Coronavirus: 

Tilbage til hverdagen – næsten

Alle vores afdelinger og finanscentre er åbne. Dog er vi endnu ikke helt tilbage til hverdagen: Vi opfordrer fortsat til at holde afstand, og mange af vores medarbejdere arbejder fortsat hjemme. Her får du svar på spørgsmål om, hvordan det kan påvirke dig.

This article is also available in English. Read here


Seneste nyt fra Danske Bank

Læs mere 

Coronavirus: Sådan hjælper vi vores kunder

COVID-19 medfører store konsekvenser for samfundet, virksomheder og familier. Se, hvad vi vil gøre for at hjælpe vores kunder.
Læs mere

Sådan gør du, hvis du mister dit job under corona

Er du blandt de uheldige, der har mistet jobbet under Corona-krisen? Få svarene på de hyppigste spørgsmål, vores rådgivere får om privat- og boligøkonomi.
Se rådene her

Ekspert i privatøkonomi: Her er 4 råd til at tackle corona-bekymringer

Men hvad med din privatøkonomi i kølevandet på coronavirussen? Få en eksperts perspektiv og 4 råd til at skabe ro i maven.
Læs mere

Spørgsmål og svar

  • Er alle afdelinger og finanscentre åbne?

    Ja, fra mandag den 18. maj er alle vores afdelinger og finanscentre åbne igen, og du kan derfor gå i banken, som du plejer. 

    Vi opfordrer selvfølgelig fortsat til at holde passende afstand til både kunder og medarbejdere – og i øvrigt følge myndighedernes retningslinjer. 

    Har du mulighed for at ordne dine pengesager via mobil- og netbank eller pengeautomater, anbefaler vi det.

    Vil du holde møde, kan du nu både booke møder i din afdeling og onlinemøder. Vær dog opmærksom på, at din sædvanlige rådgiver måske fortsat arbejder hjemme, og derfor kan vi endnu ikke imødekomme alle ønsker om fysiske møder i vores afdelinger. Du kan selvfølgelig altid booke et onlinemøde.

    Book møde
    Hvad er et online møde?

  • Hvordan passer vi på kunder og medarbejdere?

    I Danske Bank følger vi myndighedernes generelle retningslinjer. Blandt andet arbejder en del af vores rådgivere arbejder fortsat hjemme, og du kan blive mødt af skilte med opfordringer til at holde passende afstand m.m.

    Pas på dig selv og dine nærmeste – også når du besøger vores afdelinger

    • Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder.
    • Begræns den fysiske kontakt – undgå f.eks. håndtryk.
    • Hold passende afstand til kunder og medarbejdere.
    • Vask hænder tit, eller brug håndsprit.
    • Følg myndighedernes opfordringer på www.coronasmitte.dk 
  • Kan du ringe til os?

    Ja, du kan ringe til os døgnet rundt, året rundt. Du skal dog være opmærksom på, at vi fortsat er færre medarbejdere til at svare telefoner end normalt, og at du derfor må regne med ventetid. 

    Du kan med fordel skrive til os via mobil- eller netbanken, hvis du har brug for rådgivning om f.eks. bolighandel, konvertering omlægning af lån og investering.

    Vil du booke et møde?

    Book møde

  • Kan du få rådgivning og booke møder i vores afdelinger?

    Ja, du kan både booke møder i din afdeling og onlinemøder. Det gør du nemt og hurtigt via linket herunder.

    Vær dog opmærksom på, at din sædvanlige rådgiver måske fortsat arbejder hjemme, og derfor kan vi endnu ikke imødekomme alle ønsker om fysiske møder i vores afdelinger. Du kan selvfølgelig altid booke et onlinemøde.

    Book møde

    Hvad er et online møde?

  • Kan du veksle valuta i Danske Bank?
    Ja, fra mandag den 18. maj er der igen mulighed for at veksle valuta i vores afdelinger. Det samme gælder bestillinger via netbanken.
  • Er kontanter godt eller skidt?

    Kontanter skifter hænder mange gange i løbet af en dag. Derfor anbefaler vi, at du bruger dem mindst muligt – både for din egen og for andres skyld. Tal med dine nærmeste, eller ring til os, hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med MobilePay, Google Pay eller Apple Pay. 

    Har du behov for kontanter, så brug vores pengeautomater i stedet for kassen. I langt de fleste automater kan du både hæve danske kroner og euro – og i visse automater kan du også indsætte kontanter på din konto.

  • Pas på svindlere!

    Vi har desværre set flere eksempler på, at kriminelle udnytter situationen til at forsøge at skaffe sig adgang til NemID, koder og andre personlige oplysninger. 

    Husk, at du ALDRIG må udlevere NemID, koder eller andre personlige oplysninger som kontonumre, kortnumre osv. Er du kommet til at indtaste eller på anden måde give oplysningerne videre, er det vigtigt, at du tager fat i os med det samme. 

    Er du i tvivl om, hvorvidt en e-mail eller sms er falsk, så tal med dine nærmeste, eller undersøg via afsenderens officielle kanaler, om det er noget, de kender til. 

  • Hvordan bør du agere som investor?
  • Hvordan dækker din rejseforsikring?
    Situationen med coronavirus ændrer sig dag for dag. Her kan du læse, hvordan rejseforsikringerne på dit Mastercard fra Danske Bank dækker, hvis du har bestilt en rejse til et højrisikoområde.

    Læs mere 
  • Har du købt billet til aflyste koncerter, events rejser og hotelophold?

    Har du købt billet til et arrangement, der er aflyst på grund af coronavirus, er det de almindelige indsigelsesregler der gælder:

    • I første omgang skal du kontakte arrangøren og høre, hvordan de forholder sig, om arrangementet er udskudt, og hvordan de har tænkt sig at kompensere.
    • Kan du ikke acceptere de muligheder, arrangøren giver dig, har du mulighed for at lave en indsigelse mod købet.

    Du kan læse mere om og lave din indsigelse på www.danskebank.dk/indsigelse


    Du skal dog være opmærksom på, at vi desværre ikke kan hjælpe, hvis du selv har annulleret ordren eller accepteret en voucher, et tilgodebevis eller lignende.

    Når du laver indsigelsen, skal du vedhæfte så mange informationer som muligt – f.eks. dette:

    • Kopi af ordrebekræftelse for fly/hotel/event.
    • Dokumentation for, at arrangementet er annulleret.
    • Dokumentation fra arrangør/firma/rejseagent, hvor det fremgår, om de tilbyder erstatning.
    • Kopi af korrespondance med dit forsikringsselskab, hvor det fremgår, om de dækker denne sag.

Lad os hjælpe dig

Har du brug for hjælp, så kontakt os på
tlf 70 12 34 56 eller book et onlinemøde.

Book møde

Seneste nyt fra Danske Bank

14. maj 2020: Nu genåbner vi alle afdelinger og finanscentre
Mandag den 18. maj genåbner vi alle afdelinger og finanscentre. Det betyder, at du nu kan besøge os og blive ekspederet, som du plejer. Nogle af vores rådgivere vil dog stadig arbejde hjemmefra.
Læs mere

1. maj 2020: Få ekspertens fire råd til at tackle dine coronabekymringer
En global økonomisk krise har fulgt i kølvandet på coronavirussen. Hver eneste dag har budt på nye historier om stigende arbejdsløshedstal og virksomheder i knæ. Men hvad med din privatøkonomi? Går den fri? Få en eksperts perspektiv og 4 råd til at skabe ro i maven.
Læs mere her

15. april 2020: Danica Pension klar til at hjælpe utrygge kunder tilbage til hverdagen med ny hotline

Danica Pension åbner tirsdag en hotline, hvor kunder i Danica der er utrygge ved genåbningen af Danmark, kan ringe ind og få psykologhjælp. Hotlinen vil ekstraordinært være åben for alle selskabets 300.000 kunder med en forsikring for Tab af erhvervsevne, Kritisk sygdom og Sundhedssikring.
Læs mere her

26. marts 2020: Guide: Snart lønningsdag – sådan klarer du pengesagerne i en coronatid
Det er snart lønningsdag og dermed også ”højsæson” for besøg i Danske Banks afdelinger med kasseekspedition. Her er en guide til dig, der plejer at bruge vores afdelinger til betaling af regninger og overførsler – eller vil hjælpe en pårørende, der er kunde i Danske Bank.
Læs mere her

26. marts 2020: Guide: Sådan ordner du økonomien hjemmefra
Har du adgang til internettet, kan du klare den daglige økonomi helt selv uden at skulle forlade hjemmets fire vægge.
Læs mere her

16. marts 2020: Sådan hjælper vi vores kunder

Som følge af den ekstraordinære situation med spredningen af coronavirus vil vi i den kommende tid udvide støtten og rådgivningen til de personer og virksomheder, som er ramt økonomisk.

Er du privatkunde? Læs mere her 

Er du erhvervskunde? Læs mere her

16. marts 2020: Begrænset adgang til vores afdelinger
Fra og med mandag den 16. marts begynder mange af vores medarbejdere at arbejde hjemme. Det har selvfølgelig betydning for, hvordan vi kommer til at kunne betjene vores kunder i den kommende tid. 

  • Nogle af vores afdelinger er midlertidigt lukkede. Det gælder primært vores rådgivningsafdelinger uden kasseekspedition.
  • I vores åbne afdelinger kan vi desværre kun hjælpe med de absolut mest nødvendige ekspeditioner. Vi lukker derfor kun få kunder ind ad gangen og henviser til vores pengeautomater, mobil- og netbank. 
  • Når du ringer til os, skal du være opmærksom på, at vi er færre medarbejdere til at svare telefoner end normalt, og at du derfor må regne med ventetid. Af hensyn til andre kunder håber vi derfor, at du kun ringer, hvis du ikke selv kan klare dit ærinde via mobil- og netbank, og hvis det i øvrigt haster. På hverdage mellem kl. 18 og 8 kan vi kun hjælpe med det absolut mest nødvendige.
  • Du kan fortsat kontakte din rådgiver via mobil- og netbank og telefon – og vil du holde møde, kan du booke onlinemøder (evt. aftale telefonmøde med din rådgiver). Vi beder dog om forståelse for, at der vil være en kortere periode, hvor vi ikke kan håndtere alle henvendelser lige hurtigt. 

Se de åbne filialer her

Andre har også set