Vigtig meddelelse om sikkerhedsrisiko på Android-mobiltelefoner

Har du fået en besked i din mobilbank-app om, at vi har spærret adgangen pga. en potentielt skadelig app på din Android-telefon eller tablet?

Hvis det er tilfældet, så har vi identificeret en app på din enhed, der udgiver sig for at være en hjælpefunktion, men som kan være skadelig. Appen kan i nogle tilfælde forsøge at stjæle information fra andre apps, inklusive din mobilbank.

For en sikkerheds skyld har vi derfor midlertidigt spærret for adgangen til din mobilbank. Spærringen ophæves, når du har fjernet den skadelige app.

Sådan fjerner du den skadelige app

  1. Gå ind i indstillingerne på din Android-enhed.
  2. Find den app, som er nævnt i beskeden i din mobilbank.
  3. Afinstaller appen.

Nu kan du igen få adgang til din mobilbank.

Vi anbefaler, at du kun henter apps fra officielle kilder

Du kan kun få adgang til din mobilbank, hvis dine øvrige apps på din enhed er hentet fra officielle kilder. Derfor anbefaler vi, at du fremover kun henter apps fra Google Play Store og Samsung Galaxy Store. Læs mere om digital sikkerhed på Be Safe online.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.