Mistet mobil eller tablet

Har du mistet din mobil eller tablet med din MitID app eller tror, at den bliver misbrugt, skal du spærre den.

  • Mistet mobil eller tablet med MitID app

    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det. Det vil sige, at har du mistet en mobil eller tablet, hvor du har installeret MitID appen, skal du spærre appen.

    Se hvordan du spærrer din MitID app
    Dukker din mobil eller tablet op igen senere, kan du ophæve spærrigen ved at genaktivére MitID appen på enheden.

  • Spær MitID app

    Har du mistet din mobil eller tablet med din MitID app?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Sådan gør du
    • Gå til MitID.dk og log på MitID Self-Service.
    • Find feltet 'Identifikationsmidler'.
    • Klik på 'SE'.
    • Find MitID app og klik på knappen 'SPÆR'.
    • Siden 'Mine identifikationsmidler' åbner. Følg instruktionen på siden for at spærre det valgte identifikationsmiddel.

    Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel uden at logge på. Det kan du bruge, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

    Sådan gør du

     

  • Genaktiver MitID app

    Hvis din MitID app er spærret på grund af for forkert indtastet Pin-kode, eller du har selv spærret den, fordi du har mistet en mobil eller tablet med MitID app, skal du genaktivere den.

    Har du fortsat mulighed for at logge på med MitID fra anden mobil eller tablet med MitID appen, eller har du en MitID kodeviser eller -oplæser, kan du selv genaktivere adgangen på MitID.dk.

    Sådan gør du
    • Log på Self-Service på MitID.dk.
    • Vælg 'SE' i feltet 'Identifikationsmidler'.
    • Klik på 'GENAKTIVER' under 'Midlertidigt spærrede identifikationsmidler'.
    • Sæt markering ved 'Ja, jeg vil gerne genaktivere MitID app' og tryk på 'FORTSÆT'.
    • Du vil nu modtage en SMS med en 8-cifret midlertidig PIN-kode. PIN-koden er gyldig i 30 min.
    • Åbn MitID app.
    • Tryk på det lille tandhjul i øverste venstre hjørne.
    • Tryk på 'Glemt PIN-kode'.
    • Indtast den midlertidige PIN-kode modtaget på SMS.
    • Følg instruktionerne til at oprette en ny PIN-kode. PIN-koden skal du fremover bruge til at logge på og godkende med MitID app.

    Har du ikke adgang til at logge på med MitID, hverken fra anden telefon eller tablet med MitID appen, eller med MitID kodeviser eller -oplæser, skal du kontakte Danske Bank Teknisk support på tlf. 70 105 501

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os
  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os