Brug i udlandet

Allerede inden du rejser af sted, kan du selv gøre en del for at sikre, at dine kort ikke pludselig bliver spærret.

Bliver dit kort spærret under en rejse, kan det skyldes flere forhold
Bankens automatiske overvågningssystem giver lyd fra sig ved usædvanlige og mistænkelige køb og hævninger på dine kort. I begge tilfælde vil en medarbejder i banken gå ind og vurdere, om kortet skal spærres og herefter prøve at komme i kontakt med dig.
Du kan måske også have nået beløbsgrænsen på dit kort for brug i udlandet.

Undgå spærrede kort på rejsen

  • Hvor skal du hen?

    Hvor skal du hen?

    Fortæl banken, hvis du skal på rejse i længere tid og kommer til at have et atypisk forbrug på dit kort. Det gør du ved at kontakte din afdeling eller ringe til Kortservice på 70 20 70 20.
  • Opdater dine kontaktinformationer

    Opdater dine kontaktinformationer

    Sørg for at dine kontaktinformationer i banken er opdaterede, herunder telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig. Det gør du ved at kontakte banken eller via netbank: Log på Netbank. Klik på 'Kontakt & hjælp' øverst i netbanken og under 'Se også' vælg 'Personlige oplysninger'.
  • Beløbsgrænser på kort

    Beløbsgrænser på kort

    Tjek, om der på dine kort er beløbsgrænser for brug i udlandet. Du kan fx højest hæve 25.000 kroner på et Visa/Dankort pr. løbende 30 dage i udlandet.
  • Kortsikkerhed med MasterCard

    Kortsikkerhed med MasterCard

    Du kan selv til- og fravælge, hvilke verdensdele og kategorier du forventer at bruge dit kort i. Du kan fx også fravælge brug af kortet på internettet. Det er fleksibelt og nemt for dig at indstille sikkerheden, så det passer til dine behov og dine rejser. Du gør det via din mobil-, tablet- eller netbank.

    Når du er logget på
    • Klik på 'Kort'.
    • Vælg dit MasterCard.
    • Under 'Kortsikkerhed' kan du indstille, hvor i verden kortet skal kunne bruges, og om det skal kunne bruges til betalinger i forretninger på internettet. 
    Ændringerne virker med det samme – uanset om du selv ændrer indstillingerne i mobil-, tablet- eller netbank – eller hvis du ringer til os fra udlandet.

    Oplys dit mobilnummer og få besked hurtigt
    Hvis vi har dit mobilnummer, kan vi give dig besked, hvis der bliver gjort forsøg på at bruge dine kortoplysninger i et område, som du har fravalgt i 'Kortsikkerhed'. Det kan også være en hjælp for dig, hvis du har glemt at tilvælge en verdensdel og er taget på ferie i dette område. Så sender vi dig en sms, hvis du er ved at betale og ikke kan forstå, hvorfor kortet ikke virker.

    Tjek i din Netbank om det er det rigtige mobilnummer, der er registreret på dig. Se hvordan.
  • Flere kort

    Flere kort

    Det er en fordel at have fx både Visa/Dankort og MasterCard med på rejsen. Så vil du stort set altid kunne betale med kort.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet

Support til Netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.