Tilføj MitID app på ny enhed

Det er en god ide at installere MitID app på flere enheder - f.eks. både din mobiltelefon og tablet, så du altid har en back up. 

  • Tilføj MitID app på en ny smartphone eller tablet

    Når du skal installere MitID app på en ny mobiltelefon eller tablet, kan du ikke kopiere MitID appen fra din gamle enhed. Du skal derfor hente og aktivere appen igen.

    Når du har hentet appen, skal du benytte en aktiveringskode til at genaktivere dit MitID.
    Den kan du få enten ved at scanne dit pas med MitID app, ved at logge på MitID.dk eller ved fysisk fremmøde hos Borgerservice.

    Læs mere på MitID.dk

  • Aktiver MitID app

    Hvis du har valgt MitID app som identifikationsmiddel, skal du aktivere MitID i appen. Det gælder, når du vil tilføje MitID app på en ny mobil eller tablet.

    Sådan gør du
    • Hent appen 'MitID' på din mobil eller tablet.
    • Åbn MitID app og tryk på 'Aktiver app'.
    • Indtast dit bruger-ID og din aktiveringskode, som du fik, da du enten oprettede MitID eller tilføjede identifikationsmidlet på MitID.dk. Har du glemt din aktiveringskode?  Se, hvordan du får en ny aktiveringskode.
    • Indtast den 8-cifrede midlertidige pinkode, du har modtaget med sms.
    • Indtast en selvvalgt 6-cifret pinkode, du skal bruge til at logge på MitID appen.
    • Accepter eller afvis at bruge biometri (fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse).
    • MitID er nu aktiveret og klar til brug.

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.