Få svar på dine spørgsmål om den nye mobilbank

Herunder kan du se, hvilke features der findes i den nye mobilbank
– og hvilke vi forventer at lancere i den nærmeste fremtid.

 Features i den nye mobilbank

Aftaler
Underskriv aftaler digitalt
Se underskrevne aftaler
Se betingelserne for mobilbanken

Børn
Bestil Danske Gave og Børneopsparing
Opret dine børn som kunder
Lommepengeapp med kort til børn fra 8 år

Daglig økonomi
Konti og transaktioner
Betal regninger
Overfør penge
Forbrugsoverblik
Posteringsdetaljer
• Se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
• Se betalingskonti fra andre banker
• Søg efter transaktioner

Design
Navigation i bunden af skærmen
Rediger forsiden
Opdaterede lyde

Investering
Handelsdetaljer
Køb og sælg værdipapirer
Markedsoverblik
Markedsværdi
Papirdetaljer
Slet ordrer
Søg på værdipapirer
Prisagent

Kontakt
Find os
Kontakt os
Book møde online
Giv feedback

Kort
Se, aktiver, spær og ophæv spærring af kort
Åbn/luk for brug på internettet og i geografiske områder
Oversigt over abonnementer og tjenester

Lån
Låneguide
Se dine lån fra Realkredit Danmark
Ansøg om forbrugslån

Log on og godkendelse
Log on med servicekode, Touch ID og Face ID 
Godkend regninger, kontooverførsler, handel med værdipapir
med servicekode/Touch ID i stedet for NemID
Ryst telefonen for at logge af
Skift servicekode

Personoplysninger

Se og opdater dine personoplysninger og samtykker i Profil

Ekstra features
Samtykke til skattemyndighederne
Sprog (UK)
Tjek usete transaktioner
Valutaberegner
Nyt i denne version

Forventet nyt indhold

  • Forventet indhold i 2019

    Forventet indhold i 2019

    Lige nu mangler den nye mobilbank enkelte features i forhold til den gamle. Dem kan du se herunder. Vi arbejder på højtryk for at få dem indført i den nye app. 

    Derudover har den nye mobilbank en lang række features, som ikke findes i den gamle. Dem kan du se længere nede på siden.

    De forventede vigtigste leverancer i den nye mobilbank:

    • Mere detaljerede transaktionsoplysninger (forventet levering: forår 2019)
    • Skriv til/modtag besked fra din rådgiver (forventet levering: forår 2019)
    • e-Boks (forventet levering: forår 2019)
    • Nemt skifte mellem privat og erhverv-aftale om mobilbank (forventet levering: sommer 2019)
    • Rediger/slet fremtidige betalinger (forventet levering: sommer 2019)
    • Bliv kunde via mobilen (Vi arbejder på en helt ny webbaseret løsning).

    Vi understreger, at der er tale om forventede leverancetider. 

     

Den nye mobilbank

Spørgsmål & svar

  • Hvordan får du adgang til den nye mobilbank?

    Mobilbank-appen ligger i App Store og Google Play. Søg efter ”NY mobilbank DK – Danske Bank”.

    Hvis du ikke bruger mobilbank i forvejen
    Først skal du tilmelde dig mobilbank i din netbank under ”Mobile tjenester”. Når du er tilmeldt, får du vist en firecifret servicekode, som du skal bruge til at logge på mobilbanken, når du har downloadet den.

    Bruger du den gamle mobilbank (den der viser et ”hjul”)?
    Du logger på den nye mobilbank med den samme firecifrede servicekode, som du bruger i dag til den gamle mobilbank.

    Har du glemt din servicekode?
    Du finder din servicekode i netbanken under ”Mobile tjenester”. 
    Du kan også bestille en ny via den nye mobilbanks log-on-side. Her trykker du først på de tre prikker øverst til højre. Tryk dernæst på ”Hjælp for at logge på”.

     

  • Hvilke smartphones kan den nye mobilbank køre på?

    Du kan bruge den nye mobilbank til iOS (8.0 eller nyere) og Android (4.3 eller nyere).
    Vi understøtter ikke Windows Phone, da vi kun har ganske få kunder med dette behov. Som alternativ anbefaler vi netbank.

  • Hvad er nyt?

    Den helt åbenlyse nyhed er forsiden, hvor du med det samme får overblik over de vigtigste konti, de seneste betalinger og dine eventuelle investeringer. Du kan selv tilpasse forsiden efter dit eget behov. 

    Fra menuen nederst på forsiden kommer du videre til blandt andet ”Udforsk”, hvor du kan bestille produkter, og ”Mere”, hvor du blandt andet finder ”Indstillinger”.

    Den nye mobilbank byder også på en række helt nye funktioner, der ikke findes i den gamle mobilbank. Du kan blandt andet:
     
    ansøge om forbrugslån
    beregne omlægning af FlexLån® ud fra dagsaktuelle renter
    bestille Lommepenge-app og opsparingskonti til børn – og oprette dine børn som kunder
    booke møde online
    bruge servicekode i stedet for NemID, når du godkender overførsler, betaling af regninger, aftaler og værdipapirhandler
    underskrive aftaler digitalt
    få overblik over dine lånemuligheder
    give feedback
    se og redigere dine personoplysninger 
    se konti fra andre banker
    se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
    vælge engelsk som sprog

    Læs mere på danskebank.dk/mobilbank.



     

  • Hvordan får du support og hjælp?
    Hvis du ikke får svar på dine spørgsmål her på hjemmesiden, er du selvfølgelig velkommen til at ringe til Support på 70 105 501.
  • Skal jeg have en konto for bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank. (Det er i netbanken under Mobile tjenester, at du henter servicekoden til første logon i mobilbanken).
  • Hvad koster den nye mobilbank?

    Appen er gratis i App Store og Google Play.

  • Er appen kun for kunder i Danske Bank?
    Ja, men du er velkommen til at prøve en demo. 

    Download appen og tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne på log-on-siden. Her kan du under ”Om demo bruger” se, hvordan du gør.

    Vil du gerne have den rigtige app, så ring til os på 70 123 456 og hør, hvordan du bliver kunde hos os.
  • Skal du beholde den gamle app?
    Vi anbefaler selvfølgelig, at du begynder at bruge den nye mobilbank, men inden vi skifter helt over til den, kan du bruge begge mobilbanker. 
    Du får nærmere besked, inden vi skifter til den nye mobilbank.