Derfor beder vi om legitimation

I Danske Bank har vi stort fokus på at bekæmpe økonomisk kriminalitet. Det mærker du også som kunde. Som alle andre banker i EU har vi nemlig pligt til at følge de såkaldte ”Kend din kunde-regler”, der betyder, at vi skal kunne dokumentere, hvem vores kunder er, og at vi forstår, hvordan de bruger banken. 


Vi ved, at det kan føles lidt besværligt, når vi beder om legitimation eller kontakter dig for at opdatere vores oplysninger om dig. Men ligesom sikkerhedskontrollen i lufthavnen giver alle de rejsende en tryg rejse, så er det både nødvendigt og til alles bedste, at vi efterlever Kend din kunde-reglerne og løbende opdaterer vores oplysninger om dig.

Husk at uploade ID i din mobilbank

Har du fået vores besked om upload af ID i din mobilbank? Så husk at uploade dit ID. Du kan også uploade dit ID nederst på denne side.

 


Hvad betyder det helt konkret for dig?

Hvis vi ikke allerede har en kopi af din legitimation, så kontakter vi dig.

Når vi kontakter dig, fortæller vi, hvilken type legitimation du skal sende til os – og hvordan.

 

 

89d3a9f3-00090249-d9cefb64

Vi skal også vide, hvordan du bruger banken

Vi skal løbende opdatere de oplysninger, vi har om vores kunder. Derfor kan du også opleve, at vi kontakter dig for at opdatere vores oplysninger om dig. Vi spørger bl.a. til:

  • Hvilke produkter og services du forventer at bruge hos os.
  • Dine forventninger til betalinger på din konto.
  • Om du f.eks. planlægger at indsætte kontanter på din konto eller overføre penge til udlandet.

Hvad bruger vi oplysningerne om dig til?

Når vi kender dig – og alle vores andre kunder – kan vi bedre:

  • Bekæmpe hvidvask, terrorfinansiering og anden økonomisk kriminalitet.
  • Bistå de danske og udenlandske skattemyndigheder.

Hvem skal vise legitimation?

Det gælder alle vores kunder - både nye og gamle.

Du kan opleve at blive bedt om legitimation i forskellige situationer, eksempelvis når du benytter kassen i vores afdelinger eller via en besked i mobil- og netbanken.

Spørgsmål og svar

Har du spørgsmål?

Vi er klar til at svare på dine spørgsmål.
Ring til os på

70 11 80 40

 Åbent alle hverdage mellem kl. 8.30-17

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.