MitID identifikationsmidler

For at få og bruge MitID skal du have et MitID identifikationsmiddel.
Det skal du bruge, hver gang du fx skal overføre penge i netbank, se dine skatteoplysninger eller handle på nettet.

Læs mere om, hvordan MitID identifikationsmidlerne fungerer på MitID.dk og hvilke få tekniske krav,  der stilles til din computer, mobiltelefon eller tablet.

Du administrerer dine identifikationsmidler på MitID.dk
  • MitID kodeviser og -oplæser

    MitID er først og fremmest en app til smartphone og tablet. Hvis ikke du har mulighed for at bruge MitID appen, kan du bruge et fysisk identifikationsmiddel.

    Du kan vælge mellem flere fysiske identifikationsmidler. Læs mere om, hvordan du bruger MitID kodeviser og -oplæser på MitID.dk.
    Det fysiske produkt kan du vælge at få sendt hjem med posten, eller også kan du selv hente det i borgerservice.

    Sådan gør du
    Bestil din MitID kodeviser eller kodeoplæser på MitID.dk
  • Aktiver ny kodeviser eller -oplæser

    Når du har modtaget din nye MitID kodeviser eller kodeoplæser, skal den aktiveres. Det skal du gøre, før du kan bruge den.
    Se, hvordan du aktiverer din MitID kodeviser og kodeoplæser på MitID.dk

    Bemærk, du får din kodeviser og kodeoplæser tilsendt med posten. Der kan gå op til 15 dage efter bestillingen, før du modtager den. Alternativt kan du hente den i borgerservice.
  • MitID app

    Med MitID app bruger du din mobiltelefon som dit MitID identifikationsmiddel. Med et swipe kan du logge på og godkende med MitID på din smartphone eller tablet, og du kan bruge MitID med det samme.

    MitID appen fungerer på de fleste smartphones med iOS eller Android. Se tekniske krav på MitID.dk.
    Du kan have din MitID app aktiv på op til tre enheder: fx på din private mobiltelefon, din arbejdsmobiltelefon og din tablet.


    Download MitID app:
    App Store
    Google Play

     

    Læs mere om MitID app på MitID.dk

  • Spær

    Har du mistet en mobil eller tablet med din MitID app eller din kodeviser eller -oplæser?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Sådan gør du
    • Log på MitID.dk.
    • Find feltet 'Identifikationsmidler' og klik på 'SE'.
    • Find listen 'Aktive identifikationsmidler'.
    • Find det identifikationsmiddel, du ønsker at spærre og klik på 'SPÆR'.
    • Følg instruktionen på siden'Spær identifikationsmiddel', der åbner.

    Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel uden at logge på, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

    Gå til Spær MitID identifikationsmiddel på MitID.dk og følg instruktionerne på siden.

     

  • Genaktiver

    Bliver dit identifikationsmiddel midlertidigt spærret, kan du selv genaktivere det.
    Har du fortsat mulighed for at logge på med MitID ved hjælp af et andet identifikationsmiddel end det spærrede, kan du selv genaktivere adgangen på MitID.dk.

    Genaktiver MitID app
    Har du glemt din PIN-kode, eller er din MitID app blevet spærret, skal du genaktivere appen og lave en ny PIN-kode.
    Genaktiver kodeviser og kodeoplæser
    For at genaktivere din kodeviser eller kodeoplæser skal du bruge en aktiveringskode. 

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.