Bliv kunde

Som opfølgning på din samtale med en af vores rådgivere, skal du svare på spørgsmål om dig, din økonomi og din brug af banken.

Sådan gør du

Opret et barn som kunde


For at oprette et barn som kunde, skal du både svare på spørgsmål om dig og barnet. Derudover skal du uploade 2 stk. gyldige ID på dig samt 2 stk. på barnet.

Besvar

Bliv kunde


For at blive kunde, skal du svare på spørgsmål om dig, din økonomi og din brug af banken. Derudover skal du uploade 2 stk. gyldige ID.

Besvar

Become a customer


If you are not a Danish citizen, please answer our questions for non-Danish citizens to become a customer.


Answer

1. Sørg for at have dit ID klar

Du skal have 2. stk gyldige ID klar, inden du går i gang. Opretter du et barn som kunde, skal vi både have ID på dig og dit barn.

2. Besvar spørgsmålene

Du skal svare på spørgsmål om dig, din økonomi og din brug af banken. Derudover skal du uploade ID.

3. Vi behandler dine svar

Vi bestræber os på at behandle dine svar indenfor 2-3 hverdage. Hvis vi har brug for yderligere oplysninger, kontakter vi dig.

4. Fortsæt dialogen

Når du har besvaret spørgsmålene, kan du fortsætte dialogen med en rådgiver om dine muligheder og finde en løsning, der passer til dine behov.

 

Gyldige ID

For at blive kunde, skal du uploade enten 1 stk. ID med billede og 1 stk. ID uden billede eller 2 stk. ID med billede.

ID med billede

  • Pas, diplomatpas, fremmedpas og tjenestepas
  • Kørekort udstedt af lande i EU og EØS/EFTA
  • Opholdskort type C, D og F (For- og bagside i farver)
  • Knallertkørekort
  • Legitimationskort med billede (Borgerservice)

ID uden billede

  • Sundhedskort
  • Navneattest
  • Dåbsattest
  • Personattest
  • Seneste årsopgørelse fra skatteforvaltningen

Spørgsmål og svar

  • Hvorfor skal jeg svare på spørgsmål om min brug af banken?

    Når du vil oprette en konto, stiller vi spørgsmål og beder om ID. Det skyldes, at vi er forpligtet til at kende vores kunder og forstå, hvordan de bruger os som bank. Det er et krav som følge af bl.a. hvidvaskloven.

    Du vil opleve, at vi blandt andet spørger til:

    • Hvordan du forventer at bruge os som bank
    • Om du forventer at overføre penge til udlandet
    • Om du forventer at have kontante indbetalinger

    Alle oplysninger, du giver os, bliver selvfølgelig behandlet fortroligt.

  • Hvor længe gemmer I oplysningerne?

    Vi gemmer kun dine oplysninger, så længe det er nødvendigt af hensyn til det formål, som dine oplysninger er blevet registreret og anvendt til. Når dit kundeforhold med os ophører, gemmer vi normalt dine oplysninger i yderligere 7 år. Hvis du alligevel ikke ønsker at blive kunde hos os, vil dine oplysninger normalt blive gemt i 6 måneder.

    Læs mere om, hvordan vi behandler personoplysningerne, og hvordan vi bruger dem 

    Hvis du efterfølgende ønsker at få ændret de oplysninger, du har givet, er du velkommen til at kontakte os.

  • Har vi ret og pligt til at stille spørgsmål og bede om ID?

    Ja, vi har både ret og pligt til at stille de spørgsmål, som er nødvendige for at kende vores kunder og deres brug af banken.
    Vores pligt til at kende vores kunder er blandt andet beskrevet i:

    • Bekendtgørelsen for god skik for finansielle institutioner
    • Hvidvaskloven
    • FATCA og CRS, som er de internationale love om identifikation af bankkunders skattepligt, som Danmark og EU har tilsluttet sig.

    Det er Finanstilsynet, der er tilsynsmyndighed og holder øje med, om vi og alle andre banker i Danmark lever op til reglerne. Det er op til den enkelte bank at vurdere, hvilke spørgsmål og oplysninger banken finder nødvendig for at kunne opfylde formålet med de forskellige love.

  • Hvilke ID skal jeg uploade billeder af?

    Denne vejledning er til dig, der er over 18 år og bor i Danmark.
    Vær opmærksom på:

    • Alle ID skal være gyldige, dvs. ikke være udløbet.
    • Selfies gælder ikke som ID.

    Du skal uploade:

    • 1 stk. ID med billede og 1 stk. ID uden billede

    Eller

    • 2. stk. ID med billede

    ID med billede

    • Pas, diplomatpas, fremmedpas og tjenestepas
    • Kørekort udstedt af lande i EU og EØS/EFTA (Island, Liechtenstein, Norge og Schweiz) plus Færøerne og Grønland
    • Opholdskort type C, D og F (for- og bagside i farver)
    • Knallertkørekort
    • Legitimationskort med billede (Borgerservice)

    ID uden billede

    • Sundhedskort
    • Navneattest
    • Dåbsattest
    • Personattest
    • Seneste årsopgørelse fra skatteforvaltningen
  • Hvad sker der, efter jeg har besvaret spørgsmålene?
    Vi bestræber os på at behandle dine svar indenfor 2-3 dage hverdage, hvorefter vi kontakter dig, så vi sammen kan gennemgå dine muligheder og finde en løsning, der passer til dine behov og ønsker.
  • Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?