Tilføj MitID app på ny enhed

Det er en god ide at have en backup af MitID, hvis du fx mister din mobil. Det kan du få ved at installere MitID app på flere enheder, fx både din telefon og din tablet. Så kan du benytte den anden enhed til at etablere MitID appen på fx en ny mobil.

  • Tilføj MitID app på ny/ekstra enhed

    MitID app på flere enheder
    Du kan bruge MitID app på op til 3 enheder, fx din private mobiltelefon, din arbejdsmobiltelefon og din tablet.

    Det er en god ide at have backup af MitID, hvis du skulle miste din mobil. Det kan du gøre ved at installere MitID app på flere enheder, fx både din telefon og din tablet. Så kan du benytte den anden enhed til at etablere MitID appen på fx en ny mobil.

    Har du allerede installeret MitID app på tre enheder, men ønsker en udskiftning?
    Når du er logget på MitID.dk, kan du på din profilside se oversigten over dine aktive MitID apper. Har du allerede tre apper i brug, skal du først  spærre en af de tre, for at kunne give pladsen til MitID appen på en ny enhed.
    Vælg en af nedenstående muligheder til at tilføje MitID app på en enhed:

    Har du adgang til MitID med MitID app, kodeviser eller -oplæser.

    Sådan gør du

    • Gå til MitID.dk og log på med MitID
    • Find feltet 'Identifikationsmidler' og klik på 'SE'.
    • I feltet 'Tilføj identifikationsmiddel' klik på 'TILFØJ'.
    • Find MitID app og klik på 'VÆLG'.
    • Du kan nu se både dit bruger-ID og aktiveringskode. Begge dele skal du bruge for at aktivere MitID på den nye enhed.
    • Har du ikke allerede downloadet appen på den ønskede enhed skal du gøre det nu. Hent MitID app på enten App Store eller Google Play.
    • Åbn MitID appen på den valgte enhed og aktiver appen. 

    Får du ikke aktiveret MitID appen med det samme, kan du finde aktiveringskoden efterfølgende på MitID.dk under 'Identifikationsmidler' - som ovenfor.  Har du et identifikationsmiddel klar til aktivering, vil du se en gul boks med 'Identifikationsmidler du kan aktivere'. Ud for 'MitID app' klik 'AKTIVER'.

    Har du ikke mulighed for at logge på med MitID, men du har fortsat NemID
    Sådan gør du

     

    Har du hverken mulighed for at logge på med MitID eller NemID
    Har du ikke adgang til at logge på MitID,  hverken med MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller med NemID skal du henvende dig fysisk hos Borgerservice for at få hjælp til at bestille MitID app til din mobil eller tablet. Det er vigtigt, at du medbringer et ID med billede, fx pas eller kørekort, så borgerservice kan bekræfte din identitet.

    Husk, at du skal bestille tid, før du kan møde op.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os
  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os