Videoguides til mobilbanken 

Se videoer, som guider dig gennem udvalgte funktioner i mobilbanken.  Klik på en video nedenfor og se, hvordan du betaler regninger, ser konti fra andre banker og meget mere

Vælg video

  • Download mobilbanken til mobil og tablet

    Download mobilbanken til mobil og tablet

    5ba80c4c-00090249-35c51ffc

    Se, hvordan du downloader mobilbanken. (0:53)

    Husk mobilbanken kun kan være registeret på en enhed.

    Sådan gør du

    • Hent appen ”Mobilbank DK” i App Store eller Google Play.
    • Log på med dit CPR-nr. og din personlige 4-cifrede servicekode til mobilbank.
    • Første gang du logger på, skal du også bruge NemID.

    Har du ikke en servicekode (eller har du glemt den), finder du den i netbanken under ”Mobile tjenester”.

    Få hjælp til at logge på mobilbanken

  • Ny forside

    Ny forside

    ff330d89-00090249-ba5de259

    Mobilbanken har fået ny forside. Se, hvordan du navigerer rundt i den nye menu. (1:00)




  • Spær, genåbn eller genbestil dit kort

    Spær, genåbn eller genbestil dit kort

    c2af027c-00090249-a746b073

    Se, hvordan du spærrer dit kort i mobilbanken (1:19)

    Sådan spærrer og genåbner du kort

    • Tryk på ”Kort” i øverste menu.
    • Tryk på det kort, du vil spærre.
    • Tryk på ”Kortspærring”.
    • Tryk på "Spær kort".
    • Tryk på "Ja", hvis du vil se en liste over de betalinger du har på kortet,
      Når du har spærret dit kort, bliver de betalingsaftaler og abonnementer, du har tilknyttet kortet, ikke betalt
    • Nu er dit kort spærret.
    • Du kan selv genåbne eller genbestille kortet.

    Dukker dit kort op igen (inden for 90 dage), kan du nemt selv åbne det igen samme sted i appen. 


  • Servicekode erstatter NemID

    Servicekode erstatter NemID

    bcf71129-00090249-2a4bbd3d

    Se, hvordan du bruger servicekode i mobilbanken. (1:42)

    Ved første log-on binder du mobilbanken sammen med din mobiltelefon via NemID, så appen kun kan bruges fra netop din enhed.

    Fordelen er, at du fremover kun skal bruge din servicekode og ikke dit NemID til log on og godkendelser.

    Ulempen er selvfølgelig, at du skal bruge NemID, hvis du skifter mellem flere enheder. Men husk, at det samtidig er din sikkerhed for, at ingen andre kan logge på din mobilbank fra andre enheder.

    Sådan gør du
    Første gang du logger på mobilbanken skal du bruge dit CPR-nr, servicekode og NemID.

    • Åbn mobilbank-appen og log på med NemID
    • Vælg, om du vil lade mobilbanken huske dit bruger-id (CPR-nr.) , så du fremover kun skal taste din servicekode for at logge på. Du vil også få mulighed for at vælge Touch ID og FaceID. 
      Vælger du 'Nej' til at gemme dit bruger-id, skal du bruge dit NemID hver gang du logger på mobilbanken.
    • Registrer din mobiltelefon som sikker enhed. Tryk på knappen 'Registrer' nederst.
    • Log på med dit NemID. Din mobil er nu registreret som en sikker enhed i mobilbanken.
    • Næste gang du logger på mobilbanken skal du bruge din servicekode - eller TouchID/FaceID, hvis du har valgt det.

    Hvorfor skal du binde din enhed med NemID?
    Fra september 2019 strammes lovkravene for digitale services. Fremover skal alle bankkunder bruge tofaktor-autentifikation ved både log-on og godkendelse af transaktioner. Det lever mobilbanken op til allerede nu, og vi har valgt en løsning, hvor sikkerhed og brugervenlighed går hånd i hånd.

  • Din profil og samtykke

    Din profil og samtykke

    77c1646c-00090249-5ec08d71

    Se, hvordan du opdaterer dine personlige oplysninger og samtykker (1:27)

    Sådan gør du

    • Tryk på 'Profil' i den nederste menulinje.
    • Vælg de oplysninger, du vil opdatere.
    • Tjek også, at du har givet de samtykker til kontakt m.m., som du ønsker. Alle de viste oplysninger er oplysninger, du selv har givet os, f.x da du blev kunde hos os.
  • Book møde

    Book møde

    db53b46c-00090249-85a8dacf

    Se, hvordan du booker et møde. (1:19)

    Du kan vælge at holde mødet online eller i banken. Med eller uden en partner. Du vælger dato og tidspunkt.

    Sådan booker du et møde

    • Tryk på 'Menu' i den nederste menulinje.
    • Scroll ned ad siden og tryk på  'Book et møde'.
      Du kan vælge et online møde eller et møde i en afdeling.
    • Tryk på 'Begynd her'.
    • Vælg emne du gerne vil tale om.
    • Du vil nu blive stillet et par opfølgende spørgsmål. Du bliver guidet videre fra skærmen.
    • Til sidst vælger du om dit møde skal være online eller i en afdeling. Tryk på 'Online' eller 'Afdeling' øverst.
    • Vælg rådgiver eller afdeling
    • Vælg dato og tidspunkt.
    • Træk pilen mod højre i nederste slider og dit møde er booket.

     

     

     


     


  • Send beskeder og ring til os

    Send beskeder og ring til os

    bc798c25-00090249-3cb49d3e

    Se, hvordan du sender en besked til os via mobilbanken (1:07)

    Sådan sender du en besked til os

    • Tryk på 'Beskeder' i den nederste menulinje. Det er også her, du kan se, hvis du har modtaget en besked - markeret med en blå prik.
    • Tryk på ikonet for ny besked i øverste højre hjørne.
    • Vælg det aktuelle emne med et tryk.
    • Nu kan du skrive og sende beskeder til banken.

    Sådan ringer du til os fra mobilbanken

    • Tryk på 'Menu' nederst til højre i menulinjen.
    • Scroll ned til 'Ring til os' og tryk.
    • Her kan du vælge at ringe til din rådgiver, boligrådgiver, teknisk support eller vores hovednummer via 'Kontakt os'.

    Bemærk
    . Vil du vedhæfte en fil, skal du være opmærksom på, at det i øjeblikket kun kan lade sig gøre via netbanken.  
  • Abonnementshjælper

    Abonnementshjælper

    a1c3da29-00090249-a60f92cf

    Se, hvordan du får styr på abonnementer og faste betalingsaftaler. (1:59)

    Sådan tilmelder du dig Abonnementshjælper og får adgang til dine abonnementer og betalingsaftaler

    • Tryk på 'Betal og overfør' og under overskriften 'Faste betalinger' klik på 'Tilmeld Abonnementshjælper'.
    • Tryk på pilen nederst til højre for at bladre i siderne eller klik på 'Videre til tilmelding'.
    • Ved tilmelding skal du give samtykke til at dele dine oplysninger med Minna Technologies. Det gør du ved at sætte markering i felterne.
      Det giver dig mulighed for at kunne opsige abonnementer direkte fra mobilbanken.
    • Vælg den eller de konto, som du gerne vil have tilmeldt Abonnementshjælper.  Sæt markering i felterne for at melde til og fra. Klik 'Næste'.
    • Accepter vilkår ved at sætte markering i feltet, og klik 'Bekræft med NemID'.
    • Bekræft med NemID
    • Du er nu tilmeldt Abonnementshjælper og kan se og tilføje aftaler ved at klikke på 'Gå til Abonnementshjælper' og dine betalinger indlæses - det kan tage lidt tid.

    Sådan ser og administrerer du dine abonnementer og betalingsaftaler i Abonnementshjælper

    • Tryk på 'Betal og overfør'.
    • Klik på 'Abonnementshjælper (Tilmeldt)' og dine betalinger indlæses, hvis der er tilmeldte abonnementer - det kan tage lidt tid. 
    • Øverst kan du se det gennemsnitlige beløb, der bliver betalt fra dine konti pr. måned og alle dine abonnementer og betalingsaftaler er listet.
    • Tilføj flere abonnementer og betalingsaftaler ved at klikke 'Tilføj' nederst på siden. 
    • Tryk på en aftale for at se flere detaljer.
      • Under 'Administrer' kan du opsige dit abonnement.
    • Har du et mobilabonnement kan du tjekke, om du kan forbedre din aftale. Klik på 'Forbedre' i menuen nederst på siden.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
På grund af coronasituation
har vi midlertidigt reduceret åbningstiderne.
Man-tors: 08.00 - 18.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 14.00
Søndag:    10.00 - 14.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre.
  • Ring til os

    Hovednummer

    70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    Teknisk support til netbank:

    70 105 501
    På grund af coronasituation
    har vi midlertidigt reduceret åbningstiderne.
    Man-tors: 08.00 - 18.00
    Fredag:     08.00 - 18.00
    Lørdag:     10.00 - 14.00
    Søndag:    10.00 - 14.00

    Spær dit kort:

    70 20 70 20

    Bliv kunde:

    70 10 17 08
    Flere kontaktnumre.
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os