Gem beløbsmodtager i udlandet

Du har mulighed for at gemme dine faste betalingsmodtagere i udlandet. Du undgår dermed at skulle indtaste modtageroplysninger igen ved en ny betaling til samme modtager.

  • Gem beløbsmodtager i mobilbank

    Når du opretter nye udenlandske overførsler, har du mulighed for at gemme dine betalingsmodtagere. 

    Sådan gør du
    • Log på mobilbank.
    • Tryk på 'Overfør' i menuen nederst på siden.
    • Vælg 'Til udlandet'
    • Tryk på 'En ny betalingsmodtager.' og vælg land – og følg derefter vejledningenpå skærmen.
    • Inden du godkender betalingen, vil du få mulighed for at gemme modtageren i Gemte modtagere.
  • Opret og gem beløbsmodtager i netbank

    I netbanken kan du oprette nye udenlandske betalingsmodtagere.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank
    • Klik på 'Betal og overfør' i topmenuen og under 'Faste beløbsmodtagere' vælg 'Se og ret faste beløbsmodtagere'.
    • Klik på 'ny udlandsmodtager' nederst på siden.
    • Udfyld felterne og klik 'OK'.
    • Godkend med dit MitID. 
    • Den faste beløbsmodtager er nu oprettet, og kan nu ses på oversigten over faste beløbsmodtagere.
  • Slet gemt beløbsmodtager i mobilbank

    I din mobilbank kan du selv slette en gemt beløbsmodtager i udlandet. 

    Sådan gør du

    • Log på mobilbank.
    • Tryk på 'Overfør' i menuen nederst på siden.
    • Vælg 'Til udlandet'.
    • Tryk på Rediger'
    • Marker den eller de beløbsmodtagere du ønsker at slette.
    • Godkend ved at trykke på 'Ja'.
      Den gemte beløbsmodtager er nu slettet fra listen.
  • Slet gemt beløbsmodtager i netbanken

    Sådan gør du

    • Log på Danske Netbank
    • Klik på 'Betal og overfør' i topmenuen og under 'Faste beløbsmodtagere' vælg 'Se og ret faste beløbsmodtagere'.
    • Marker den beløbsmodtager du ønsker at slette og klik 'Slet'.  
      Den gemte beløbsmodtager er nu slettet , og vil ikke længere ses på oversigten over gemte beløbsmodtagere.

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.
Se flere kontaktnumre.

Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed, både når du ringer til os, og når vi ringer til dig. Information om vores håndtering af personoplysninger kan du finde her.

  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.
    Har du ros eller ønsker du at klage?

Bliv kunde i Danske Bank og få alle fordelene i dag.

Indholdet hentes
Vis
Skjul
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.