Det var blot nogle af emnerne for de knap 400 rådgivere, der nu har gennemført CBS bestyrelsesuddannelse. Med bestyrelsesuddannelsen lægger Danske Bank endnu et lag på arbejdet med at blive en god strategisk sparringspartner for virksomhederne.
Det skal gøre rådgiverne til bedre sparringspartnere, når samtalen falder på bestyrelsen, og her er det nødvendigt, at rådgiverne kender til værdien af en professionel bestyrelse, Corporate Governance, best practice inden for bestyrelsesarbejde samt ikke mindst gode råd til hvordan emnet kan sættes i spil i kundedialogen.
At blive klogere på bestyrelsesarbejdet er da også vigtigere end nogensinde før, påpeger Niels Bang-Hansen, erhvervskundedirektør i Danske Bank:
”Ændringer i makroøkonomi, geopolitik, bæredygtig omstilling og uforudsete udfordringer ser ud til at komme oftere og oftere. I en tid med så hyppige udfordringer, har en kompetent bestyrelse en afgørende rolle i at hæve virksomhedens strategiske tænkning og risikostyring. Som rådgivere skal vi blive bedre til at forstå bestyrelsens rolle og arbejde, ikke mindst fordi der ud over kundeforståelse og -tilfredshed også ligger forretningsmuligheder i at danne stærke relationer med professionelle bestyrelsesmedlemmer - de er nemlig ofte aktive i mange virksomheder. Med denne uddannelse investerer vi i vores medarbejdere og giver et godt løft til kompetencerne på dette område,” siger Niels Bang-Hansen.
En strategisk dialog
Det er et budskab, der glæder Gorm Rasmussen, der er Danske Bank-kunde og tredje generation ejerleder i værktøjs og beslag butikskæden Carl Ras. Han deltog også som indlægsholder på uddannelsen og fortalte bl.a. hvordan oprettelsen af en professionel bestyrelse havde flyttet hans virksomhed, men også om de følelsesmæssige problemstillinger en ejer familie står med, når de lukker eksterne ind. Det er nemlig vigtigt, at vi som bank møder kunderne, hvor de er.
”For mig er det afgørende, at Danske Bank nu klæder rådgiverne endnu bedre på i forhold til bestyrelsesarbejdet. Hvis man kan indgå i en strategisk dialog omkring udviklingen af en bestyrelse er man med til at påvirke virksomheden i en positiv retning. Så jeg synes, at det er stærkt og nødvendigt, at Danske Bank nu kaster sig ud i det her emne,” siger han
I nedenstående video kommer Lars Ohnemus, direktør for Center for Corporate Governance i CBS, med sit bud på hvad man skal gøre, og hvad man ikke skal gøre, hvis man ønsker en mere professionel bestyrelse.
Du er altid velkommen til at kontakte os
Book møde
Det skal gøre rådgiverne til bedre sparringspartnere, når samtalen falder på bestyrelsen, og her er det nødvendigt, at rådgiverne kender til værdien af en professionel bestyrelse, Corporate Governance, best practice inden for bestyrelsesarbejde samt ikke mindst gode råd til hvordan emnet kan sættes i spil i kundedialogen.
At blive klogere på bestyrelsesarbejdet er da også vigtigere end nogensinde før, påpeger Niels Bang-Hansen, erhvervskundedirektør i Danske Bank:
”Ændringer i makroøkonomi, geopolitik, bæredygtig omstilling og uforudsete udfordringer ser ud til at komme oftere og oftere. I en tid med så hyppige udfordringer, har en kompetent bestyrelse en afgørende rolle i at hæve virksomhedens strategiske tænkning og risikostyring. Som rådgivere skal vi blive bedre til at forstå bestyrelsens rolle og arbejde, ikke mindst fordi der ud over kundeforståelse og -tilfredshed også ligger forretningsmuligheder i at danne stærke relationer med professionelle bestyrelsesmedlemmer - de er nemlig ofte aktive i mange virksomheder. Med denne uddannelse investerer vi i vores medarbejdere og giver et godt løft til kompetencerne på dette område,” siger Niels Bang-Hansen.
En strategisk dialog
Det er et budskab, der glæder Gorm Rasmussen, der er Danske Bank-kunde og tredje generation ejerleder i værktøjs og beslag butikskæden Carl Ras. Han deltog også som indlægsholder på uddannelsen og fortalte bl.a. hvordan oprettelsen af en professionel bestyrelse havde flyttet hans virksomhed, men også om de følelsesmæssige problemstillinger en ejer familie står med, når de lukker eksterne ind. Det er nemlig vigtigt, at vi som bank møder kunderne, hvor de er.
”For mig er det afgørende, at Danske Bank nu klæder rådgiverne endnu bedre på i forhold til bestyrelsesarbejdet. Hvis man kan indgå i en strategisk dialog omkring udviklingen af en bestyrelse er man med til at påvirke virksomheden i en positiv retning. Så jeg synes, at det er stærkt og nødvendigt, at Danske Bank nu kaster sig ud i det her emne,” siger han
I nedenstående video kommer Lars Ohnemus, direktør for Center for Corporate Governance i CBS, med sit bud på hvad man skal gøre, og hvad man ikke skal gøre, hvis man ønsker en mere professionel bestyrelse.
02fe537a-b088-49f5-8e7d-86f810fd8efd
Søger du en finansiel og strategisk sparringspartner?
Du er altid velkommen til at kontakte os
Book møde