Del

Snart lønningsdag – sådan klarer du pengesagerne i en coronatid

Det er snart lønningsdag og dermed også ”højsæson” for besøg i Danske Banks afdelinger med kasseekspedition. Her er en guide til dig, der plejer at bruge vores afdelinger til betaling af regninger og overførsler – eller vil hjælpe en pårørende, der er kunde i Danske Bank.

Indsatsen mod coronavirus betyder desværre, at mange af vores afdelinger er midlertidigt lukkede, og at vi i de tilbageværende åbne afdelinger kun kan tage os af de allermest nødvendige ekspeditioner. 

Er du kunde i Danske Bank, og plejer du at bruge vores afdelinger med kassebetjening – eller vil du hjælpe en pårørende, der er kunde i Danske Bank – får du derfor her en guide til, hvordan du betaler regninger og overfører penge ved månedsskiftet. 

Har du adgang til internettet og/eller mobil- og netbank, så læs: ”Guide: Sådan ordner du økonomien hjemmefra”.

Vil du hjælpe en pårørende?


Er både du og din pårørende kunder i Danske Bank, kan du nemt hjælpe med at ordne økonomien, f.eks. via din egen mobil- eller netbank. 

  • Har din pårørende netbank, kan han eller hun give dig fuldmagt. Din pårørende skal blot ringe til os på 70 123 456 – så guider vi til fuldmagten.
  • Har din pårørende ikke netbank, kan han eller hun ringe til os på 70 123 456 eller direkte til sin afdeling og overføre penge til dig.

12 afdelinger med kasseekspedition
Vi holder åbent i 12 afdelinger med kasseekspedition. Her kan du som kunde i Danske Bank betale regninger og overføre penge. Se åbne filialer

Vær dog opmærksom på, at vi spørger alle kunder om deres ærinde, inden vi lukker dem ind, og at vi især vil fokusere på at hjælpe kunder uden mulighed for at bruge pengeautomater og mobil- og netbank. 

Vi lukker derfor kun få kunder ind ad gangen, og du kan opleve at blive henvist til vores pengeautomater og/eller mobil- og netbank (hvis du har mulighed for at bruge disse services).

Betal regninger via girokuverter – eller læg dem i vores postkasser
I stedet for at besøge vores afdelinger kan du betale via girokuverter, som du sender med posten. Ring til os på 70 123 456, hvis du vil høre mere om denne service.

Vi har også midlertidigt indført, at du kan lægge dine regninger i den nærmeste afdelings udendørs postkasse. Det gælder både i åbne og midlertidigt lukkede afdelinger. Husk konto- eller CPR-nr. og underskrift på bagsiden. Afdelingen sørger derefter for, at girokortene bliver betalt via den konto, du har skrevet på bagsiden. 

Hverken girokuverter eller postkasse-løsningen er til kontante betalinger.

Faste udgifter/girokort kan tilmeldes Betalingsservice
Du kan selv tilmelde dine faste udgifter (girokort) til Betalingsservice. Så betales de helt automatisk, uden at du skal sørge for andet end penge på kontoen.

Ring til os og hør om Betalingsservice – eller læs mere her 

Midlertidigt lukket for køb og salg af kontant rejsevaluta
På grund af coronavirus og de restriktioner, regeringen har indført i forhold til udlandsrejser, køber og sælger vi i øjeblikket ikke kontant rejsevaluta via vores afdelinger.

Alle pengeautomater er åbne
Du kan finde den nærmeste pengeautomat her.

Bruger du bankbog – eller kender du en, der gør?
Vi forsøger i disse dage at kontakte så mange som muligt af de kunder, der har brugt deres bankbog mindst én gang fra november 2019 til januar 2020, for at høre, hvordan vi bedst muligt kan hjælpe. Måske er det nu, at du eller din pårørende med bankbog bør overveje at få et kort?

I første omgang kan et Kontantkort være et fleksibelt alternativ til kontanter. Kortet kan bruges i både pengeautomater og butikker, og det ”fyldes op” via Danske Letbank (et alternativ til netbank) eller ved at ringe til os.

Du bestiller et Kontantkort i din afdeling, hvor det også udleveres.

Læs mere om Kontantkort her
Læs mere om Danske Letbank her

Vi tilbyder mange typer kort

Du kan læse mere om og bestille dit nye kort på vores hjemmeside og i netbanken – læs mere her
Har du ikke mulighed for at bestille kort via hjemmesiden eller netbank, er du selvfølgelig velkommen til at ringe til os på 70 123 456 - så bestiller vi et kort til dig.

Andre har også set


Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.