Overførsel fra udlandet

Modtage penge fra udlandet

  • Modtage overførsel fra udlandet

    Når du modtager penge fra en konto i et andet land, kender du måske ikke det præcise beløb, du skal modtage, på grund af de daglige udsving i valutakurserne. Derfor er det en fordel, at du på anden vis kan genkende en overførsel fra udlandet.

    Bemærk: Hvis beløbet ikke er gået ind på din konto indenfor 3-5 bankdage fra afsendelsen, skal du kontakte afsenderen af beløbet.
  • Bankens SWIFT-BIC-adresse

    Når du skal modtage en betaling fra udlandet, skal du oplyse dit personlige IBAN-nummer og bankens SWIFT-adresse (DABADKKK).
    • SWIFT-adressen er det samme som BIC (Bank Identificer Code). SWIFT-adressen fortæller, hvilken bank du er kunde i. I Danmark bruger vi ikke ABA-nummer eller Routing-nummer.
    • IBAN-nummer er den internationale måde at skrive dit kontonummer på. Du finder dit IBAN-nummer i Netbanken under vilkår for den enkelte konto. 

    Danske Bank har:
    SWIFT-adressen: DABADKKK
    Postadressen: Danske Bank A/S, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K

    Søg en anden SWIFT-adresse
    Se, hvordan du finder dit IBAN-nummer

    SWIFT står for Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication. Det er et datanetværk, der udveksler betalingsdata mellem 8.300 finansielle virksomheder i 208 lande.

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.