Bliv kunde

Som opfølgning på din samtale med en af vores rådgivere, skal du svare på spørgsmål om dig, din økonomi og din brug af banken.

Sådan ansøger du

Ansøg på vegne af dit barn


For at ansøge om at blive kunde på vegne af dit barn, skal du både svare på spørgsmål vedrørende dig og barnet. Derudover skal du uploade 2 stk. gyldigt ID på dig samt 2 stk. på barnet.

Ansøg

Ansøg om at blive kunde


For at blive kunde, skal du svare på spørgsmål om dig, din økonomi og din forventede brug af banken. Derudover skal du uploade 2 stk. gyldigt ID.


Ansøg

Apply to become a customer


If you are not a Danish citizen, please apply through our digital application flow for non-Danish citizens.



Apply

1. Sørg for at have dit ID klar

Du skal have 2. stk gyldigt ID klar, inden du går i gang. Ansøger du på vegne af dit barn, skal vi både have ID på dig og dit barn.

2. Udfyld din ansøgning

Du skal svare på spørgsmål om dig, din økonomi og din forventede brug af banken. Derudover skal du uploade ID.

3. Vi behandler din ansøgning

Vi bestræber os på at behandle din ansøgning indenfor 2-3 hverdage. Hvis vi har brug for yderligere oplysninger, vil vi kontakte dig.

4. Fortsæt dialogen

Når du har sendt din ansøgning, kan du fortsætte dialogen med en rådgiver om dine muligheder og finde en løsning, der passer til dine behov.


Gyldige ID

I løbet af din ansøgning, skal du uploade enten 1 stk. førsteklasses ID og 1 stk. andenklasses ID eller 2 stk. førsteklasses ID. Nedenfor finder du en liste over gyldige ID.

Førsteklasses ID

  • Pas, diplomatpas, fremmedpas og tjenestepas
  • Kørekort udstedt af lande i EU og EØS/EFTA
  • Opholdskort type C, D og F (For- og bagside i farver)
  • Knallertkørekort
  • Legitimationskort med billede (Borgerservice)

Andenklasses ID

  • Sundhedskort
  • Navneattest
  • Dåbsattest
  • Personattest
  • Seneste årsopgørelse fra skatteforvaltningen

Spørgsmål og svar

  • Hvorfor skal jeg svare på spørgsmål om min brug af banken?

    Når du vil oprette en konto, stiller vi spørgsmål og beder om ID. Det skyldes, at vi er forpligtet til at kende vores kunder og forstå, hvordan de bruger os som bank. Det er et krav som følge af bl.a. hvidvaskloven.

    Du vil opleve, at vi blandt andet spørger til:

    • Hvordan du forventer at bruge os som bank
    • Om du forventer at overføre penge til udlandet
    • Om du forventer at have kontante indbetalinger

    Alle oplysninger, du giver os, bliver selvfølgelig behandlet fortroligt.

  • Hvor længe gemmer I oplysningerne?

    Vi gemmer kun dine oplysninger, så længe det er nødvendigt af hensyn til det formål, som dine oplysninger er blevet registreret og anvendt til. Når dit kundeforhold med os ophører, gemmer vi normalt dine oplysninger i yderligere 7 år. Hvis du alligevel ikke ønsker at blive kunde hos os, vil dine oplysninger normalt blive gemt i 6 måneder.

    Læs mere om, hvordan vi behandler personoplysningerne, og hvordan vi bruger dem 

    Hvis du efterfølgende ønsker at få ændret de oplysninger, du har givet, er du velkommen til at kontakte os.

  • Har vi ret og pligt til at stille spørgsmål og bede om ID?

    Ja, vi har både ret og pligt til at stille de spørgsmål, som er nødvendige for at kende vores kunder og deres brug af banken.
    Vores pligt til at kende vores kunder er blandt andet beskrevet i:

    • Bekendtgørelsen for god skik for finansielle institutioner
    • Hvidvaskloven
    • FATCA og CRS, som er de internationale love om identifikation af bankkunders skattepligt, som Danmark og EU har tilsluttet sig.

    Det er Finanstilsynet, der er tilsynsmyndighed og holder øje med, om vi og alle andre banker i Danmark lever op til reglerne. Det er op til den enkelte bank at vurdere, hvilke spørgsmål og oplysninger banken finder nødvendig for at kunne opfylde formålet med de forskellige love.

  • Hvilken ID skal jeg uploade billeder af?

    Denne vejledning er til dig, der er over 18 år og bor i Danmark.
    Vær opmærksom på:

    • Alle ID skal være gyldige, dvs. ikke være udløbet.
    • Selfies gælder ikke som ID.

    Du skal uploade:

    • 1 stk. førsteklasses ID og 1 stk. andenklasses ID

    Eller

    • 2. stk. førsteklasses ID

    Førsteklasses ID

    • Pas, diplomatpas, fremmedpas og tjenestepas
    • Kørekort udstedt af lande i EU og EØS/EFTA (Island, Liechtenstein, Norge og Schweiz) plus Færøerne og Grønland
    • Opholdskort type C, D og F (for- og bagside i farver)
    • Knallertkørekort
    • Legitimationskort med billede (Borgerservice)

    Andenklasses ID

    • Sundhedskort
    • Navneattest
    • Dåbsattest
    • Personattest
    • Seneste årsopgørelse fra skatteforvaltningen
  • Hvad sker der efter jeg har sendt min ansøgning afsted?
    Vi bestræber os på at behandle din ansøgning indenfor 2-3 dage hverdage, hvorefter vi kontakter dig, så vi sammen kan gennemgå dine muligheder og finde en løsning, der passer til dine behov og ønsker.
  • Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål til ansøgningsprocessen?