Mistet mobil eller tablet

Har du mistet din mobil eller tablet med din MitID app eller tror, at den bliver misbrugt, skal du spærre den.

  • Mistet mobil eller tablet med MitID app

    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det. Det vil sige, at har du mistet en mobil eller tablet, hvor du har installeret MitID appen, skal du spærre appen.

    Se hvordan du spærrer din MitID app
    Dukker din mobil eller tablet op igen senere, kan du følge vejledning "Få MitID app på ny telefon eller tablet" for at genetablere din adgang.

  • Spær MitID app

    Har du mistet din mobil eller tablet med MitID app?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Sådan spærrer du med MitID
    • Log på MitID.dk.
    • Find feltet 'Identifikationsmidler'.
    • Klik på 'SE'.
    • Find MitID app og klik på knappen 'SPÆR'.
    • Siden 'Mine identifikationsmidler' åbner. Følg instruktionen på siden for at spærre dit identifikationsmiddel.

    Sådan spærrer du uden MitID

     

  • Genaktiver MitID app

    Hvis MitID app er spærret, fordi du har tastet forkert pinkode, skal du genaktivere appen.

    Har du fortsat adgang til MitID med MItID app på en anden enhed, MitID kodeviser eller -oplæser, kan du selv genaktivere adgangen på MitID.dk.

    Sådan genaktiverer du med MitID
    • Log på MitID.dk.
    • Klik på 'SE' i feltet 'Identifikationsmidler'.
    • Klik på 'GENAKTIVER' under 'Midlertidigt spærrede identifikationsmidler'.
    • Sæt markering ved 'Ja, jeg vil gerne genaktivere MitID app' og klik på 'FORTSÆT'.
    • Du modtager nu en sms med en 8-cifret midlertidig pinkode, der er gyldig i 30 minutter.
    • Åbn MitID app og tryk på det lille tandhjul øverst i venstre hjørne.
    • Tryk på 'Glemt PIN-kode'.
    • Indtast den midlertidige pinkode, du har modtaget på sms.
      Følg instruktionerne for at oprette en ny pinkode, du fremover skal bruge til at logge på og godkende med MitID app.

    Har du ikke adgang til MitID, skal du kontakte os på 70 105 501.

    Du kan også oprette en ny bruger i MitID app og bestille en aktiveringskode med NemID. Herefter kan du slette din gamle bruger, som er spærret.
    Se hvordan.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os

    Hovednummer

    70 123 456
    • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til netbank:

    70 105 501
    Man-tors: 08.00 - 21.00
    Fredag:     08.00 - 18.00
    Lørdag:     10.00 - 18.00
    Søndag:    10.00 - 21.00

    Bliv kunde:

    70 10 17 08

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.