Sikker nethandel

Når du handler på nettet, vil du opleve, at du skal godkende dine kortbetalinger.
Det nemmeste er at godkende med MitID appen.


For at mindske risikoen for kortmisbrug er der krav til, hvordan du godkender dine betalinger, når du handler på nettet med dit kort.

Det betyder, at du vil opleve, at du skal godkende dine betalinger med enten:
  • MitID app.
  • Et personligt kodeord, du selv vælger, sammen med en sms-engangskode.
Du kan risikere, at dine køb ikke kan gennemføres, hvis du ikke har MitID app eller et personligt kodeord klar.
Læs mere om: SCA og PSD2 - sådan fungerer de nye EU-krav til online kortbetalinger på info.nets.dk

Brug MitID app – MitID kodeviser og MitID kodeoplæser kan ikke bruges.
Vi anbefaler, at du bruger MitID appen til at godkende køb på nettet.
Bemærk: Du kan endnu ikke godkende med MitID kodeviser eller MitID kodeoplæser.
Har du ikke allerede MitID appen: Se her, hvordan du får adgang til MitID appen.

Har du ikke mulighed for at godkende med MitID appen.
Du kan godkende dine betalinger med et personligt kodeord og en sms-engangskode. Se hvordan du opretter et personligt kodeord i guiden i de blå bokse herunder. Sms-engangskoden får du ved selve købet.

Krav om personligt kodeord, når du betaler med betalingskort i apps
Hvis du bruger dit kort til at betale i apps, fx til spil, dagligvarer eller tøjindkøb, kan du opleve, at du skal bruge et personligt kodeord og en sms-engangskode til at godkende med. Du vil ikke altid kunne bruge MitID appen.
Du skal derfor oprette et personligt kodeord til betalinger i apps, da du ellers kan risikere, at dine køb ikke kan gennemføres. Se hvordan i guiden herunder.

Visa/Dankort

Opret personligt kodeord til dit Visa/Dankort på nets.eu/3ds.
Brug MitID for at logge ind. Sms-engangskoden får du ved selve købet.

Se hvordan





Mastercard

Opret personligt kodeord til dit Mastercard på danskebank.dk/kortstyring.
For at logge på siden skal du bruge MitID. Har du ikke MitID, skal du bruge en midlertidig pinkode til at logge på siden første gang.
Du bestiller pinkoden ved at ringe til os på 70 123 456 – den sendes til dig med posten. Sms-engangskoden får du ved selve købet.

Se hvordan

Spørgsmål & svar om køb på nettet

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.