeautentifikation”) skal ifølge EU-direktivet bestå af mindst to ud af disse tre faktorer:
1. Noget du ved (en personlig kode).
2. Noget du ejer (et kodekort, en kodeapp – eller en anden form for enhed).
3. Noget du er (fingeraftryk, ansigtsgenkendelse og lignende).
Vores nye sikkerhedsløsning til mobilbanken består af
1. Noget du ved (din personlige servicekode).
2. Noget du ejer (din smartphone eller tablet, som du har registreret som en sikker enhed med dit MitID).
På den måde virker din smartphone eller tablet som den ene faktor i tofaktor-godkendelsen. Og en positiv sideeffekt er, at løsningen er mere brugervenlig, fordi du blot skal bruge din servicekode til at logge på med og godkende transaktioner. (Du kan også vælge Touch ID eller Face ID til logon).
Du vil blive bedt om at gentage din registrering af enheden hver 90. dag.
Vi anbefaler, at du altid beskytter din smartphone eller tablet med kode eller Touch ID / Face ID.