Få svar på dine spørgsmål om den nye mobilbank

Herunder kan du se, hvilke features der findes i den nye mobilbank
– og hvilke vi forventer at lancere i den nærmeste fremtid.

 Features i den nye mobilbank

Aftaler
Underskriv aftaler digitalt
Se underskrevne aftaler
Se betingelserne for mobilbanken

Børn
Bestil Danske Gave og Børneopsparing
Opret dine børn som kunder
Lommepengeapp med kort til børn fra 8 år

Daglig økonomi
Konti og transaktioner
Betal regninger
Overfør penge
Forbrugsoverblik
Posteringsdetaljer
• Se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
• Se betalingskonti fra andre banker
• Søg efter transaktioner

Design
Navigation i bunden af skærmen
Rediger forsiden
Opdaterede lyde

Investering
Handelsdetaljer
Køb og sælg værdipapirer
Markedsoverblik
Markedsværdi
Papirdetaljer
Slet ordrer
Søg på værdipapirer
Prisagent

Kontakt
Find os
Kontakt os
Book møde online
Giv feedback
• Send og modtag beskeder fra banken
• Adgang til e-Boks


Kort
Se, aktiver, spær og ophæv spærring af kort
Åbn/luk for brug på internettet og i geografiske områder
Oversigt over abonnementer og tjenester

Lån
Låneguide
Se dine lån fra Realkredit Danmark
Ansøg om forbrugslån

Log on og godkendelse
Log on med servicekode, Touch ID og Face ID 
Godkend regninger, kontooverførsler, handel med værdipapir
med servicekode/Touch ID i stedet for NemID
Ryst telefonen for at logge af
Skift servicekode

Personoplysninger

Se og opdater dine personoplysninger og samtykker i Profil

Ekstra features
Samtykke til skattemyndighederne
Sprog (UK)
Tjek usete transaktioner
Valutaberegner
Nyt i denne version

Forventet nyt indhold

  • Forventet indhold i 2019

    Forventet indhold i 2019

    Lige nu mangler den nye mobilbank enkelte features i forhold til den gamle. Dem kan du se herunder. Vi arbejder på højtryk for at få dem indført i den nye app. 

    Derudover har den nye mobilbank en lang række features, som ikke findes i den gamle. Dem kan du se længere nede på siden.

    De forventede vigtigste leverancer i den nye mobilbank:

    • Mere detaljerede transaktionsoplysninger (forventet levering: forår 2019)
    • Nemt skifte mellem privat og erhverv-aftale om mobilbank (forventet levering: sommer 2019)
    • Rediger/slet fremtidige betalinger (forventet levering: sommer 2019)
    • Bliv kunde via mobilen (Vi arbejder på en helt ny webbaseret løsning).

    Vi understreger, at der er tale om forventede leverancetider. 

     

Den nye mobilbank

Spørgsmål & svar

  • Hvordan får du adgang til den nye mobilbank?

    Mobilbank-appen ligger i App Store og Google Play. Under navnet ”NY mobilbank DK – Danske Bank”.

    Hvis du ikke bruger mobilbank i forvejen
    Først skal du tilmelde dig mobilbank i din netbank under ”Mobile tjenester”. Når du er tilmeldt, får du vist en firecifret servicekode, som du skal bruge til at logge på mobilbanken, når du har downloadet den.

    Bruger du den gamle mobilbank (den der viser et ”hjul”)?
    Du logger på den nye mobilbank med den samme firecifrede servicekode, som du allerede bruger i dag til den gamle mobilbank.

    Har du glemt din servicekode?
    Du finder din servicekode i netbanken under ”Mobile tjenester”. 
    Du kan også bestille en ny via den nye mobilbanks log-on-side. Her trykker du først på de tre prikker øverst til højre. Tryk dernæst på ”Hjælp for at logge på”.

     

  • Hvilke smartphones kan den nye mobilbank køre på?

    Du kan bruge den nye mobilbank til iOS (8.0 eller nyere) og Android (4.3 eller nyere).
    Vi understøtter ikke Windows Phone, da vi kun har ganske få kunder med dette behov. Som alternativ anbefaler vi netbank.

  • Hvad er nyt?

    Den helt åbenlyse nyhed er forsiden, hvor du med det samme får overblik over de vigtigste konti, de seneste betalinger og dine eventuelle investeringer. Du kan selv tilpasse forsiden efter dit eget behov. 

    Fra menuen nederst på forsiden kommer du videre til blandt andet ”Udforsk”, hvor du kan bestille produkter, og ”Mere”, hvor du blandt andet finder ”Indstillinger”.

    Den nye mobilbank byder også på en række helt nye funktioner, der ikke findes i den gamle mobilbank. Du kan blandt andet:
     
    ansøge om forbrugslån
    beregne omlægning af FlexLån® ud fra dagsaktuelle renter
    bestille Lommepenge-app og opsparingskonti til børn – og oprette dine børn som kunder
    booke møde online
    bruge servicekode i stedet for NemID, når du godkender overførsler, betaling af regninger, aftaler og værdipapirhandler
    underskrive aftaler digitalt
    få overblik over dine lånemuligheder
    give feedback
    se og redigere dine personoplysninger 
    se konti fra andre banker
    se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
    vælge engelsk som sprog

    Læs mere på danskebank.dk/mobilbank.



     

  • Hvordan får du support og hjælp?
    Hvis du ikke får svar på dine spørgsmål her på hjemmesiden, er du selvfølgelig velkommen til at ringe til Support på 70 105 501.
  • Skal du have en konto for bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank. (Det er i netbanken under Mobile tjenester, at du henter servicekoden til første logon i mobilbanken).
  • Hvad koster den nye mobilbank?

    Appen er gratis i App Store og Google Play.

  • Er appen kun for kunder i Danske Bank?
    Ja, men du er velkommen til at prøve en demo. 

    Download appen og tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne på log-on-siden. Her kan du under ”Om demo bruger” se, hvordan du gør.

    Vil du gerne have den rigtige app, så ring til os på 70 123 456 og hør, hvordan du bliver kunde hos os.
  • Skal du beholde den gamle app?
    Du kan trygt slette den gamle app. Alle dine data følger helt automatisk med over i den nye mobilbank.
  • Hvorfor skal du bruge servicekode i stedet for NemID?

    I Danske Bank arbejder vi hele tiden på at gøre vores digitale løsninger mere brugervenlige – selvfølgelig uden at gå på kompromis med sikkerheden. Det gælder også den nye mobilbank. 

    For mobilbanker og lignende digitale betalingstjenester bliver det fra september 2019 et lovkrav at bruge tofaktor-kundeautentifikation (tofaktor-ID) ved både log-on og betalinger/overførsler (transaktioner). I dag er det ikke et krav ved log-on.

    Derfor har vi til den nye mobilbank valgt en af de mest brugervenlige sikkerhedsløsninger, der samtidig lever op til de nye lovkrav om tofaktor-ID. Vi kalder løsningen ”Servicekode i stedet for NemID”. 

    Hvad er tofaktor-ID?
    Tofaktor-ID skal bestå af mindst to ud af disse tre faktorer:

    1) Noget du ved (en personlig kode).
    2) Noget du ejer (et kodekort, en kodeapp – eller en anden form for enhed).
    3) Noget du er (fingeraftryk, ansigtsgenkendelse og lignende).

    I Danmark bruger vi typisk NemID. Den ene faktor er den personlige kode til NemID, den anden er nøglekortet/nøgleappen. 
    Du møder også tofaktor-ID, når du køber en vare på internettet og bliver bedt om at bekræfte købet med en kode, der bliver sendt på sms. 

    Sikkerhedsløsningen i den nye mobilbank består også af tofaktor-ID:
    1) Noget du ved (din personlige servicekode til mobilbanken).
    2) Noget du ejer (din smartphone eller tablet, som du registrerer som en sikkerhed enhed med dit NemID).

    På den måde er din mobile enhed den ene faktor og servicekoden den anden. Og du skal derfor blot bruge din servicekode, når du logger på og godkender transaktioner.

    Du vil fremover blive bedt om at gentage din registrering af enheden hver 90. dag.

    Tip
    Du gør det sikkert allerede – men husk også at låse din mobil/tablet med en kode, fingeraftryk eller lignende.

  • Hvorfor skal du have ny mobilbank?
    I bund og grund har vi udviklet den nye mobilbank, fordi den gamle app har ramt loftet, både med hensyn til teknologi, brugerflade og sikkerhed. Vores kunders behov, de digitale muligheder og lovkravene forandrer sig konstant, og med den nye app gør vi blandt andet klar til de nye og spændende muligheder, der følger med det nyeste EU-direktiv på betalingsområdet, PSD2 (Ny betalingslov fra 1. januar 2018). 

    De dele af PSD2, der handler om digitale services, træder i kraft i september 2019. 

    Det handler eksempelvis om banker skal give deres kunder mulighed for at få adgang til deres betalingskonti via andre bankers digitale services. 

    Det har du allerede glæde af i dag: Har du konti i andre banker, kan du se dem via den nye mobilbank.

    Det handler også om skærpede krav til log-on og digital underskrift, som alle finansielle institutioner skal leve op til i deres digitale services.

    Det har du også allerede glæde af i dag: Den nye mobilbank lever med sin tofaktor-kundeautentifikation ved log-on og underskrift op til de skærpede krav. De to faktorer i sikkerhedsløsningen i den nye mobilbank er 1) noget, du ved (din servicekode), og 2) noget, du har (din NemID-registrerede enhed). Du kan selvfølgelig også logge på med fingeraftryk/ansigtsgodkendelse.