Coronavirus: 

Hold dig opdateret her

Vi passer godt på vores kunder og medarbejdere. Her på siden kan du holde dig orienteret om de forholdsregler, vi indfører for at mindske risikoen for spredning af coronavirus.

This article is also available in English. Read here


Seneste nyt fra Danske Bank

Læs mere 

Spørgsmål og svar

  • Er banken fortsat åben?

    De fleste af vores medarbejdere arbejder hjemmefra, og det betyder, at flere af vores afdelinger er midlertidigt lukkede. Det gælder primært vores rådgivningsafdelinger uden kasseekspedition.

    Du kan fortsat kontakte din rådgiver via mobil- og netbank og telefon – og vil du holde møde, kan du booke onlinemøder (evt. aftale telefonmøde med din rådgiver). 

    I vores åbne afdelinger har vi for at passe godt på både kunder og medarbejdere indført nogle særlige forholdsregler:

    • Vi kan desværre kun hjælpe med de absolut mest nødvendige ekspeditioner.
    • Vi lukker kun få kunder ind ad gangen.
    • Vi henviser til mobil- og netbank og vores pengeautomater.
    • Der er begrænset adgang til kundeboksen.

    Pas på dig selv og dine nærmeste – også når du besøger vores afdelinger

    • Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder.
    • Begræns den fysiske kontakt – undgå f.eks. håndtryk.
    • Hold passende afstand til kunder og medarbejdere.
    • Vask hænder tit, eller brug håndsprit.

    Hvilke afdelinger er åbne?

    Vil du booke et møde?

    Har du booket et møde?

  • Kan du ringe til os?

    Ja, du kan fortsat ringe til os. Du skal dog være opmærksom på, at vi er færre medarbejdere til at svare telefoner end normalt, og at du derfor må regne med ventetid. 

    Af hensyn til andre kunder håber vi derfor også, at du kun ringer, hvis du ikke selv kan klare dit ærinde via mobil- og netbank, og hvis det i øvrigt haster.

    Du kan med fordel skrive til os, hvis du har brug for rådgivning om f.eks. bolighandel, konvertering omlægning af lån og investering.

    På hverdage mellem kl. 18 og 8 kan vi kun hjælpe med det absolut mest nødvendige:

    • Spærring af mobil- og netbank
    • Spærring af NemID
    • Spærring af kort – husk, at du nemt og hurtigt kan spærre dit kort i din mobil- og netbank. 

    Vil du booke et onlinemøde?

    Book møde

  • Har du booket et møde?
    Du kan fortsat få rådgivning om de vigtigste sager, f.eks. bolig, omlægning af lån, billån, investering og pension. 

    Har du booket et møde i en af vores afdelinger, vil vi dog forsøge at kontakte dig inden mødet og tilbyde et online- eller telefonmøde i stedet.

    Du er selvfølgelig også meget velkommen til at kontakte os og ændre dit møde til et onlinemøde. Skriv til os via din mobil- eller netbank.
  • Kan du få rådgivning?

    Ja, du kan fortsat få rådgivning om de vigtigste sager, f.eks. bolig, omlægning af lån, billån, investering og pension. 

    Du kan kontakte din rådgiver via mobil- og netbank og telefon, og vil du holde møde, kan du booke onlinemøde (evt. kan du et aftale telefonmøde med din rådgiver). 

    Vil du booke et møde?

    Har du booket et møde?

  • Vil du booke et møde?
  • Hvilke afdelinger er åbne?
  • Er kontanter godt eller skidt?

    Kontanter skifter hænder mange gange i løbet af en dag. Derfor anbefaler vi, at du bruger dem mindst muligt – både for din egen og for andres skyld. Tal med dine nærmeste, eller ring til os, hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med MobilePay, Google Pay eller Apple Pay. 


    Har du behov for kontanter, så brug vores pengeautomater i stedet for kassen. I langt de fleste automater kan du både hæve og indsætte kontanter samt hæve euro.

  • Pas på svindlere!

    Vi har desværre set flere eksempler på, at kriminelle udnytter situationen til at forsøge at skaffe sig adgang til NemID, koder og andre personlige oplysninger. 

    Husk, at du ALDRIG må udlevere NemID, koder eller andre personlige oplysninger som kontonumre, kortnumre osv. Er du kommet til at indtaste eller på anden måde give oplysningerne videre, er det vigtigt, at du tager fat i os med det samme. 

    Er du i tvivl om, hvorvidt en e-mail eller sms er falsk, så tal med dine nærmeste, eller undersøg via afsenderens officielle kanaler, om det er noget, de kender til. 

  • Hvordan holder du dig opdateret?
    www.coronasmitte.dk kan du læse mere om coronavirus, og hvad du kan gøre for at undgå smitte.

    Vi opdaterer vores hjemmeside, når/hvis der kommer nye retningslinjer
    Hvis myndighederne udstikker nye retningslinjer, der påvirker Danske Bank, opdaterer vi vores hjemmeside www.danskebank.dk/coronavirus. 

    Vi anbefaler derfor, at du løbende holder dig orienteret her på siden. 
  • Hvordan bør du agere som investor?
  • Hvordan dækker din rejseforsikring?
    Situationen med coronavirus ændrer sig dag for dag. Her kan du læse, hvordan rejseforsikringerne på dit Mastercard fra Danske Bank dækker, hvis du har bestilt en rejse til et højrisikoområde.

    Læs mere 

Seneste nyt fra Danske Bank

26. marts 2020: Guide: Snart lønningsdag – sådan klarer du pengesagerne i en coronatid
Det er snart lønningsdag og dermed også ”højsæson” for besøg i Danske Banks afdelinger med kasseekspedition. Her er en guide til dig, der plejer at bruge vores afdelinger til betaling af regninger og overførsler – eller vil hjælpe en pårørende, der er kunde i Danske Bank.
Læs mere her

26. marts 2020: Guide: Sådan ordner du økonomien hjemmefra
Har du adgang til internettet, kan du klare den daglige økonomi helt selv uden at skulle forlade hjemmets fire vægge.
Læs mere her

16. marts 2020: Sådan hjælper vi vores kunder

Som følge af den ekstraordinære situation med spredningen af coronavirus vil vi i den kommende tid udvide støtten og rådgivningen til de personer og virksomheder, som er ramt økonomisk.

Er du privatkunde? Læs mere her 

Er du erhvervskunde? Læs mere her

16. marts 2020: Begrænset adgang til vores afdelinger
Fra og med mandag den 16. marts begynder mange af vores medarbejdere at arbejde hjemme. Det har selvfølgelig betydning for, hvordan vi kommer til at kunne betjene vores kunder i den kommende tid. 

  • Nogle af vores afdelinger er midlertidigt lukkede. Det gælder primært vores rådgivningsafdelinger uden kasseekspedition.
  • I vores åbne afdelinger kan vi desværre kun hjælpe med de absolut mest nødvendige ekspeditioner. Vi lukker derfor kun få kunder ind ad gangen og henviser til vores pengeautomater, mobil- og netbank. 
  • Når du ringer til os, skal du være opmærksom på, at vi er færre medarbejdere til at svare telefoner end normalt, og at du derfor må regne med ventetid. Af hensyn til andre kunder håber vi derfor, at du kun ringer, hvis du ikke selv kan klare dit ærinde via mobil- og netbank, og hvis det i øvrigt haster. På hverdage mellem kl. 18 og 8 kan vi kun hjælpe med det absolut mest nødvendige.
  • Du kan fortsat kontakte din rådgiver via mobil- og netbank og telefon – og vil du holde møde, kan du booke onlinemøder (evt. aftale telefonmøde med din rådgiver). Vi beder dog om forståelse for, at der vil være en kortere periode, hvor vi ikke kan håndtere alle henvendelser lige hurtigt. 

Se de åbne filialer her

Andre har også set