• Mobilbank - log på

    Mobilbank
    Åbn appen til mobilbanken. Log på med dit fingeraftryk så slipper du for at indtaste koder eller indtast din servicekode.

    Er du ny bruger af mobilbanken, eller har du fået ny mobil, skal du logge på med MitID. Ved første log-on binder du mobilbanken sammen med din mobiltelefon via MitID, så appen kan bruges fra netop din enhed. Det er muligt at registrere op til 3 forskellige enheder, som en sikker enhed.

    Fordelen er, at du fremover kun skal bruge din servicekode og ikke dit MitID til log on og godkendelser.

    Sådan gør du
    Første gang du logger på mobilbanken skal du logge på med MitID.

    • Åbn mobilbank-appen og log på med MitID.
    • Vælg, om du vil lade mobilbanken huske dit bruger-id (CPR-nr.), så du fremover kun skal taste din servicekode for at logge på. 
      Vælger du ikke at gemme dit bruger-id, skal du bruge dit MitID, hver gang du logger på mobilbanken.
    • Næste gang du logger på mobilbanken skal du bruge din servicekode. Ved anden eller senere log-on vil du også få mulighed for at aktivere Touch ID og FaceID.

    Aktivering af Touch ID og FaceID ved anden eller senere log-on

    Når du logger på mobilbanken ved anden eller senere log-on, vil du få præsenteret muligheden for at aktivere Touch ID og FaceID.
    Du kan vælge mellem:
    - Opret nu
    - Ikke lige nu (samme forslag vises ved næste logon)
    - Nej (forslag vil aldrig blive vist igen)

    Vælger du 'Opret nu', vil du næste gang du logger på kunne gøre det med Touch ID og FaceID.

     

     

  • Netbank og letbank - log på med MitID

    Har du fået MitID, skal du bruge det, hver gang du logger på net- og letbank.

     

    Sådan gør du

    • Gå ind på vores hjemmeside www.danskebank.dk.
    • Klik på "Log på" øverst til højre.
     
    • Klik på 'Netbank', eller  klik på 'Letbank'.
     
    • I log-on boksen indtaster du dit bruger-ID.
    • Klik 'FORTSÆT'.
     
    • Har du både en MitID app og en kodeviser eller -oplæser, får du nu mulighed for at skifte mellem dine forskellige indentifikationsmidler.
    • Se dine aktive identifikationsmidler i bunden af skærmen og klik på det identifikationsmiddel, som du ønsker at bruge.

    MitID husker det identifikationsmiddel, du benyttede sidst, du loggede på eller godkendte med MitID.

     
     Hvis du bruger MitID app
    • Åbn din MitID app og besvar anmodningen fra Danske Bank inden for fem minutter.
    • Bemærk, at når du skal godkende med MitID app, får du ikke en notifikation, hvorigennem du kan åbne MitID appen automatisk. I stedet skal du selv gå ind i MitID appen for at åbne den.
    • Indtast din PIN-kode eller brug ansigtsgenkendelse/fingeraftryk i din MitID app.
    • Swipe i MitID appen for at godkende anmodningen fra Danske Bank.
    • Du er nu logget på.
     
    Hvis du bruger MitID kodeviser eller -oplæser
    • Har du ikke MitID appen, vil du i stedet blive bedt om at indtaste en kode fra din kodeviser eller -oplæser.
    • Derefter klik på 'FORTSÆT'.
    • Du er nu logget på.

     

     
  • MitID - fejl i bruger-ID

    Der kan være forskellige årsager til, at du får fejl i bruger-ID ved log-on.

    Det kan skyldes at: 

    • det bruger-ID du taster, ikke er korrekt 
    • dit MitID er blevet spærret.

    Har du glemt dit bruger-ID, kan du få det oplyst ved at scanne dit pas i MitID appen, eller logge på med NemID.
    Se, hvordan på MitID.dk

    Kan du ikke scanne dit pas eller logge på med NemID, kan du få udleveret dit bruger-ID i Borgerservice.

  • MitID appen åbner ikke

    Når du skal godkende noget i MitID appen, får du ikke en notifikation, og MitID appen åbner ikke automatisk.

    I stedet skal du selv på din mobil eller tablet:

    • åbne MitID appen
    • logge på med adgangskode eller fingeraftryk/ansigtsgenkendelse
    • herefter kan du med et swipe godkende anmodningen fra Danske Bank.

    På den måde minimeres risikoen for, at man som bruger uforvarende kommer til at godkende en handling med MitID, som man ikke selv har startet.

    Vær opmærksom, inden du swiper
    Når du swiper i MitID appen betyder det, at du udfører den handling, som du er i gang med, fx logge på netbank eller godkende overførsel af penge. Hvis teksten i MitID app ikke svarer til det, som du ønsker at gøre, skal du straks afbryde din handling.

  • MitID kodeviser fejler

    Der kan være flere årsager til, at du får fejl ved indtastning af engangskoden fra din MitID kodeviser.

    Hvis der opstår en fejl i forbindelse med din kodeviser, kan det skyldes at:
    • der er tastet forkert kode 3 gange, og kodeviseren er spærret i en time.  Hvis du derefter igen tastet forkert 3 gange, spærres din kodeviser permanent, og du skal bestille en ny
    • din kodeviser ikke er aktiveret
    • det ikke er din egen kodeviser
    • kodeviseren ikke vender korrekt. Det er vigtigt, at du vender kodeviseren, så knappen sidder til venstre
    • du har mere end en kodeviser. Har du mere end en kodeviser, kan du prøve dig frem med de kodevisere du har. Husk du har 6 forsøg i alt før din kodeviser spærres permanent, og du skal bestille en ny kodeviser.

    Er din kodeviser blevet spærret permanent, skal du bestille en ny. Se hvordan.

  • Log af

    Mobilbank
    Du kan logge af ved at ryste telefonen. Det kræver dog, at du under 'Indstillinger' i appen har har tilvalgt funktionen 'Ryst for log af'.

    Det er også muligt at logge af appen
    • Tryk på 'Menu-ikonet med de tre streger nederst i appen
    • Tryk herefter på 'Log af' øverst til højre.
    Logger du ikke selv af, vil du være logget på de næste  5 min. i den skjulte programlinje alt efter dit styresystem.

    Netbank og letbank
    Du logger af ved at
    • klikke på 'Log af' - den blå knap øverst til højre i netbanken.
    Logger du ikke af selv, vil du efter ca. 5 minnutters inaktivitet automatisk blive logget af.

     

  • Automatisk logget af

    Hvorfor får jeg en advarsel om, at jeg vil blive logget af på grund af inaktivitet?
    Hvis du ikke har navigeret rundt mellem siderne i net- og mobilbanken i 5 min. får du vist en advarsel om, at du snart bliver logget af på grund af inaktivitet.

    Advarslen giver dig mulighed for at forblive logget på, hvis du er i gang med noget, der ikke medfører navigation, for eksempel at gennemgå kontobevægelser eller udfylde en blanket. Hvis det er tilfældet, skal du klikke på 'Fortsæt' for at forblive logget på.

    Du kan også logge af med det samme ved at klikke på 'Log af', hvis du er færdig med at bruge netbanken. Hvis du ikke foretager dig noget, bliver du automatisk logget af efter 5 min.

    Hvorfor bliver jeg automatisk logget af?
    Du bliver af sikkerhedsmæssige årsager automatisk logget af efter en periode med inaktivitet. Det sker for at undgå, at uvedkommende får adgang til din netbank, hvis du har glemt at logge af.
  • Internetindstillinger

    Det kræver normalt ikke nogen specielle internetindstillinger at logge på og bruge netbank og letbank, men der kan opstå fejl ved log-on eller inde i netbank, som skyldes din browser.
    Blokerer din browser for Cookies, kan du få en teknisk fejl ved log-on.

    Se, hvordan du 
    Tillader sessions cookies
    Sletter midlertidige internetfiler i browser
  • Genvej til net- og letbank

    Du kan oprette en genvej til Log på netbank eller letbank direkte på din computers skrivebord. Så behøver du blot at klikke på ikonet for at komme direkte ind på log på-siden. Hvordan du opretter afhænger af, hvilken browser du bruger. 

    Se hvordan du opretter og retter en genvej

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.