MitID adgangskode

Når du logger på eller godkender med MitID, vil du ofte blive bedt om din adgangskode.

Din adgangskode er en vigtig del af din sikkerhed, når du bruger MitID. Det er vigtigt, at du vælger en stærk adgangskode, som du kan huske.
Hvis du tror at andre har fået kendskab til din adgangskode til MitID, skal du med det samme ændre din adgangskode.
Læs mere om adgangskoder på MitID.dk
  • Glemt adgangskode

    Hvis du har glemt din adgangskode til MitID, skal du have oprettet en ny. Du kan selv oprette en ny adgangskode på MitID.dk, hvis du fortsat har adgang til at logge på med fx MitID app på en anden mobil eller kodeviser eller -oplæser.

    Sådan gør du
    • Log på Self-Service på MitID.dk.
    • På forsiden vises en gul boks med teksten: 'Adgangskode. - Din adgangskode er spærret'.
    • Klik på 'Opret ny adgangskode'.
    • Sæt mærke ved 'Ja, jeg ønsker at oprette en ny adgangskode'  og klik på 'Fortsæt'.
    • Indtast ny adgangskode'.
    • Du kan nu logge på med den nye adgangskode.

    Har du ikke adgang til at logge på MitID med fx MitID app på din mobil eller tablet, skal du bestille en midlertidig aktiveringskode og genaktivere din adgangskode.

  • Spærret MitID adgangskode

    Din adgangskode bliver spærret, hvis den bliver tastet forkert for mange gange.
    Adgangskode bliver spærret i en time, hvis du taster forkert tre gange. Taster du forkert yderligere tre gange, bliver din adgangskode permanent spærret, og du skal oprette en ny.

    • Har du fortsat adgang til at logge på med MitID fra en mobil eller tablet med MitID appen, kan du genaktivere adgangskode ved at logge på MitID.dk.
    • Er din adgangskode er blevet permanent spærret, skal du bestille en midlertidig aktiveringskode, før du kan oprette en ny adgangskode.
  • Bestilling af midlertidig aktiveringskode

    Du skal bestille en midlertidig aktiveringskode, hvis din adgangskode er blevet spærret, eller en tidligere udleveret aktiveringskode er udløbet.

    Bestil en midlertidig aktiveringskode

    • Kontakt Danske Bank Teknisk support på tlf. 70 105 501
    • Kontakt MitID support.
    • Besøg Borgerservice.

    Når du har modtaget din midlertidig aktiveringskode skal du aktivere din nye MitID adgangskode. Se hvordan.


    Bemærk begrænset levetid på midlertidige aktiveringskoder:
    Aktiveringskode på SMS er gyldig i 30 min.
    Aktiveringskode udleveret hos Borgerservice er gyldig i 48 timer.

  • Genaktiver adgangskode

    Er adgangskoden til din kodeviser eller -læser blevet spærret, skal den genaktiveres.

    Har du fortsat adgang til at logge på med MitID med MitID appen

    Sådan gør du
    • Log på Self-Service på MitID.dk 
    • På forsiden efter log på vises en gul boks med info om at 'Adgangskode. - Din adgangskode er spærret'.
    • Tryk på 'OPRET NY ADGANGSKODE'.
    • Sæt markering ved 'Ja, jeg ønsker at oprette en ny adgangskode', og tryk 'FORTSÆT'.
    • Angiv ny kode.
    • Du kan nu logge på med adgangskode igen.

    Har du ikke mulighed for at logge på MitID.dk

    Har du ikke adgang til at logge på MitID med fx MitID app på din mobil eller tablet, skal du bestille en midlertidig aktiveringskode.

    Sådan  gør du
    • Når du har modtaget din midlertidige aktiveringskode, er du klar til at genaktivere din adgangskode.
    • Gå til 'Aktivering af identifikationsmidler' på MitID.dk.
    • Tryk på 'START AKTIVERING'.
    • Indtaste dit 'Bruger-ID' og tryk 'NÆSTE'.
    • Indtaste den 6-cifrede aktiveringskode, du har modtaget på SMS eller fået udleveret hos Borgerservice.
    • Du skal nu vælge en adgangskode, som du fremover skal bruge til at logge på og godkende med.
    • Du kan nu logge på med adgangskode igen.

     

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.