Misbrug af kort
- Er dit kort blevet misbrugt, skal du spærre det med det samme og genbestille kortet. Se, hvordan du spærrer og genbestiller kort i net- og mobilbanken.
- Er der korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere, kan du gøre indsigelse. Læs mere om dine indsigelsesmuligheder.
- Er der tale om situationer, hvor du har handlet med den pågældende forretning, skal du i første omgang selv kontakte forretningen.
Sms fra banken om misbrug af kortoplysninger
Du kan opleve at modtage en sms, hvis vi har mistanke om, at andre misbruger dine kortoplysninger, og vi har brug for at fortælle dig, at vi spærrer kortet. I sms’en står der, hvad du skal gøre.
I visse tilfælde skal du ringe til os på 55 85 02 92, og i andre tilfælde skal du selv genbestille dit kort eller ophæve spærringen i mobil- eller netbanken.
- Hvis dit kort er blevet misbrugt, og du skal genbestille det, kan du følge vejledningen ovenfor.
- Hvis dit kort ikke er blevet misbrugt, og du selv kan ophæve spærringen, kan du se her, hvordan du ophæver spærringen i mobil- eller netbanken.
Hvis du selv har spærret dit kort, har du i nogle tilfælde selv mulighed for at ophæve spærringen i mobil- og netbanken. Er det ikke muligt, skal du i stedet genbestille dit kort.