Bestilling af valuta

Skal du bruge kontant valuta, har du flere muligheder:
  • Du kan hæve euro i flere af vores pengeautomater – se efter et skilt med ”EUR” på automaten. I byer, hvor vi er til stede med et rådgivningscenter, kan du altid hæve euro i en af automaterne. I udvalgte automater er det også muligt at hæve US dollars og britiske pund.
  • Du kan bestille valuta til levering med PostNord, der vælger et afhentningssted eller en pakkeboks tæt på den adresse, du har oplyst i bestillingen. Du bestiller i netbanken eller ved at ringe til os. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 5 bankdage, før valutaen er klar til afhentning hos PostNord. Du modtager en mail og en sms fra PostNord om, hvor og hvornår du kan hente valutaen. I beskeden står der også en kode, som du skal bruge til at hente valutaen. Hvis valutaen lægges i en pakkeboks, skal du downloade og bruge PostNord appen for at hente den.

Det er ikke muligt at bestille valuta i vores rådgivningscentre.

Bemærk, at du højst kan bestille valuta til levering for et beløb, der svarer til 10.000 danske kroner pr. løbende 30 dage.

Vi trækker beløbet på din konto, når vi modtager din bestilling.
Find en pengeautomat


Priser
Du finder prisen for at veksle valuta i vores Prisbog. Se under afsnittet 'Priser på produkter og serviceydelser'.
Se priser. (pdf)

Valuta, som du ikke når at bruge i udlandet, kan ikke veksles tilbage.

  • Bestil rejsevaluta via netbank -til afhentning hos PostNord

    Har du ikke mulighed for at hæve valuta i en af vores pengeautomater, kan du bestille din valuta til afhentning hos PostNord, der vælger et afhentningssted tæt på den adresse, du har oplyst i bestillingen.
    Hvis en anden person skal hente pakken, skal du videresende sms’en eller mailen fra PostNord til vedkommende. Vedkommende skal medbringe legitimation.
    Husk, at valuta, som du ikke får brugt, ikke kan veksles tilbage.

    Sådan bestiller du valuta i netbanken til afhentning hos PostNord
    • Log på Danske Netbank
    • Klik på 'Kort & valuta' i topmenuen.
    • Vælg 'Bestil valuta'.
    • Vælg valuta og indtast det ønskede beløb. Vælg om beløbet er i danske kroner eller den udenlandske valuta.
    • Oplys, om du skal ud at rejse og til hvilket land.
    • Angiv ønske til seddelstørrelse.
    • Skriv navn, adresse, mobilnummer og e-mail på den person, der skal hente valutaen hos PostNord. Du får direkte besked fra PostNord, når du kan hente valutaen på nærmeste afhentningssted.
    • Vælg den konto, hvor beløbet skal trækkes fra.
    • Klik på 'Reserver valuta'.
    • Godkend med dit MitID.
    • Valutaen er nu bestilt.

    Hvornår kan du hente din rejsevaluta?

    Der kan gå op til 5 bankdage, inden du kan hente din valuta på det afhentningssted, som PostNord vælger tæt på den adresse, du har oplyst i bestillingen. Du får besked direkte fra PostNord om afhentningssted og dato.

    Hvad koster det at bestille rejsevaluta til afhentning?
    • Det koster et ekspeditionsgebyr at bestille valuta til afhentning hos PostNord. Bemærk, at det koster yderligere et ekspeditionsgebyr, hvis du ikke bestiller din valuta via netbanken.
    • Vi trækker beløbet på den konto, du vælger, dagen efter din bestilling til den aktuelle dagskurs.
    • Bemærk, at hvis du ikke henter din valuta, inden 7 dage, sender PostNord den tilbage til os. Vi køber den tilbage til dagskurs og sætter beløbet ind på din konto, og beregner et ekspeditionsgebyr for dette.

    Se priser (pdf)

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
Tjek din saldo
Betalingsservice
Aktiver nyt kort
Misbrug af kort (indsigelse)
Se pinkode til dit kort

Du kan gøre det meste selv via mobil – og netbank. Se hvordan.
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.