Gå til hovedindhold
  • Privat
  • Erhverv
  • Private Banking
  • LC&I
  • Andre sites
    Boligværktøj
    Foreninger
    danskebank.com
    Asset Management
    Unge og studerende
Danske Bank
  • Mit liv

    Bolig

    • Købe bolig
    • Eje bolig
    • Sælge bolig

    I gang med voksenlivet

    • Over 18 år
    • Studieliv
    • Flytte hjemmefra

    Arbejdsliv fra start til slut

    • Arbejdsløs
    • Første job
    • Nyt job
    • Pension

    Forandringer i familien

    • Barn på vej
    • Flytte sammen
    • Blive gift
    • Børnene flytter
    • Flytte til udlandet
    • Skilsmisse

    Sygdom og dødsfald

    • Alvorlig sygdom
    • Dødsfald i familien
  • Produkter

    Konti

    • Danske Konto
    • Børneopsparing
    • Alle konti

    Kort

    • Betalingsguiden
    • Mastercard Guld
    • Visa/Dankort
    • Alle kort

    Lån

    • Boliglån
    • Bil & forbrug

    Investering

    • Find den rette investering
    • Bliv klogere på investering
    • Ansvarlige investeringer
    • Alle produkter

    Pension

    • Ratepension
    • Livsforsikring
    • Alle produkter

    Forsikring

    • Forsikring af dig og dine ting
    • Alle forsikringer
  • Digitale værktøjer

    Beregn

    • Beregn låneomlægning
    • Hvad kan du købe bolig for?
    • Find ny bolig, du har råd til
    • Ejerboliglån
    • FlexLife®
    • Danske Bolig Fri
    • Andelsboliglån
    • Valuta

    Din digitale bank

    • Kom godt i gang
    • Netbank
    • Mobilbank
    • Mobilbank til tablet
    • Letbank
    • Lommepenge
    • Upload dokumenter
    • Upload dit ID
    • Digital Signering

    Mini-værktøjer

    • Tast-selv-service
    • Netpost
    • Danske Giro

    Andre apps & sites

    • Boligværktøj
    • Digitale betalingsmuligheder
    • MobilePay
    • Apple Pay
    • Google Pay
    • WeShare
    • June
  • Find hjælp
  • Bliv kunde
  • English

Privat

  • Netbank
  • Letbank
  • Netpost

Erhverv

  • District
  • Netbank Erhverv
  • MobilePay Business
  • OneTrader
  • Digital signering
  • Revisorportal
  • Corporate Expense Manager
  • English
  • Privat
  • Erhverv
  • Private Banking
  • LC&I
  • Boligværktøj
  • Foreninger
  • danskebank.com
  • Asset Management
  • Unge og studerende
  • Forside
  • Mit liv
    • Bolig

    • Købe bolig
    • Eje bolig
    • Sælge bolig
    • I gang med voksenlivet

    • Over 18 år
    • Studieliv
    • Flytte hjemmefra
    • Arbejdsliv fra start til slut

    • Arbejdsløs
    • Første job
    • Nyt job
    • Pension
    • Forandringer i familien

    • Barn på vej
    • Flytte sammen
    • Blive gift
    • Børnene flytter
    • Flytte til udlandet
    • Skilsmisse
    • Sygdom og dødsfald

    • Alvorlig sygdom
    • Dødsfald i familien
  • Produkter
    • Konti

    • Danske Konto
    • Børneopsparing
    • Alle konti
    • Kort

    • Betalingsguiden
    • Mastercard Guld
    • Visa/Dankort
    • Alle kort
    • Lån

    • Boliglån
    • Bil & forbrug
    • Investering

    • Find den rette investering
    • Bliv klogere på investering
    • Ansvarlige investeringer
    • Alle produkter
    • Pension

    • Ratepension
    • Livsforsikring
    • Alle produkter
    • Forsikring

    • Forsikring af dig og dine ting
    • Alle forsikringer
  • Digitale værktøjer
    • Beregn

    • Beregn låneomlægning
    • Hvad kan du købe bolig for?
    • Find ny bolig, du har råd til
    • Ejerboliglån
    • FlexLife®
    • Danske Bolig Fri
    • Andelsboliglån
    • Valuta
    • Din digitale bank

    • Kom godt i gang
    • Netbank
    • Mobilbank
    • Mobilbank til tablet
    • Letbank
    • Lommepenge
    • Upload dokumenter
    • Upload dit ID
    • Digital Signering
    • Mini-værktøjer

    • Tast-selv-service
    • Netpost
    • Danske Giro
    • Andre apps & sites

    • Boligværktøj
    • Digitale betalingsmuligheder
    • MobilePay
    • Apple Pay
    • Google Pay
    • WeShare
    • June
  • Find hjælp
  • Bliv kunde
  • Giv feedback
  • Ring til os

    Hovednummer

    +45 70 123 456
    • Kontakt os hele døgnet
    • Ventetider Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.
    Teknisk support til Netbank
    70 105 501
    Man-torsdag 08.00 - 21.00
    Fredag 08.00 - 18.00
    Lørdag 10.00 - 18.00
    Søndag 10.00 - 21.00
    Spær dit kort
    70 20 70 20 Bliv kunde 70 10 17 08 Se flere kontaktnumre.
  • Find os
    Find afdeling eller hæveautomat
  • Book møde
Tryk enter for at se alle resultater
Mest søgte sider
Log på NetbankValutaomregner MobilePayMasterCardBoliglånBillånMit IBAN-nummer
Find hjælp
MitID Valuta Betaling og overførsel Spær kort Se alle emner
Find nærmeste afdeling

Se kort
Mest søgte sider
Log på NetbankValutaomregner MobilePayMasterCardBoliglånBillånMit IBAN-nummer
– min. LÆSETID

Ord, du skal kende, når du går på boligjagt

Servitut, skøde, stempelafgift. Stakit, stativ, kasket. Det kan være svært at navigere i det besværlige og komplicerede sprog, der knytter sig til at købe bolig. Her har vi samlet nogle af de vigtigste ord, du skal kende, når du går på boligjagt.

Ordbog om boligkøb

  • Hvad er et banklån?
    Et banklån i forbindelse med køb af en ejerbolig dækker den del af boligens købspris, som du har behov for at låne udover de 80 %, du kan låne med et realkreditlån. Banklånet er typisk lidt dyrere end realkreditlånet.

    Køber du en andelsbolig, kan du ikke optage realkreditlån, så her består hele finansieringen af banklån som f.eks. et andelsboliglån.

    Hvornår er et banklån relevant?
    Når du skal købe en bolig, hvor du har behov for at låne mere end 80 % af en ejerboligs pris, eller når du skal købe en andelsbolig.

  • Hvad betyder bidragssats?
    Bidragssatsen er et gebyr, som du betaler dit realkreditinstitut, hvis du har et realkreditlån. Det er altså nogle penge, du betaler ud over renten, hver gang du betaler termin. Bidragssatsen dækker de omkostninger, som realkreditinstituttet har ved lånet.

    Hvornår er bidragssatsen relevant?
    Når du skal have et realkreditlån – f.eks. i forbindelse med, at du køber en ejerbolig.

  • Hvad er et byggelån?
    Et byggelån er et lån, der dækker udgifterne til omfattende renovering af en bolig eller til at bygge ny bolig. Lånet har variabel rente og bliver indfriet, når byggeriet er færdigt - typisk ved, at kunden optager et nyt realkreditlån.

    Hvornår er et byggelån relevant?
    Du kan bruge et byggelån, hvis du vil bygge nyt hus fra grunden eller renovere eller udvide din nuværende bolig.

  • Hvad betyder deponering?
    Når du køber en bolig, deponerer banken købesummen på en konto i sælgers navn. Sælger får først beløbet udbetalt, når salget er endeligt, og du som køber har fået skøde på ejendommen. Beløbet bliver som udgangspunkt tilbagebetalt, hvis handlen ikke bliver til noget.

    Hvornår er deponering relevant?
    Når du er blevet enig med sælger om at købe boligen, og I har underskrevet købsaftalen, deponerer du købesummen som aftalt i købsaftalen.

  • Hvad betyder egenbetaling eller egenfinansiering?
    Det er det beløb, du selv skal betale kontant, når du køber en ny bolig. Resten af beløbet låner du typisk. Det bliver også tit omtalt som din "udbetaling" til boligen.

    Hvornår er egenfinansiering relevant?
    Når du undersøger, hvordan du kan finansiere en ny bolig, du har kig på - og hvilke boliger, du har råd til at købe. I Danske Bank anbefaler vi, at du selv lægger mindst 5% af købeprisen i egenfinansiering. Du skal deruover også have penge til advokat, ejerskifteforsikring, tinglysning og øvrige handelsomkostninger.

    Beregner: Se, hvad det koster at låne til en ejerbolig
    Boligsøgning: Læg et lynbudget og find boliger, der passer til din økonomi

  • Hvad betyder ejerskifteforsikring?
    Det er en forsikring, der er god at have, når du køber et hus. Forsikringen dækker skjulte fejl og mangler ved huset, som ikke er nævnt i tilstandsrapporten eller elinstallationsrapporten, og som du som køber derfor ikke kendte til på overtagelsestidspunktet. Den er ikke lovpligtig, men giver dig ekstra sikkerhed som køber.

    Hvornår er ejerskifteforsikring relevant?

    Det er en af de mange overvejelser og beslutninger, du skal træffe, når du har fundet en bolig, du gerne vil købe.

  • Hvad betyder en energimærkning?
    En energimærkning viser dels, hvor meget energi (strøm, varme, osv.) en bolig bruger, og dels hvordan man eventuelt vil kunne spare på energien i boligen.

    Hvornår er en energimærkning relevant?
    Hvis du har udset dig en bolig, bør du undersøge energimærkningen og -mulighederne, fordi det har indflydelse på, hvor mange penge du hver måned skal betale for at bo i boligen.

  • Hvad er et forhåndslån?
    Et forhåndslån er et realkreditlån, du kan bruge til at bygge eller renovere din bolig for. Det udbetales på betingelse af, at realkreditinstituttet bekræfter, at ejendommens værdi bliver forhøjet med lånets størrelse, når byggeprojektet er afsluttet.

    Hvornår er et forhåndslån relevant?
    Det kan det f.eks. være, hvis du vil bygge nyt hus fra grunden eller renovere eller udvide din nuværende bolig.

  • Hvad betyder friværdi?
    Friværdi er forskellen på din boligs værdi og den gæld, du har i boligen. Friværdien stiger, hvis boligens værdi stiger, eller hvis du betaler af på lån i din bolig, så restgælden falder (hvis altså boligens værdi ikke falder).

    Hvornår er friværdi relevant?
    Når du vil optage lån i din bolig – f.eks. hvis du vil låne til at forbedre din bolig, købe et sommerhus eller en ny bil.

  • Hvad betyder grundskyld?
    Grundskyld kaldes også ejendomsskat. Det er en skat, du skal betale din kommune for at eje en grund.

    Hvornår er grundskyld relevant?
    Når du skal regne ud, om du har råd til at bo i en bolig eller ej, skal du huske at regne grundskylden med i dine faste udgifter.

  • Hvad betyder hovedstol?
    Hovedstolen er betegnelsen for det oprindelige beløb af et lån. Så hvor din restgæld løbende bliver mindre, når du afdrager på lånet, vil hovedstolen altså forblive den samme.

    Hvornår er hovedstol relevant?
    Når du skal have et nyt lån eller omlægge et eksisterende.

  • Hvad betyder løsøre?
    Løsøre er en betegnelse for alt det, der ikke er en fast del af boligen, men som du aftaler med sælger skal følge med i en bolighandel. Det kan f.eks. være, at du køber et klædeskab eller nogle gardiner med, som du så betaler ekstra for i bolighandlen.

    Hvornår er løsøre relevant?

    Når du køber bolig, fordi det påvirker den samlede pris – og dermed også dit lån og budget.

  • Hvad er et realkreditlån?
    Et realkreditlån er et lån til køb af ejerboliger, som må udgøre maksimalt 80 % af boligens købspris.

    Har du brug for at låne mere, kan du udover realkreditlånet, optage et banklån, der typisk er lidt dyrere. 

    Du skal selv lægge mindst 10 % af boligens købspris som kontant udbetaling.

    Hvornår er realkreditlån relevant?
    Det er det, når du vil købe en ejerbolig, eller hvis du vil låne i din friværdi til f.eks. boligforbedringer.

  • Hvad betyder en refusionsopgørelse?
    Refusionsopgørelsen er det sidste regnskab mellem køber og sælger, når køber overtager sin nye bolig. Her samler man de udgifter, som sælger har betalt forud (som f.eks. el, vand, gas eller olie), og de beløb, som køber eventuelt har lagt ud for sælger.

    Hvornår er en refusionsopgørelse relevant?

    Når man overtager sin nye bolig – fordi det er rart at vide, hvem der skylder hvem penge.

  • Hvad betyder rente?
    Den pris, du betaler din bank og/eller dit realkreditinstitut for at låne penge af dem.

    Hvornår er en rente relevant?
    Når du skal beslutte, hvilke lån du vil finansiere din bolig med.

  • Hvad betyder restgæld?
    Restgælden er det beløb, du mangler at betale tilbage på et lån. Har du lånt en million og betalt 100.000 af på lånets hovedstol, har du en restgæld på 900.000 kroner.

    Hvornår er restgæld relevant?
    Det er altid relevant at vide, hvor stor din restgæld er.

  • Hvad betyder rådighedsbeløb?
    Rådighedsbeløbet er de penge, du har tilbage til forbrug, når dine regninger og faste udgifter er betalt.

    Hvornår er et rådighedsbeløb relevant?
    Altid. Rådighedsbeløbet er nemlig de penge, der skal få økonomien til at hænge sammen for dig. Banken bruger derfor også dit rådighedsbeløb til at beregne, hvilke boliger du har råd til at købe og bo i.

    Få hjælp til at finde dit rådighedsbeløb - og find boliger, der passer til pengene

    Med vores boligværktøj, kan du finde dit rådighedsbeløb ved at lægge et budget.

    Er du på boligjagt, kan du derefter se præcist, hvilke boliger til salg, som du har råd til at købe. Og finder du en bolig, du er interesseret i, kan du søge om online købsgodkendelse med det samme.

    Opret boligprofil på boligværktøjet 

    Du kan også lægge en lynbudget ved at svare på 4 nemme spørgsmål, hvis du bare vil vide, hvad du cirka har råd til at købe bolig for.

    Lynbudget: Find boliger, der passer til din økonomi


  • Hvad betyder servitut?
    Servitutter er bestemmelser, der gælder for en fast ejendom og indskrænker ejerens råderet over den. Det kan f.eks. handle om, hvor og hvor meget du må bygge på en grund, hvordan ejendommen skal sluttes til forsyningsnettet eller gamle aftaler med ejeren af nabogrunden. Man kan se servitutter på alle ejendomme i tingbogen, som er offentligt tilgængelig.

    Hvornår er servitutter relevant?
    Inden du skriver under på en købsaftale, bør du undersøge ejendommens servitutter. De kan have konsekvenser for dine muligheder for at bo og bygge på grunden.

  • Hvad betyder et skøde?
    Skødet er et dokument, der viser, hvem der ejer en ejendom. Skødet bliver registreret i tingbogen ved en tinglysning.

    Hvornår er et skøde relevant?
    Når du køber bolig. Det er nemlig ret centralt at få registreret, at man er ejeren.

  • Hvad betyder tilstandsrapport?
    En tilstandsrapport vurderer en boligs stand. Den er som regel lavet af en byggesagkyndig, som har tjekket boligen igennem for synlige fejl og mangler på f.eks. tag, vinduer og i badeværelser. Rapporten gennemgår skader eller tegn på mulige skader.

    Hvornår er en tilstandsrapport relevant?
    Hvis du vil købe hus eller villalejlighed, skal du altid gennemgå boligens tilstandsrapport, så du ved, om der er nogle alvorlige mangler, der skal laves.

  • Hvad betyder tinglysning?
    Alle ejendomme er registreret (tinglyst) i et offentligt tilgængeligt register (tingbogen). Her kan man se, hvor meget gæld der er i ejendommen, og hvem der har rettighed over den – f.eks. hvem der ejer den.

    Hvornår er en tinglysning relevant?
    Når du har købt en ny bolig – for det er med tinglysningen, at dine rettigheder som boligejer bliver registreret og gjort officielle.

  • Hvad betyder tinglysningsafgift?
    Tinglysningsafgiften er et beløb til staten, der skal betales, når skøder og pantebreve tinglyses i forbindelse med at du optager et lån. Afgiften består af et fast gebyr og en variabel afgift, som afhænger af dokumentets type og størrelsen på det beløb, der skal tinglyses.

    For fast ejendom er gebyret 1.660 kroner, og den variable udgift er 0,6 % af den pris, du betaler for ejendommen. Læs mere på Tinglysningsrettens hjemmeside.

    Hvornår er en tinglysningsafgift relevant?
    Når der skal tinglyses f.eks. skøde og pantebreve i en fast ejendom.

  • Hvad betyder udbetaling?
    Det er det beløb, du selv skal betale kontant, når du køber en ny bolig. Resten af beløbet låner du typisk. Det bliver også tit omtalt som "egenbetaling" eller "egenfinansiering".

    Hvornår er udbetaling relevant?
    Når du undersøger, hvordan du kan finansiere en ny bolig, du har kig på - og hvilke boliger, du har råd til at købe. I Danske Bank anbefaler vi, at du selv lægger mindst 5% af købeprisen i udbetaling. Du skal deruover også have penge til advokat, ejerskifteforsikring, tinglysning og øvrige handelsomkostninger.

  • Hvad betyder ydelse?
    Hvis du har et boliglån, er ydelsen det beløb, du skal betale banken eller realkreditinstituttet hver måned. Beløbet dækker både over dit afdrag på lånet, renterne og bidrag.

    Hvornår er en ydelse relevant?
    Når du f.eks. skal regne ud, hvor dyr en bolig du kan købe.

  • Hvad betyder ÅOP?
    ÅOP står for Årlig Omkostning i Procent. Det er det beløb, som det koster dig årligt at have dit lån. Det dækker over gebyrer, renter og andre udgifter i forbindelse med dit lån.

    Hvornår er ÅOP relevant?
    Når du skal vælge, hvilken type lån du vil finansiere din bolig med. Som tommelfingerregel er et så lavt ÅOP som muligt at foretrække. Det er også ÅOP, du kan bruge til at sammenligne prisen på lån på tværs af pengeinstitutter.

Book et møde eller ring til os på 70 15 15 16, hvis du har spørgsmål om boligkøb.

 

Boligsøgning

Find boliger, du har råd til

Den helt rigtige bolig matcher både din drøm og dit budget. Læg et vejledende lynbudget på under 1 minut. Eller opret en boligprofil og læg et personligt budget. 

Find boliger nu

Andre har også set


Guide

Sådan køber du en ejerbolig

Få et overblik over, hvad der skal ske fra du beslutter dig for at købe en ny bolig, til du er flyttet ind i dit nye hjem.

Læs mere om køb af ejerbolig

Guide

Hvornår er det bedst at købe bolig

Skal du helst købe bolig om vinteren eller om sommeren? Og hvordan undgår du at ramme en prisboble? Her er cheføkonomens råd til dig, som overvejer at købe en bolig.

Læs mere

Camilla og Kasper river ned og bygger nyt

Snart flytter Camilla og Kasper ind i et spritnyt hus tæt på havet. De bygger nyt for at få den helt rigtige beliggenhed – og et skræddersyet hus, som de kun skal vedligeholde minimalt. Her deler parret deres råd og erfaringer.

Læs mere

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Book møde Bliv kunde

For kunder privat

  • Find hjælp
  • Kundeprogram
  • Ros og klager
  • Spørgsmål
  • Kontakt os
  • Feedback til hjemmesiden
  • Derfor stiller banken spørgsmål

Om banken

  • Karriere
  • Presse
  • Aktionær
  • Leverandør
  • Bæredygtighed
  • Om Danske Bank

Se også

  • Foreninger
  • Teknisk support
  • Sikkerhed
  • Dine oplysninger
  • Whistleblowing

Anden information

  • Finanstilsynet m.m.
  • Afgoerelse i forhold til Estlandsagen
  • Brexit

Priser, vilkår og valuta

  • Priser og vilkår
  • Valutakurser

    • Find hjælp
    • Kundeprogram
    • Ros og klager
    • Spørgsmål
    • Kontakt os
    • Feedback til hjemmesiden
    • Derfor stiller banken spørgsmål
    • Karriere
    • Presse
    • Aktionær
    • Leverandør
    • Bæredygtighed
    • Om Danske Bank
    • Foreninger
    • Teknisk support
    • Sikkerhed
    • Dine oplysninger
    • Whistleblowing
    • Finanstilsynet m.m.
    • Afgoerelse i forhold til Estlandsagen
    • Brexit
    • Priser og vilkår
    • Valutakurser

Information om fonde på denne hjemmeside er markedsføringsmateriale og udgør ikke investeringsrådgivning. Du bør altid rådføre dig med dine rådgivere, inden du investerer, og orientere dig om dine investorrettigheder i prospektet, central investorinformation/væsentlig investorinformation og information om klagehåndtering.

Danske Bank tilbyder ikke investeringsrådgivning (”Investeringsrådgivning”) eller anden form for investeringsservice, herunder handel, udførelse og formidling af ordrer med finansielle instrumenter samt placering, opbevaring og forvaltning af værdipapirer/finansielle instrumenter (”Investeringsservice”) til personer hjemmehørende og bosiddende i USA, jf. definitionen nedenfor.

Materialet på denne hjemmeside er således ikke beregnet til at blive distribueret til eller anvendt af personer hjemmehørende og bosiddende i USA. Intet materiale på denne hjemmeside må fortolkes og opfattes som et tilbud om Investeringsrådgivning eller Investeringsservice til en person hjemmehørende og bosiddende i USA.

I forhold til Investeringsrådgivning skal en person hjemmehørende og bosiddende i USA forstås som enhver af følgende:

  • En fysisk person hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • En virksomhed eller et interessentskab som er registreret eller organiseret i USA, men som ikke er en offshore-afdeling eller en anden form for repræsentation tilhørende en person hjemmehørende og bosiddende i USA, som har en gyldig forretningsmæssig begrundelse for sit virke, og som varetager opgaver og reguleres som et forsikringsselskab eller en bank.
  • En afdeling eller en repræsentation tilhørende et udenlandsk selskab med base i USA.
  • En fond, hvor formueforvalteren er en person hjemmehørende og bosiddende i USA, medmindre investeringsfuldmagten indehaves eller deles med en person, som ikke er hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • Et bo, hvor en person hjemmehørende og bosiddende i USA fungerer som bobestyrer eller administrator, medmindre boet er underlagt udenlandsk lov, og investeringsfuldmagten indehaves eller deles med en person, som ikke er hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • En ikke-diskretionær konto ejet af en person hjemmehørende og bosiddende i USA eller en diskretionær konto, som forvaltes af en mægler eller anden person med et betroet erhverv, medmindre det er til fordel for en person, som ikke er hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • Ethvert selskab som er organiseret eller registreret med det formål at omgå gældende værdipapirlove i USA.

Begrebet ”person hjemmehørende og bosiddende i USA” omfatter ikke en person, som ikke var i USA på det tidspunkt, hvor vedkommende indgik en aftale om investeringsrådgivning med Danske Bank.

I forhold til Investeringsservice skal en person hjemmehørende og bosiddende i USA forstås som enhver kunde som opholder sig i USA, med mindre der er tale om en kunde, som var bosiddende uden for USA på det tidspunkt, hvor kundeforholdet med Danske Bank blev indgået, og som, ved ophold i USA, ikke opfylder en af følgende:

  1. Amerikansk statsborgerskab (herunder dobbelt statsborgerskab i USA og et andet land).
  2. Permanent opholdstilladelse i USA (”green card”).
  3. På anden måde opholder sig i USA på ikke-midlertidig basis.

Danske Bank A/S, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K. Tlf. (+45) 70 123 456, Kontakt os, CVR-nr. 61126228, SWIFT: DABADKKK
Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

Danske Bank forbeholder sig alle rettigheder. Danske Bank A/S er under tilsyn af Finanstilsynet. Klageansvarlig rådgivningscenter: Danske Bank, Complaint Management Function, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K. Mail: klageservice@danskebank.dk

Læs vores information om behandling af personoplysninger, vilkår for brug af website, information om behandling af cookies og personoplysninger på vores websites etc og information om dine rettigheder ved betalinger i Europa.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om, hvordan vi behandler personoplysninger - skriv til vores Databeskyttelsesrådgiver, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K, e-mail: dpofunction@danskebank.com

Danske Bank

Brug vores Mobilbank app

App Log på

eller log på vores selvbetjeningsløsninger

Log på
  • Kundeservice Privat
    Produkter og services
    Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16 Start chat
    Teknisk support Privat
    Netbank, letbank og mobilbank
    Mandag – fredag kl. 09-21 Weekend og helligdage kl. 10-16 Start chat
    OBS! Spørgsmål om f.eks. MitID, personlige kort mv. kan indeholde oplysninger, som kræver en særligt sikker forbindelse. I så fald kan du logge på netbanken og starte en chat under menupunktet ”Kontakt og Hjælp" eller ringe til os på 70 10 55 01, hvis du har brug for hjælp til sikker chat.
    Kundeservice Privat
    Produkter og services
    Mandag - fredag kl. 9-21 Lørdag og søndag kl. 10-18 Helligdage kl. 10-18
    Start chat
    Teknisk support Privat
    Netbank, letbank og mobilbank
    Mandag – torsdag kl. 10-21 Fredag kl. 10-18 Lørdag og søndag kl. 10-18 Helligdage kl. 10-18 Start chat
    OBS! Spørgsmål om f.eks. MitID, personlige kort mv. kan indeholde oplysninger, som kræver en særligt sikker forbindelse. I så fald kan du logge på netbanken og starte en chat under menupunktet ”Kontakt og Hjælp" eller ringe til os på 70 10 55 01, hvis du har brug for hjælp til sikker chat.
    Kundeservice
    +45 70 123 456
      Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan her.
    Teknisk support
    MitID, mobil- og netbank
    +45 70 105 501
      Man-torsdag 09.00 - 21.00
      Fredag 09.00 - 18.00
      Weekend og helligdage 10.00 - 16.00
      Se flere kontaktnumre.
      Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.
  • Find afdeling eller hæveautomat

    Find
  • Book møde

Danske Banks brug af cookies og behandling af personoplysninger

Vi bruger data fra egne cookies og tredjeparts cookies. Vi bruger dem i kombination med dertil tilknyttede personoplysninger for at huske dine indstillinger, forbedre vores services, til at følge din brug af hjemmesiden og lave trafikmålinger samt vise de mest relevante budskaber til dig (inklusiv profilering). Nedenfor kan du vælge at sige ok til alle cookies eller selv vælge, hvilke af vores valgfrie cookies du vil acceptere. Dit samtykke dækker både over brug af cookies og den dertil tilknyttede behandling af personoplysninger. Du kan læse mere om brugen af cookies og om vores behandling af personoplysninger. I bunden af hjemmesiden kan du læse mere om, hvordan du tilbagekalder dit samtykke ved at klikke på linket om cookies-retningslinjer.