Del

Guide: Sådan ordner du økonomien hjemmefra

Plejer du at bruge vores afdelinger med kassebetjening – eller kender du en, der gør? Her får du en guide til, hvordan du via internettet kan ordne økonomien hjemmefra.

Indsatsen mod coronavirus betyder desværre, at mange af vores afdelinger midlertidigt lukkede, og at vi i de tilbageværende åbne afdelinger kun kan tage os af de allermest nødvendige ekspeditioner. 

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt for de kunder, der plejer at bruge vores kassebetjening til betaling af regninger, pengeoverførsler osv. – men har du adgang til internettet, kan du faktisk klare den daglige økonomi helt selv uden at skulle forlade hjemmets fire vægge.

Vil du hjælpe et familiemedlem eller en bekendt?

Måske kender du en, som hverken kan bruge internet, kort, mobiltelefon eller lignende, og som derfor har det svært i denne tid med begrænset adgang til vores afdelinger. 
Ring til os på 70 123 456, så vi kan få en snak om, hvordan vi bedst muligt kan hjælpe.

Læs, hvordan vi sammen kan hjælpe dine pårørende

Det meste kan klares via internettet 
– har du ikke internet, så gå til afsnittet længere nede…

Har du adgang til internettet, kan du klare stort set hele den daglige økonomi uafhængigt af tid og sted. 

Du har overblik over din økonomi døgnet rundt og kan blandt andet betale regninger, overføre penge, tjekke saldo og investere. Og har du børn i alderen 8 til 14, kan du give dem digitale lommepenge. Du skal blot have mobil- og netbank.

Læs mere om dine mange muligheder med mobil- og netbank her. 

Sådan kommer du i gang med mobil- og netbank
Først skal du have netbank, som du nemt bestiller på www.danskebank.dk/danskenetbank. Hav foto-ID og NemID klar. Du er herefter klar med netbank efter ca. 24 timer.

Når du har fået installeret din netbank, kan du få mobilbank med det samme. 

Sådan får du mobilbank:

  • Hent din servicekode til mobilbank i netbanken under ”Mobile tjenester”.
  • Hent appen ”Mobilbank DK – Danske Bank”.
  • Log på med NemID og din servicekode.

Så er du i gang og kan nemt ordne din økonomi fra lænestolen, arbejdsbordet, haven, eller hvor du ellers befinder dig. 

Appen kan bruges på både smartphones og tablets.

Hold møde med din rådgiver online
Har du brug for et møde med banken, så book et onlinemøde. Det kan du passende gøre via din nyinstallerede mobilbank-app eller netbank – eller danskebank.dk/book-møde

Et onlinemøde betyder, at du sidder hjemme hos dig selv og taler i telefon med din rådgiver, mens I ser på beregninger, dokumenter m.m. via computeren. Du skal altså blot have en telefon og en computer med adgang til internettet (en smartphone kan også bruges). 

Læs mere om onlinemøder her 

Book onlinemøde her

Hvordan kan du give digitale lommepenge?
Med vores digitale lommepengeløsning kan du nemt give lommepenge til dit barn på 8 til 14 år. 

Du behøver ikke at hæve kontanter, og dit barn lærer at blive fortrolig med rigtige penge i en digital verden. 

Barnet får et kort og en app, der holder styr på pengene, og du kan overføre penge og styre forbruget i din egen mobilbank.

Du kommer i gang via din mobilbank under ”Menu” og ” Produkter til børn”. Her bestiller du lommepengeapp og -kort til dit barn – og du finder også flere oplysninger om løsningen.

Læs om lommepengeløsningen
Læs mere om børn og penge på pengeskyen 

Brug MobilePay til mere end blot pengeoverførsler

Du kan f.eks. betale regninger og bruge appen, når du handler – både online og i butikker
Læs mere

Få sms om din saldo på faste tidspunkter

Med saldoservice får du automatisk en sms eller e-mail, f.eks. på en bestemt ugedag, når din løn går ind, eller når din saldo er over eller under et bestemt beløb. 
Kom i gang her 

Få sms om din økonomi her og nu

Med sms-service kan du få besked om din saldo her og nu. Du sender en særlige kode via sms og få svar om f.eks. din saldo, dit rådighedsbeløb eller de sidste fem posteringer. 
Kom i gang her 

 

Har du ikke adgang til internettet?

Du kan komme langt med et kort og en pengeautomat. 

Langt de fleste bruger pengeautomater til at hæve penge – men du kan også tjekke saldi, overføre penge og indsætte kontanter. 

I disse tider anbefaler vi, at du vasker eller afspritter hænderne, når du har været i kontakt med automaten og kontanter.

Har du også en mobiltelefon, kan du nemt overføre penge med MobilePay og tjekke saldo m.m. med saldoservice og sms-service – se også de tre tips i boksen ovenfor.

Har du hverken kort, mobiltelefon eller mulighed for at komme ned i en vores afdelinger, så er du selvfølgelig meget velkommen til at ringe til os på 70 123 456 og få hjælp til, hvordan du klarer din økonomi. 


Sådan bestiller du et kort

Du kan bestille et kort via:

Andre har også set


Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.