Tilføj MitID app på ny enhed

Det er en god ide at installere MitID app på flere enheder - f.eks. både din mobiltelefon og tablet, så du altid har en back up. 

  • Tilføj MitID app på en ny smartphone eller tablet

    Når du skal installere MitID app på en ny mobiltelefon eller tablet, kan du ikke kopiere MitID appen fra din gamle enhed. Du skal derfor hente og aktivere appen igen.

    Når du har hentet appen, kan du aktivere den.

    Sådan gør du
    • Log på MitID.dk og tilføj identifikationsmiddel til din MitID profil.
    • Åben MitID app og tryk på tandhjulet – vælg 'Aktiver app' (kræver gyldigt pas).
    • Har du hverken MitID eller pas, skal du bestille tid i Borgerservice for at få hjælp til aktiveringen.

    Læs mere på MitID.dk

  • Aktiver MitID app

    Hvis du har valgt MitID app som identifikationsmiddel, skal du aktivere MitID i appen. Det gælder både, når du skifter fra NemID til MitID, og hvis du vil tilføje MitID app på en ny mobil eller tablet.

    Sådan gør du
    • Hent appen 'MitID' på din mobil eller tablet.
    • Åbn MitID app og tryk på 'Aktiver app'.
    • Indtast dit bruger-ID og din aktiveringskode, som du fik, da du enten oprettede MitID eller tilføjede identifikationsmidlet på MitID.dk. Har du glemt din aktiveringskode?  Se her.
    • Indtast den 8-cifrede midlertidige pinkode, du har modtaget med sms.
    • Indtast en selvvalgt 6-cifret pinkode, du skal bruge til at logge på MitID appen.
    • Accepter eller afvis at bruge biometri (fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse).
    • MitID er nu aktiveret og klar til brug.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os

    Hovednummer

    70 123 456
    • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til netbank:

    70 105 501
    Man-tors: 08.00 - 21.00
    Fredag:     08.00 - 18.00
    Lørdag:     10.00 - 18.00
    Søndag:    10.00 - 21.00

    Bliv kunde:

    70 10 17 08

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.