Flyt Betalingsservice-aftale til en anden konto

Når du flytter en Betalingsservice-aftale, bliver regningen fremover betalt fra en anden konto.

  • Mobilbank - flyt aftale til en anden konto

    Sådan gør du
    • Log på mobilbank.
    • Tryk på 'Overfør' nederst på siden.
    • Vælg 'Betalingsservice'.


    • Tryk på den Betalingsserviceaftale, du ønsker at flytte til en anden konto.


    • Tryk på ikonet ud for 'Betales fra', for at ændre betalingskonto.


    • Vælg den konto betalingen fremover skal trækkes fra.


    • Tryk på 'Gå til bekræftelse'.
    • Svipe 'Rediger aftale'-knappen til højre og godkend.
    • Konto er nu ændret.

    Vær opmærksom på, at det kan tage1-2 bankdag før ændringen træder i kraft. 

    Bemærk
    Tidsfrister: Du kan flytte en Betalingsservice-aftale indtil den foregående bankdag kl. 16.00 for næste betaling. Flytter du den senere, bliver betalingen gennemført som før den ene gang og dernæst flyttet til den ønskede konto.
    Flytning fra et pengeinstitut til et andet: Hvis du ønsker at flytte dine Betalingsservice-aftaler fra et pengeinstitut til et andet, så skal du kontakte det pengeinstitut, som aftalerne skal flyttes over til. De sørger for at overføre de fremtidige betalinger til dem.

     

  • Netbank - flyt aftale til en anden konto

    Sådan gør du
    • Log på 'Danske Netbank'.
    • Klik på 'Betal & overfør' i topmenuen og under 'betalingsaftaler' vælg 'Se og opret Betalingsaftaler'.
    • Vælg fanebladet 'Betalingsservice'.
    • Vælg 'Fra konto:' ved hjælp af funktionspilen, og klik på 'Hent'.
    • Find kreditor på listen, og klik på den.
    • Klik på 'Ret aftale'.
    • Vælg 'Fra konto' i dropdown listen, og klik på 'OK'.
    • Indtast adgangskode, og klik 'Godkend'.
    • Betalingsservice-aftalen er nu rettet.

    Vær opmærksom på, at det kan tage1-2 bankdag før ændringen træder i kraft.

    Bemærk

    Tidsfrister: Du kan flytte en Betalingsservice-aftale indtil den foregående bankdag kl. 16.00 for næste betaling. Flytter du den senere, bliver betalingen gennemført som før den ene gang og dernæst flyttet til den ønskede konto.
    Flytning fra et pengeinstitut til et andet: Hvis du ønsker at flytte dine Betalingsservice-aftaler fra et pengeinstitut til et andet, så skal du kontakte det pengeinstitut, som aftalerne skal flyttes over til. De sørger for at overføre de fremtidige betalinger til dem.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
Tjek din saldo
Betalingsservice
Aktiver nyt kort
Misbrug af kort (indsigelse)
Se pinkode til dit kort

Du kan gøre det meste selv via mobil – og netbank. Se hvordan.
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.