Features i den nye mobilbank

Herunder kan du se, hvilke features der findes i den nye mobilbank
– og hvilke vi forventer at lancere i den nærmeste fremtid.



Hvorfor servicekode i stedet for NemID?

Læs her

 Features, der findes i dag

Aftaler
Underskriv aftaler digitalt
Se underskrevne aftaler
Se betingelserne for mobilbanken

Børn
Bestil Danske Gave og Børneopsparing
Opret dine børn som kunder
Lommepengeapp med kort til børn fra 8 år

Daglig økonomi
Konti og transaktioner
Betal regninger
Overfør penge
Forbrugsoverblik
Posteringsdetaljer
• Se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
• Se betalingskonti fra andre banker
• Søg efter transaktioner
• Slet fremtidige indbetalingskort (dog ikke, hvis de er tilmeldt betalingsservice)
• Slet fremtidige overførsler

Design
Navigation i bunden af skærmen
Rediger forsiden
Opdaterede lyde

Erhverv
• Skift mellem privat- og erhvervsaftaler (se erhvervskonti m.m.). Du skifter aftale under ”Mere”

Investering

Handelsdetaljer
Køb og sælg værdipapirer
Markedsoverblik
Markedsværdi
Papirdetaljer
Slet ordrer
Søg på værdipapirer
Prisagent

Kontakt
Find os
Kontakt os
Book møde online
Giv feedback
• Send og modtag beskeder fra banken
• Adgang til e-Boks

 

Kort
Se, aktiver, spær og ophæv spærring af kort
Åbn/luk for brug på internettet og i geografiske områder
Oversigt over abonnementer og tjenester
• Se og juster beløbsgrænser for kontanthævninger på dine kort
• Rateopdeling
• Genbestilling af kort 

Lån
Låneguide
Se dine lån fra Realkredit Danmark
Ansøg om forbrugslån

Log on og godkendelse
Log on med servicekode, Touch ID og Face ID 
Godkend regninger, kontooverførsler, handel med værdipapir
med servicekode/Touch ID i stedet for NemID
Ryst telefonen for at logge af
Skift servicekode

Personoplysninger

Se og opdater dine personoplysninger og samtykker i Profil

Ekstra features
 Oplæsning for blinde. I første omgang er det muligt at få oplæst hovedelementer, f.eks.         menupunkterne. Senere udvides med flere funktioner, f.eks. "Betal & Overfør"
• Samtykke til skattemyndighederne
Sprog (UK)
Tjek usete transaktioner
Valutaberegner
Nyt i denne version

Forventet nyt indhold 2019

Lige nu mangler den nye mobilbank enkelte features i forhold til den gamle. Dem kan du se herunder. Vi arbejder på højtryk for at få dem indført i den nye app.

De forventede vigtigste leverancer i den nye mobilbank:

• Rediger fremtidige overførsler (Forventet levering: efterår 2019).

• Rediger fremtidige betalinger (Forventet levering: efterår 2019).

Vi understreger, at der er tale om forventede leverancetider.

Hvorfor servicekode i stedet for NemID?

I Danske Bank arbejder vi hele tiden på at gøre vores digitale løsninger mere brugervenlige – selvfølgelig uden at gå på kompromis med sikkerheden.

Fra september 2019, hvor dele af EU’s nye direktiv om betalingstjenester (PSD2/Ny betalingslov) træder i kraft, bliver det et lovkrav at bruge tofaktor-godkendelse BÅDE ved log-on på OG ved transaktioner i mobilbanker og lignende digitale services.

Tidligere skulle du ikke bruge NemID/tofaktor-godkendelse ved logon – blot dit CPR-nr. og din servicekode eller Touch ID/Face ID. Kun ved godkendelse af dine transaktioner skulle du bruge NemID/tofaktor-godkendelse.

Vi kender allerede tofaktor-godkendelse i form af NemID (den ene faktor er din personlige kode til NemID, den anden faktor er nøglekortet/nøgleappen). Og med det nye lovkrav bliver det altså nødvendigt at bruge eksempelvis NemID ved log-on.

I Danske Bank har vi valgt en lidt anden sikkerhedsløsning til vores nye mobilbank. Den nye sikkerhedsløsning – som vi kalder ”servicekode i stedet for NemID” – lever BÅDE op til de nye lovkrav OG er samtidig en mere brugervenlig løsning end NemID. 

Hvordan kan det lade sig gøre?
Tofaktor-godkendelse (eller rettere ”tofaktor-kundeautentifikation”) skal ifølge EU-direktivet bestå af mindst to ud af disse tre faktorer:
1. Noget du ved (en personlig kode).
2. Noget du ejer (et kodekort, en kodeapp – eller en anden form for enhed).
3. Noget du er (fingeraftryk, ansigtsgenkendelse og lignende).

Vores nye sikkerhedsløsning til den nye mobilbank består af 
1. Noget du ved (din personlige servicekode).
2. Noget du ejer (din smartphone eller tablet, som du har registreret som en sikker enhed med dit NemID).

På den måde virker din smartphone eller tablet som den ene faktor i tofaktor-godkendelsen. Og en positiv sideeffekt er, at løsningen er mere brugervenlig, fordi du blot skal bruge din servicekode til at logge på med og godkende transaktioner. (Du kan også vælge Touch ID eller Face ID til logon).

Du vil blive bedt om at gentage din registrering af enheden hver 90. dag.

Vi anbefaler, at du altid beskytter din smartphone eller tablet med kode eller Touch ID / Face ID.