Del

Otte funktioner i mobilbanken, du måske ikke kender

En digital verden kræver en digital bank, hvor du kan få overblik og frihed til at ordne din økonomi uafhængigt af tid og sted. Derfor udvikler vi løbende vores mobilbank med nye funktioner, så brugeroplevelsen kan være så god som mulig. Udviklingen sker i dialog med vores kunder, der hver måned giver mere end 3000 direkte feedbacks. Det har blandt andet resulteret i, at det nu er muligt at få overblik over alle bankkonti på tværs af pengeinstitutter og at navigationen er mere moderne.

Som noget nyt kan du nu også få Mobilbank appen til din tablet – og dermed helt samme muligheder på tabletten som på din mobiltelefon. På en iPad lægger appen sig ned, så du kan læse i bredformat. Har du investeringer, kan du købe og sælge værdipapirer hurtigt og uden brug af NemID via din tablet. Du følger nemt både markedsbevægelser og værdien af din beholdning, mens du er på farten.

Kender du mobilbankens smarte funktioner? Hvis ikke, har vi samlet otte funktioner, som vi tror, at du vil få glæde af at kende og som vil gøre dit ’bankliv’ væsentligt nemmere.

1. Naviger nemt og intuitivt

Det skal være nemt at bruge mobilbanken, og derfor udvikler vi løbende mobilbanken på baggrund af brugernes feedback. Det har blandt andet resulteret i en forbedret navigation, der er mere intuitiv end tidligere -en ny menu i toppen af giver dig et nemt overblik over dine konti, investeringer, lån og kort.

2. Følg med i dine investeringer

Er det nogle gange besværligt at få overblik over dine investeringer? I mobilbanken har vi –på baggrund af vores brugeres ønsker – gjort det nemt for dig at se alle dine investeringer og følge med i for eksempel transaktioner, afkast, aktiv fordeling, handel med værdipapirer og markedsoverblik mm. Det er super overskueligt og nemt.

3. Direkte ’hotline’ til din Private Banker

Din Private Banker er dit personlige ’link’ til hele din økonomi, og derfor skal det være nemt at få fat på ham eller hende. I mobilbanken finder du din Private Bankers telefonnummer, og du kan også skrive direkte til din Private Banker gennem app’en – det er mere sikkert end via e-mail, da du er logget ind via dit nem-Id. Vi opfordrer dig til at kontakte din Private Banker gennem mobilbanken, når du skal opdateres, har spørgsmål eller noget helt tredje hos din Private Banker. Under punktet ’Beskeder’ i bunden af skærmen, finder du muligheden ’Skriv til din Private Banker’.

4. Giv samtykke nemt og sikkert

Når du skal have lavet en kreditvurdering eller købe ny bolig, har vi brug for, at du giver samtykke til SKAT, så vi kan få adgang til dine skatteoplysninger. Og i mobilbanken kan du gøre det med ganske få klik. Når du er logget ind i mobilbanken, finder du dine personlige oplysninger under ’Profil’ i menulinjen. Scroller du ned på siden, ser du dine samtykker og kan give eller trække dem tilbage, når du klikker på ’Samtykker’.

5. Få overblik over dine abonnementer (og opsig de overflødige)

Hvis du er en af dem, der har mange abonnementer, kan det være rart at få overblik over dem, og måske endda rydde op i dem og spare penge. Her er Abonnementshjælperen i mobilbanken en god løsning. Med Abonnementshjælperen får du overblik over alle dine abonnementer, så du kan se, hvad der bliver trukket fra dine konti. Og flere af dem kan du opsige inde i mobilbanken med få klik. Funktionen er stadig så ny, at den kun virker på dine egne konti, men vi forventer, at den snart kan bruges på fælleskonti også. Du finder Abonnementshjælper ved at trykke på ”Menu” i mobilbanken. Vælg herefter Abonnementshjælper og log på med NemID. Vælg de konti, du vil have overblik over - så er du i gang!

6. Spær, genåbn og genbestil kort

Der er ikke noget værre, end at miste sine betalingskort. Du skal i gang med at spærre dem og bestille nye. Også her gør mobilbanken det super nemt for dig. Her kan du spærre, genåbne og genbestille kort – og dermed spare en masse tid. Tryk på 'Kort' i den øverste menu og gå så i gang med at spærre, genåbne eller genbestille dit kort.

7. Se dine betalingskonti fra andre banker

Det er rart at have det fulde overblik over sin økonomi. Har du konti i forskellige banker, kan du se alle dine transaktionskonti i mobilbanken. Det er altså ikke længere noget problem at få et overblik på tværs af banker – mobilbanken samler alle dine konti for din økonomi et sted.

8. Vær nysgerrig

Mobilbanken giver dig mange muligheder for at få overblik over din økonomi på ét sted, mens du er på farten – vær nysgerrig og prøv dig frem! Du vil sikkert finde funktioner, der vil gøre din tilgang til din økonomi meget nemmere. Du kan eksempelvis tilpasse rækkefølgen på dine konti, sortere dine konti, ændre kontonavne og eksportere dine kontobevægelser til for eksempel Excel – det er bare med at prøve dig frem! Udviklingen af nye funktioner foregår hele tiden, så sørg for at hente den nyeste version, hver gang en ny version er tilgængelig. Så er du sikker på, at du altid har de nyeste funktioner til rådighed, når du bruger din mobilbank.

Få alle fordelene i dag. Bliv Private Banking kunde i Danske Bank