Rateopdeling med Mastercard
En mulighed for dig med Mastercard kreditkort udstedt før den 4. oktober 2023

Er dit Mastercard kreditkort udstedt første gang før den 4. oktober 2023, har du mulighed for at dele alle dine køb på kortet over 500 kr. op i mindre rater til en attraktiv rente.

Købene kan opdeles i 2 til 12 månedlige rater efter dit eget valg. Det giver dig en økonomisk buffer ved uforudsete udgifter

Det er ikke muligt at rateopdele køb på Mastercard kreditkort, der er udstedt efter den 4. oktober 2023.
Læs mere om rateopdeling
  • Opret rateopdeling i mobilbank

    Sådan gør du i mobilbank
    • Log på mobilbanken.
    • Tryk på 'Konti' i den øverste menu.
    • Vælg din Mastercard-konto.
    • Kan et køb opdeles i rater, vil der stå: 'Betalingen kan rateopdeles'.
    • Tryk på 'Opdel dine betalinger i rater'. 
    • Vælg den betaling, du gerne vil opdele, og hvordan den skal opdeles. 

    Du betaler ikke gebyr for at rateopdele – kun renter. Husk at gennemføre rateopdelingen, inden fakturaen fra Mastercard opgøres. Det sker typisk den 19. i måneden.

    Bemærk. Første gang du vil rateopdele et køb, vil du blive bedt om at underskrive en kreditaftale. Den bliver sendt til underskrift i din mobil- eller netbank med det samme. Efter du har signeret, kan du forsætte med at dele dit køb op i rater. Du kan altid klikke på et køb og se, hvor mange rater du har betalt, og hvad det koster dig.

    763de63b-00090249-c58cd464
  • Opret rateopdeling i netbank

    Sådan gør du i netbank
    • Log på netbank.
    • Vælg din Mastercard-konto
    • Der er et lille symbol  ud for de betalinger på din Mastercard-konto, som du kan opdele i rater.
      Har du ikke et nyere køb på din Mastercard konto, vil der ikke være nogen markering – og du kan først se det næste gang der betales med kreditkortet.
    • Klik på det beløb, som du ønsker at opdele.
    • Vælg hvor mange rater, du vil opdele beløbet i. Renteudgiften vises med det samme, når du ’slider’ mellem 2-12 rater. Så længe symbolet vises, har du mulighed for at opdele beløbet.
    • Klik på "Videre til godkendelse", når du har valgt det ønskede antal rater.
    • Når du har klikket på "Godkend", kan du altid gå tilbage og se status på raterne på det opdelte beløb. 

    Symbolet forsvinder dagen efter faktureringsdatoen, som typisk er den 19. i måneden, medmindre den falder i en weekend. Du betaler ikke gebyr for at rateopdele – kun renter.
    Husk at gennemføre rateopdelingen, inden fakturaen fra Mastercard opgøres. Det sker typisk den 19. i måneden.

    Bemærk. Første gang du vil rateopdele et køb, vil du blive bedt om at underskrive en kreditaftale. Den bliver sendt til underskrift i din mobil- eller netbank med det samme. Efter du har signeret, kan du forsætte med at dele dit køb op i rater. Du kan altid klikke på et køb og se, hvor mange rater du har betalt, og hvad det koster dig.

  • Annuller rateopdeling

    Gå ind på din Mastercardkonto via mobilbank eller netbank.

    • Klik på den betaling, som du har opdelt i rater.
    • Tryk  på 'Vis rater' og derefter 'Fortryd rateopdeling' for at stoppe din rateopdeling.
    • Din annullering træder i kraft med det samme, når du bekræfter din annullering af rateopdelingen.

    Beløbet, som du mangler at betale, bliver opkrævet på næste faktura.

  • Nyt kort og rateopdeling

    Hvad sker der med rateopdeling ved fornyelse af dit kort?
    Er dit kreditkort oprindeligt udstedt før den 4. oktober 2024, beholder du muligheden for at rateopdele køb – også ved automatisk fornyelse ved udløb af kortets gyldighedsperiode.

    Hvad sker der med rateopdeling, hvis du forhøjer kreditten?Hvis du forhøjer kreditten på dit Mastercard kreditkort, kræver det en ny kreditvurdering og nyt kreditkort. Og da vi ikke tilbyder rateopdeling på kreditkort, der er udstedt efter den 4. oktober 2023, får du ikke længere mulighed for rateopdeling.

    Hvad sker der med rateopdeling, hvis mit kort udskiftes pga. tyveri eller svindel?
    Er dit kreditkort oprindeligt udstedt før den 4. oktober 2023, beholder du muligheden for at rateopdele køb – også ved genbestilling af kort f.eks. på grund af tyveri eller svindel.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
Tjek din saldo
Betalingsservice
Aktiver nyt kort
Misbrug af kort (indsigelse)
Se pinkode til dit kort

Du kan gøre det meste selv via mobil – og netbank. Se hvordan.
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.