Den nye mobilbank

– udviklingen fortsætter


Den nye mobilbank er udviklet helt fra bunden i tæt samarbejde med brugerne. Og udviklingen stopper ikke her. Som du kan se her på siden, er der en masse gode ting på vej til dig. Mens vi udvikler, vil den nye og den gamle mobilbank eksistere side om side. Vi siger selvfølgelig til, når det er tid til kun at bruge den nye.

Læs mere om Den nye mobilbank >

Her kan du hente den nye mobilbank

Hent i App Store >
Hent i Google Play >

Hvad er der på vej i den nye mobilbank?

Herunder kan du se, hvilke features der allerede findes i den nye mobilbank – og hvilke features vi forventer at bringe i de nærmeste opdateringer. 

Vær opmærksom på, at tingene kan ændre sig.

Findes allerede i den nye mobilbank

 Helt nye features

 Aftaler – underskriv aftaler digitalt
Bestil: Danske Gave og Børneopsparing
Betal regninger uden NemID
Book møde online
Giv feedback
Lommepenge-app med kort til børn fra 8 år
Låneguide
Navigation
Nem godkendelse af små transaktioner
Nyt i denne version
Opdaterede lyde
Opsparingsmål
Oversigt over abonnementer og tjenester
Rediger forsiden
Rund Op-Sparing
Ryst telefonen for at logge af
Samtykke til SKAT
Skift servicekode
Sprog (UK)
Tjek usete transaktioner
Underskrift med servicekode 

 

 

 

 

 

 Kendte features

Aftaler - se underskrevne aftaler
Betal regninger
Betingelser - se betingelserne for mobilbanken
Find os
Indbakke/se beskeder fra banken
Kontakt os
Konti og transaktioner
Kort - se, aktiver, spær og ophæv spærring af kort
Log on med servicekode og Touch ID
Overfør penge
Posteringsdetaljer 1/2
Realkreditlån - Vis lån fra Realkredit Danmark
Valutaberegner

Investering (2/3)
Markedsværdi
Papirdetaljer
Søg på værdipapirer
Handelsdetaljer
Transaktionsliste
Watch list








  
Listerne er opdateret i november 2017. Vi tager forbehold for ændringer.

Forventet nyt indhold

  • Fra slut november 2017

    Fra slut november 2017

    Investering (3/3):
    Køb og sælg værdipapirer
    Markedsoverblik
    Prisagent
    Slet ordre

    Kendte features

    Investering

  • Forventet nyt indhold i 2018

    Forventet nyt indhold i 2018

    Udvalgte features

    Skift mellem mobilbank privat og erhverv
    eFaktura
    Forbrugsoverblik
    Overfør til udlandet
    Fuldmagter
    Online chat
    Samtykker
    Åbn/luk konto
    Mastercard: Rateopdeling, geoblocking
    Beskeder til og fra banken
    Posteringsdetaljer 2/2
    Overblik over faste betalinger

Skal du slette den gamle mobilbank?

Mens vi udvikler den nye mobilbank, vil du opleve, at der er funktioner i den gamle mobilbank, som endnu ikke er udviklet til den nye.  

Med andre ord vil der være en periode, hvor det kan være en god ide at have begge apps, hvis du vil have fuld adgang til alle funktioner i mobilbanken.

Lige nu skal du f.eks. bruge den gamle mobilbank, hvis du vil

– Rateopdele dine køb på Mastercard. 

– Bruge forbrugsoverblikket. 

– Blive kunde via mobilen. 

– Bruge en Windows-telefon. Vi har endnu ingen faste planer om udvikling til Windows.

Denne liste er opdateret i november 2017
Den nye mobilbank

Spørgsmål & svar

  • Hvorfor lancerer I en ny mobilbank?

    Danske Banks mobilbank har været et kæmpe hit, siden den i 2010 for første gang gjorde det muligt for danskerne at sidde i bussen, i frokoststuen eller på caféen og ordne pengesager via mobilen. 

    Men tiden og den digitale udvikling står ikke stille, og derfor er vi nu i gang med at udvikle en afløser. 

    Den gamle mobilbank har gjort det godt, men designet og teknologien bag begrænser os. Vi har så at sige ramt loftet i den gamle app, både teknologisk og på brugerfladen. Og da det er afgørende for Danske Bank at være førende på digitale løsninger, er vi nu i gang med at genopfinde mobilbanken, så den i langt højere grad tager udgangspunkt i kundernes individuelle behov og samtidig flytter grænserne for brugervenlighed.

  • Hvad er det nye?

    Den åbenlyse nyhed er designet, som er markant anderledes.

    Forsiden er designet, så det er endnu nemmere at få overblik. Straks efter login får du overblik over de konti og funktioner, du ønsker. 

    Vi introducerer også en ny måde at kommunikere med vores kunder på i appen. Det kommer til at minde meget om den måde, man skriver sms’er på. På den måde bevæger vi os væk fra almindelig indtastning i felter.

    Derudover kan du snart tilpasse mobilbankens opbygning/værktøjer efter egne ønsker og behov.

    Endelig er der en række helt nye features, som ikke findes i den gamle mobilbank. Det gælder blandt andet digital underskrift af aftaler og smarte værktøjer, der gør det nemt at spare op og få overblik over lån. 

  • Hvordan får jeg adgang til den nye mobilbank? 

    Appen ligger i App Store og Google Play. Se efter ”Den nye mobilbank”.

     Du logger på med den samme servicekode, som du bruger til den gamle mobilbank. Efter du er logget på, kan du vælge Touch ID.

    Hvis du ikke har mobilbank, skal du tilmelde dig i netbanken under Mobile tjenester.

  • Hvilke operativsystemer kan den nye mobilbank køre på?
    iOS og Andriod. Vi har ingen aktuelle planer om at levere til Windows Phone, da vi kun har ganske få kunder med dette behov.
  • Kommer der også en ny  app til tablet?
    Ja, men det er for tidligt at sige noget om tidshorisonten.
  • Skal jeg have en konto for bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank. (Det er i netbanken under Mobile tjenester, at du henter servicekoden til første logon i mobilbanken).
  • Hvornår lukker I den gamle mobilbank?

    Det ved vi ikke endnu, men der går mange måneder. Vi vil først gerne have mere erfaring med den nye mobilbank og udvikle mange flere funktioner, før vi overvejer, hvornår den nye mobilbank helt skal erstatte den gamle.

    Alle brugere får selvfølgelig besked i god tid – både via den gamle og den nye mobilbank.

  • Hvordan får jeg support og hjælp?
    Du kan ringe til os på 70 12 34 56. Vi svarer døgnet rundt.
  • Er den nye mobilbank lige så sikker som den gamle?
    Ja. Vi bruger samme høje sikkerhedsstandarder som i vores andre digitale løsninger.
  • Kan ældre mennesker bruge appen?
    Vi forsøger at lave en løsning, der rammer alle målgrupper uanset alder. Vi mener, at den nye mobilbank er lettere at bruge end den gamle.
  • Hvorfor er MobilePay ikke en del af mobilbanken?
    Vi arbejder på at integrere MobilePay-services i mobilbanken.
  • Kan man bruge AppleWatch?
    Nej. Vi har været nødt til at prioritere visse funktioner over andre, og AppleWatch var ikke en af de mest eftertragtede funktioner blandt vores kunder. AppleWatch vil måske blive en del af en senere version.
  • Hvad koster den nye mobilbank?
    Appen er gratis i App Store og Google Play.

    Er du tilmeldt Danske Banks kundeprogram, er brugen af mobilbanken en del af din kundepakke (Danske Hverdag eller Danske Hverdag+).