Brug i udlandet

Allerede inden du rejser af sted, kan du selv gøre en del for at sikre, at dine kort ikke pludselig bliver spærret.

Bliver dit kort spærret under en rejse, kan det skyldes flere forhold
Bankens automatiske overvågningssystem giver lyd fra sig ved usædvanlige og mistænkelige køb og hævninger på dine kort. I begge tilfælde vil en medarbejder i banken gå ind og vurdere, om kortet skal spærres og herefter prøve at komme i kontakt med dig.
Du kan måske også have nået beløbsgrænsen på dit kort for brug i udlandet.

Undgå spærrede kort på rejsen

  • Hvor skal du hen?

    Hvor skal du hen?

    Fortæl banken, hvis du skal på rejse i længere tid og kommer til at have et atypisk forbrug på dit kort. Det gør du ved at kontakte din afdeling eller ringe til Kortservice på 70 20 70 20.
  • Opdater dine kontaktinformationer

    Opdater dine kontaktinformationer

    Sørg for at dine kontaktinformationer i banken er opdaterede, herunder telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig. Det gør du ved at kontakte banken eller via netbank: Log på Netbank. Klik på 'Kontakt & hjælp' øverst i netbanken og under 'Se også' vælg 'Personlige oplysninger'.
  • Beløbsgrænser på kort

    Beløbsgrænser på kort

    Tjek, om der på dine kort er beløbsgrænser for brug i udlandet. Du kan fx højest hæve 25.000 kroner på et Visa/Dankort pr. løbende 30 dage i udlandet.
  • Kortsikkerhed med Mastercard

    Kortsikkerhed med Mastercard

    Dit Mastercard fra Danske Bank er beskyttet af en automatisk, geografisk kontrol. Det betyder, at kortet som udgangspunkt kun er aktivt i én verdensdel ad gangen – dér, hvor du bruger kortet. Du skal altså ikke selv gøre noget for at åbne/lukke kortet.

    Eksempel:

    Du rejser fra Danmark til Asien: Når du ankommer til Asien og bruger dit Mastercard for første gang, vil kortet automatisk åbnes for brug dér. Samtidig spærres muligheden for at bruge kortet i alle andre verdensdele.

    Du rejser fra Asien og hjem til Danmark: Når du er hjemme i Danmark igen og bruger dit Mastercard, vil kortet automatisk åbnes for brug dér. Samtidig spærres muligheden for at bruge kortet i alle andre verdensdele.

    Har vi dit mobilnummer?

    Hvis vi har dit mobilnummer, får du en sms, første gang kortet bruges og bliver aktivt i en ny verdensdel. Yderligere får du en sms, hvis dit køb bliver afvist eller dit kort bliver spærret.

    Derfor er det er en god ide at tjekke, om vi har det rigtige mobilnummer. Det gør du nemt i netbanken eller mobilbanken: 

    I netbanken: Klik på Om netbank og derefter på Personlige oplysninger under Indstillinger.

    I mobilbanken: Tryk på det lille tandhjul i nederste højre hjørne og derefter på Personlig information.

    Du kan også selv indstille kortsikkerheden

    I net- og mobilbanken kan du selv til- og fravælge, hvilke verdensdele og kategorier du kan bruge dit kort i. Du kan f.eks. også fravælge brug af kortet på internettet. Ændringerne virker med det samme. Se, hvordan i denne video: 

    Tjek i din Netbank om det er det rigtige mobilnummer, der er registreret på dig. Se hvordan.

  • Flere kort

    Flere kort

    Det er en fordel at have fx både Visa/Dankort og Mastercard med på rejsen. Så vil du stort set altid kunne betale med kort.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til Netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.