Videoguides til mobilbanken 

Se videoer, som guider dig gennem udvalgte funktioner i mobilbanken.  Klik på en video nedenfor og se, hvordan du betaler regninger, ser konti fra andre banker og meget mere

a8532e6f-00090249-ad459ddf
Se, hvor du finder de mest brugte funktioner i mobilbanken

Vælg video

  • Download mobilbanken til mobil og tablet

    5ba80c4c-00090249-35c51ffc

    Se, hvordan du downloader mobilbanken. (0:52)

    Husk mobilbanken kun kan være registeret på en enhed.

    Sådan gør du

    • Hent appen ”Mobilbank DK” i App Store eller Google Play.
    • Log på med dit CPR-nr. og din personlige 4-cifrede servicekode til mobilbank.
    • Første gang du logger på, skal du også bruge NemID.

    Har du ikke en servicekode (eller har du glemt den), finder du den i netbanken under ”Mobile tjenester”.

    Få hjælp til at logge på mobilbanken

  • Spær og genåbn dit kort

    49a9eeec-0634-4b07-aa71-0416eb7c74db

    Se, hvordan du spærrer et  eller flere kort i mobilbanken (1:00)


    Sådan spærrer og genåbner du kort
    • Log på mobilbanken
    • Tryk på ”Kort” i øverste menu.
    • Vælg det kort, du vil spærre.
    • Tryk på 'Spær kort midlertidigt'.
    • Og tryk på 'Spær kort midlertidigt' igen.
    • Nu er dit kort spærret.

    Hvis du vil ophæve spærringen igen
    • Tryk på kortet igen.
    • Tryk på 'Ophæv spærring'.
    • Og tryk  på 'Ophæv spærring' igen.

    Vil du spærre flere kort på en gang?
    • Tryk på de tre prikket øverst.
    • Tryk på 'Spær flere kort'.
    • Sæt markering ud for de kort du vil spærre.
    • Tryk 'Næste'.
    • Tryk på'spær kort nu'.
    • Nu er dine kort spærret.

    Når du har spærret dit kort, bliver de betalingsaftaler og abonnementer, du har tilknyttet kortet, ikke betalt.

    Har du  spærret dit kort, fx fordi du ikke har kunnet finde det og det ikke dukker op igen, kan du nemt og hurtigt erstatte dit kort ved at genbestille det.
    Se hvordan.

  • Opret ny konto i mobilbank

    I mobilbanken kan du nemt og hurtigt oprette nye betalingskonti (Danske Konto).

    1104fc11-463f-48b9-bbdd-e07456f374d1

    Se, hvordan du opretter en konto i mobilbanken (0:43)

    Sådan gør du
    • Åbn mobilbank.
    • Tryk på 'Konti' i topmenuen.
    • Tryk på den blå cirkel med  '+'.
    • Vælg 'Konto - Opret en ekstra konto'.
    • Læs om dine fordele og se priser for betalingskonti. Tryk på 'Fortsæt'.
    • Læs og underskriv aftalen.
    • Indtast din servicekode.
    • Tryk på 'OK'. Aftalen er nu godkendt og din konto klar til brug. Du finder den i din kontooversigt.
      Kan kontoen ikke oprettes straks, vil du få beked i bestillings-flowet.

    Du har selv mulighed for at bestemme navnet på din nye konto fx Budgetkonto eller Madkonto, så de bliver nemmere at adskille fra hinanden. Se hvordan.
    Er du i tvivl om, hvilken konto du skal vælge, kan du læse mere her


     

  • Servicekode erstatter NemID

    bcf71129-00090249-2a4bbd3d

    Se, hvordan du bruger servicekode i mobilbanken. (1:42)

    Bruger du i mobilbanken på flere enheder – dvs. fra forskellige smartphones og/eller tablets – har du tidligere skullet logge på med NemID, som om du var en helt ny bruger, når du skiftede mellem dine enheder. Det er ikke længere nødvendigt.
    Du kan blot nøjes med din servicekode eller fingeraftryk/ansigtsgodkendelse, når du skifter mellem dine enheder.

    Ved den første log-on binder du mobilbanken sammen med din mobiltelefon via NemID, så appen kan bruges fra netop din enhed. Det betyder, at du kun skal logge på med NemID én gang på hver af dine enheder.

    Du kan tilknytte op til 3 enheder til din mobilbank.


    Sådan gør du
    Første gang du logger på mobilbanken skal du bruge dit CPR-nr, servicekode og NemID.

    • Åbn mobilbank-appen og log på med NemID
    • Vælg, om du vil lade mobilbanken huske dit bruger-id (CPR-nr.) , så du fremover kun skal taste din servicekode for at logge på. Du vil også få mulighed for at vælge Touch ID og FaceID. 
      Vælger du 'Nej' til at gemme dit bruger-id, skal du bruge dit NemID hver gang du logger på mobilbanken.
    • Registrer din mobiltelefon som sikker enhed. Tryk på knappen 'Registrer' nederst.
    • Log på med dit NemID. Din mobil er nu registreret som en sikker enhed i mobilbanken.
    • Næste gang du logger på mobilbanken skal du bruge din servicekode - eller TouchID/FaceID, hvis du har valgt det.

    Hvorfor skal du binde din enhed med NemID?
    Fra september 2019 strammes lovkravene for digitale services. Fremover skal alle bankkunder bruge tofaktor-autentifikation ved både log-on og godkendelse af transaktioner. Det lever mobilbanken op til allerede nu, og vi har valgt en løsning, hvor sikkerhed og brugervenlighed går hånd i hånd.

  • Din profil og samtykke

    77c1646c-00090249-5ec08d71

    Se, hvordan du opdaterer dine personlige oplysninger og samtykker (1:27)

    Sådan gør du

    • Tryk på 'Profil' i den nederste menulinje.
    • Vælg de oplysninger, du vil opdatere.
    • Tjek også, at du har givet de samtykker til kontakt m.m., som du ønsker. Alle de viste oplysninger er oplysninger, du selv har givet os, f.x da du blev kunde hos os.
  • Book møde

    db53b46c-00090249-85a8dacf

    Se, hvordan du booker et møde. (1:19)

    Du kan vælge at holde mødet online eller i banken. Med eller uden en partner. Du vælger dato og tidspunkt.

    Sådan booker du et møde

    • Tryk på 'Menu' i den nederste menulinje.
    • Scroll ned ad siden og tryk på  'Book et møde'.
      Du kan vælge et online møde eller et møde i en afdeling.
    • Tryk på 'Begynd her'.
    • Vælg emne du gerne vil tale om.
    • Du vil nu blive stillet et par opfølgende spørgsmål. Du bliver guidet videre fra skærmen.
    • Til sidst vælger du om dit møde skal være online eller i en afdeling. Tryk på 'Online' eller 'Afdeling' øverst.
    • Vælg rådgiver eller afdeling
    • Vælg dato og tidspunkt.
    • Træk pilen mod højre i nederste slider og dit møde er booket.

     

     

     


     


  • Send beskeder og ring til os

    bc798c25-00090249-3cb49d3e

    Se, hvordan du sender en besked til os via mobilbanken (1:07)

    Sådan sender du en besked til os

    • Tryk på 'Beskeder' i den nederste menulinje. Det er også her, du kan se, hvis du har modtaget en besked - markeret med en blå prik.
    • Tryk på ikonet for ny besked i øverste højre hjørne.
    • Vælg det aktuelle emne med et tryk.
    • Skriv din besked og vedhæft evt. filer ved at trykke på papirclips-ikonet nederst til venstre.
    • Send beskeden til banken ved at trykke på 'Send' nederst til højre.

    Sådan ringer du til os fra mobilbanken

    • Tryk på 'Menu' nederst til højre i menulinjen.
    • Scroll ned til 'Ring til os' og tryk.
    • Her kan du vælge at ringe til din rådgiver, boligrådgiver, teknisk support eller vores hovednummer via 'Kontakt os'.

Relaterede emner

Kontakt os

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.