Videoguides til Ny Mobilbank 

Se videoer, som guider dig gennem udvalgte funktioner i den ny mobilbank.  Klik på en video nedenfor og se, hvordan du betaler regninger, ser konti fra andre banker og meget mere

Vælg video

  • Download NY Mobilbank til mobil og tablet

    Download NY Mobilbank til mobil og tablet

    66174618-00090249-e5215686

    Se, hvordan du downloader NY Mobilbank. (0:58)

    Husk den nye mobilbank kun kan være registeret på en enhed.


    Sådan gør du

    • Hent appen ”Ny mobilbank DK” i App Store eller Google Play.
    • Log på med dit CPR-nr. og din personlige 4-cifrede servicekode til mobilbank.
    • Første gang du logger på, skal du også bruge NemID.

    Servicekoden er den samme, du bruger til den gamle mobilbank/tabletbank. 

    Har du ikke en servicekode (eller har du glemt den), finder du den i netbanken under ”Mobile tjenester”.

  • Spær og genåbn dit kort

    Spær og genåbn dit kort

    7ad41daf-00090249-cb787ac7

    Se, hvordan du spærrer dit kort i den Ny mobilbank (1:14)

    Sådan spærrer og genåbner du kort

    • Tryk på ”Se alle konti, lån og kort” og scroll ned til dine kort.
    • Tryk på det kort, du vil spærre.
    • Tryk på ”Kortspærring”.

    Dukker dit kort op igen (inden for 90 dage), kan du nemt selv åbne det igen samme sted i appen. 


  • Betal regninger og overfør penge

    Betal regninger og overfør penge

    7c093a8c-00090249-8493628e

    Betal regninger og overfør penge (2:23)

    Sådan gør du
    Der er to veje. Vælg enten

    • 'Betal og overfør' på forsiden eller 
    • den enkelte konto, hvor du trykker på de 3 prikker i øverst til højre.
    • Uanset valg får du mulighed for at vælge mellem: 'Overfør mellem egne konti', 'Betal regning' og 'Overfør til andre'.

    Du godkender alle overførsler og betalinger med din servicekode. 

    Når du betaler regninger, kan mobilbanken scanne kodelinjen. Du kan også kopiere og indsætte kodelinjer fra regninger, du f.eks. får via e-mail. 


  • Overblik over dit forbrug

    Overblik over dit forbrug

    63cdfd18-00090249-01b62129

    Se, hvordan du får overblik over dit forbrug. (1:09)

    Sådan får du overblik over dit forbrug

    •  Fra forsiden scroller du ned til 'Forbrugsoverblik seneste 30 dage'.
    • Få flere detaljer ved at slå forbrugsoverblikket til via de 3 prikker oppe i højre hjørne.
    • Vælg konto.
    • Giv samtykke – og så er du i gang.

    Forbrugsoverblikket giver dig et hurtigt overblik over de seneste 30 dages forbrug. Vil du have et mere detaljeret overblik over længere tid, findes det i din netbank. 


  • Se dine konti fra andre banker

    Se dine konti fra andre banker

    f6b9aee2-00090249-e2eaee32

    Se, hvordan du tilføjer konti fra andre banker. (1:59)

    Sådan ser du betalingskonti fra andre banker
    Der er to veje. Vælg enten

    • 'Se alle konti, lån og kort' på forsiden og tryk på de 3 prikker øverst til højre eller
    • 'Udforsk' i nederste menulinje.
    • Tryk på 'Konti fra andre banker', hvor du vil blive guidet gennem tilmeldingen trin for trin. 

    Når du har tilmeldt din konto, kan du se den i kontooverblikket.

    NB. 
    Du skal have en aftale om mobil-/netbank med den anden bank, før du kan se dine konti i vores mobilbank.


     


  • Servicekode erstatter NemID

    Servicekode erstatter NemID

    bcf71129-00090249-2a4bbd3d

    Se, hvordan du bruger servicekode i mobilbanken. (1:42)

    Ved første log-on binder du mobilbanken sammen med din mobiltelefon via NemID, så appen kun kan bruges fra netop din enhed.

    Fordelen er, at du fremover kun skal bruge din servicekode og ikke dit NemID til log on og godkendelser.

    Ulempen er selvfølgelig, at du skal bruge NemID, hvis du skifter mellem flere enheder. Men husk, at det samtidig er din sikkerhed for, at ingen andre kan logge på din mobilbank fra andre enheder.

    Sådan gør du
    Første gang du logger på mobilbanken skal du bruge dit CPR-nr, servicekode og NemID.

    • Åbn mobilbank-appen og log på med NemID
    • Vælg, om du vil lade mobilbanken huske dit bruger-id (CPR-nr.) , så du fremover kun skal taste din servicekode for at logge på. Du vil også få mulighed for at vælge Touch ID og FaceID. 
      Vælger du 'Nej' til at gemme dit bruger-id, skal du bruge dit NemID hver gang du logger på mobilbanken.
    • Registrer din mobiltelefon som sikker enhed. Tryk på knappen 'Registrer' nederst.
    • Log på med dit NemID. Din mobil er nu registreret som en sikker enhed i mobilbanken.
    • Næste gang du logger på mobilbanken skal du bruge din servicekode - eller TouchID/FaceID, hvis du har valgt det.

    Hvorfor skal du binde din enhed med NemID?
    Fra september 2019 strammes lovkravene for digitale services. Fremover skal alle bankkunder bruge tofaktor-autentifikation ved både log-on og godkendelse af transaktioner. Det lever mobilbanken op til allerede nu, og vi har valgt en løsning, hvor sikkerhed og brugervenlighed går hånd i hånd.

  • Din profil og samtykke

    Din profil og samtykke

    5180e9ab-00090249-c603cdf4

    Se, hvordan du opdaterer dine personlige oplysninger og samtykker (1:27)

    Sådan gør du

    • Tryk på 'Profil' i den nederste menulinje.
    • Vælg de oplysninger, du vil opdatere.
    • Tjek også, at du har givet de samtykker til kontakt m.m., som du ønsker. Alle de viste oplysninger er oplysninger, du selv har givet os, f.x da du blev kunde hos os.
  • Tilpas forsiden i din mobilbank

    Tilpas forsiden i din mobilbank

    c1894b59-00090249-a0d28b9d

    Hvordan skal forsiden i din mobilbank se ud? (1:12)

    Sådan tilpasser du forsiden

    • Hold fingeren nede på skærmen, til felterne bevæger sig.
    • Træk feltet derhen, hvor det skal stå.
    • Tryk på 'Udført', når du er tilfreds med opsætningen.

    Du vælger også selv, hvilke konti der skal vises i feltet med konti

    • Tryk på en af de viste konti.
    • Tryk på de 3 prikker oppe i højre hjørne.
    • Tryk på 'Konti vist på din forside'.
      Du kan vælge op til 5 konti.

    Det er også via de 3 prikker i øverst til højre, at du navngiver dine konti.

  • Opdel Mastercardbetalinger i rater

    Opdel Mastercardbetalinger i rater

    f1fe4d64-00090249-84bddb6d

    Se, hvordan du opdeler dine betalinger med Mastercard i rater. (2:09)

    Har du et Mastercard-kreditkort fra Danske Bank, kan du opdele alle køb over 500 kr. i op til 12 rater.

    Sådan gør du

    • Tryk på 'Se alle konti, lån og kort'.
    • Vælg din Mastercard-konto.
    • Tryk på 'Opdel dine betalinger i rater'.
    • Vælg den betaling, du gerne vil opdele, og hvordan den skal opdeles.

    Du betaler ikke gebyr for at rateopdele – kun renter. Husk at gennemføre rateopdelingen, inden fakturaen fra Mastercard opgøres. Det sker typisk den 19. i måneden.

  • Søg i transaktioner og download kontobevægelser

    Søg i transaktioner og download kontobevægelser

    e9314e57-00090249-1354b607

    Se, hvordan du kan søge i transaktioner og downloade dine kontobevægelser (1:35)

    Sådan søger du i transaktioner (kontobevægelser)

    •  Vælg konto.
    • Tryk på forstørrelsesglasset i øverste højre hjørne.
    • Skriv det, du søger på, f.eks. 'EUR'.
      Nu får du en oversigt over alle de transaktioner (kontobevægelser), hvor ordet indgår. Mobilbanken søger 2 år tilbage i tiden.

    Download og gem transaktioner som filer
    Vil du gemme dine transaktioner i en fil, som du f.eks. vil bruge til dit budget eller dele med andre, så gør sådan:

    • Vælg konto.
    • Tryk på de 3 prikker i øverste højre hjørne.
    • Tryk på 'Eksporter kontobevægelser'.
    • Vælg filtype (PDF, XLSX eller CSV) og periode.
    • Tryk på 'Eksporter'.

    Nu kan du sende filen til dig selv eller andre.

  • Book møde

    Book møde

    cabc49ad-00090249-2a7f246e

    Se, hvordan du booker et møde. (1:10)

    Sådan booker du et møde

    • Tryk på 'Mere' i den nederste menulinje.
    • Vælg 'Book et møde'.
    • Du bliver nu guidet videre fra skærmen:
      Du kan vælge at holde mødet online eller i banken. Med eller uden en partner. Du vælger dato og tidspunkt.


     


  • Opret dit barn som kunde

    Opret dit barn som kunde

    cb0386d4-00090249-1424d781

    Se, hvordan du opretter dit barn som kunde og bestiller produkter. (1:47)

    Sådan opretter dit barn som kunde og bestiller produkter
    Hav dit barns danske pas ved hånden

    • Tryk på 'Udforsk' i den nederste menulinje.
    • Tryk på 'Produkter til børn'.
    • Tryk på 'Andre produkter til børn'.
    • Tryk på 'Tilføj barn'.
    • Nu er du i gang med oprettelsen.
      Resten af processen tager nogle få minutter. Du skal blandt andet vælge et produkt til barnet, scanne barnets pas og svare på nogle få lovpligtige spørgsmål om jeres brug af banken. 

    Har dit barn ikke et dansk pas, kan I ikke bruge mobilbanken til at oprette barnet som kunde. Kom i stedet forbi en af vores afdelinger – så hjælper vi jer der.


     


  • Send beskeder

    Send beskeder

    99a49921-00090249-f9c2fe14

    Se, hvordan du sender en besked til os via mobilbanken (0:51)

    Sådan sender du en besked til os

    • Tryk på 'Beskeder' i den nederste menulinje. Det er også her, du kan se, hvis du har modtaget en besked - markeret med en blå prik.
    • Tryk på ikonet for ny besked i øverste højre hjørne.
    • Vælg emne.
    • Nu kan du skrive og sende beskeder fra banken. 

    Bemærk
    . Vil du vedhæfte en fil, skal du være opmærksom på, at det i øjeblikket kun kan lade sig gøre via netbanken.  
  • Ansøg om lån

    Ansøg om lån

    7089c08e-00090249-a69afb9e

    Se, hvordan du ansøger om lån i mobilbanken (2:05)

    Sådan ansøger du om lån

    Du kan låne op til 100.000 kr. og få pengene sat ind på din konto i løbet af få minutter.

    • Tryk på 'Udforsk' i den nederste menulinje.
    • Tryk på 'Lån og kredit'.
    • Vælg beløb, løbetid og den type lån, du foretrækker.
      Nu kan du starte selve ansøgningen. Undervejs bliver du bedt om at give samtykke til, at vi må indhente oplysninger hos skatteforvaltningen.

    Før vi tilbyder lån og kredit, vurderer vi din økonomi. 

  • Investering

    Investering

    35615573-00090249-8cb92b65

    Se, hvordan du investerer med mobilbanken (3:34)

    Sådan investerer du med din mobilbank

    I mobilbanken kan du nemt købe og sælge dine værdipapirer

    •  Scroll ned til og tryk på boksen med forstørrelsesglasset, 'Søg efter værdipapirer'
    • Tryk på det værdipapir du vil handle
    • Vælg handelsform: Strakshandel, markedsordre eller markedsordre med limit
    • Bekræft og godkend dit køb/salg med din servicekode

    Er du i tvivl om, hvilke værdipapirer du skal handle, eller om valg af handelsform, kan du altid kontakte os.

     

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til Netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre.
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os