Ekstra sikkerhed, når du handler online

Mere sikker betaling på nettet med MasterCard og Visa/Dankort

Når du handler på nettet og betaler med dit MasterCard eller Visa/Dankort, vil du ofte komme ud for, at du skal indtaste en sikkerhedskode for at gennemføre betalingen. Sikkerhedskoden er en engangskode, du får på sms fra Nets, og den er din ekstra sikkerhed for, at ingen andre kan bruge dit kort på nettet. 

Hvis du betaler med Dankort, og du handler for mere end 450 kr. skal du fra 8. januar 2017 altid indtaste en sikkerhedskode.

Nedenfor kan du se spørgsmål og svar om Dankort Secured by Nets, Verified by Visa, og MasterCard SecureCode.

  • Hvordan fungerer sikkerhedsløsningerne?

    Hvordan fungerer sikkerhedsløsningerne?

    Hver gang du handler i en butik på nettet, der anvender sikkerhedskoder for MasterCard, Visa-kort eller Dankort, vil butikken sende dig en sms med en engangskode. Koden bruger du til at bekræfte betalingen med.

    Når engangskoden er godkendt, kan du fortsætte/gennemføre handlen. Taster du en forkert kode, bliver betalingen afvist, og du skal starte forfra.

  • Hvordan bliver jeg tilmeldt?

    Hvordan bliver jeg tilmeldt?

    Når du får nyt Visa/Dankort eller MasterCard fra Danske Bank, bliver dit telefonnummer automatisk knyttet til dit kort, hvis du har registreret dit mobilnummer i Danske Netbank eller Danske Mobilbank.

    Har du endnu ikke registreret dit mobilnummer, skal du blot logge på netbanken, klikke på Om netbank, Personlige oplysninger og Ret. I mobilbanken trykker du på tandhjulet nederst i højre hjørne og vælger Personlig information. Når vi har dit nummer, er det også nemmere for os hurtigt at få fat i dig, hvis vi får mistanke om, at nogen misbruger dit kort.

    Har du ikke Danske Netbank eller Danske Mobilbank, kan du knytte dit mobilnummer til dit Dankort på dankort.dk og til dit MasterCard og Visa-delen af dit Visa/Dankort her.

  • Hvad kræver det at bruge sikkerhedsløsningerne?

    Hvad kræver det at bruge sikkerhedsløsningerne?

    Du skal have et dankort, et Visa/Dankort eller et MasterCard, en mobiltelefon og evt. et NemID. 
  • Jeg er tilmeldt Verified by Visa, er jeg så automatisk tilmeldt Dankort Secured by Nets?

    Jeg er tilmeldt Verified by Visa, er jeg så automatisk tilmeldt Dankort Secured by Nets?

    Ja, så er du også tilmeldt Dankort Secured by Nets.
  • Kan jeg tilmelde MasterCard Corporate Card til MasterCard SecureCode?

    Kan jeg tilmelde MasterCard Corporate Card til MasterCard SecureCode?

    Ja. Det er samme fremgangsmåde, som hvis det var et af dine private kort.
  • Kan jeg tilmelde flere kort på samme mobilnummer?

    Kan jeg tilmelde flere kort på samme mobilnummer?

    Ja, du kan sagtens have flere kort tilknyttet det samme mobilnummer.

  • Kan jeg ændre mobilnummer, efter jeg er tilmeldt?

    Kan jeg ændre mobilnummer, efter jeg er tilmeldt?

    Ja, du skal blot opdatere dine oplysninger i Danske Mobilbank eller Danske Netbank. Alternativt kan du gøre det i forbindelse med et køb, men her skal du være opmærksom på, at dit nye nummer ikke automatisk bliver opdateret i din mobilbank eller netbank. Derfor anbefaler vi, at du altid opdaterer dine oplysninger hos os.
  • Kan jeg se, at jeg er tilmeldt i min netbank?

    Kan jeg se, at jeg er tilmeldt i min netbank?

    Nej. Men i skærmdialogen ved internethandel med Dankort Secured by Nets, Verified by Visa, MasterCard SecureCode kan du se, hvilket mobilnummer du har knyttet til det aktuelle kort. 
  • Kan jeg lave indsigelse?

    Kan jeg lave indsigelse?

    Når du betaler med MasterCard eller Visa-delen af dit Visa/Dankort for køb på nettet, kan du i nogle situationer gøre indsigelse. Hvis du bruger dit Dankort, har du ikke samme mulighed.

    Læs mere om, hvordan du gør indsigelse 
  • Jeg har en ikke en mobiltelefon

    Jeg har en ikke en mobiltelefon

    Så kan du desværre ikke bruge sikkerhedsløsningen i de butikker på nettet, der anvender sikkerhedskoder for MasterCard, Visa eller Dankort.
  • Jeg kan ikke ændre mit mobilnummer i forbindelse med køb

    Jeg kan ikke ændre mit mobilnummer i forbindelse med køb

    Du kan få hjælp hos Nets Helpdesk på tlf.
    +45 44 89 73 72 eller
    +45 44 89 29 29
  • Jeg modtager ikke en sms

    Jeg modtager ikke en sms

    Hvis du ikke modtager en sms, f.eks. hvis du befinder dig i et område med dårlig mobildækning, kan du få hjælp af Nets Helpdesk til at gennemføre betalingen. Du kan kontakte Nets på:

    +45 44 89 73 72 eller
    +45 44 89 29 29 

  • Jeg er tilmeldt et udenlandsk mobilnummer men modtager ikke SMS kode

    Jeg er tilmeldt et udenlandsk mobilnummer men modtager ikke SMS kode

    Nogle teleoperatører tillader ikke autogenererede SMS'er. Du kan tage kontakt til din teleoperatør og undersøge, om de tillader autogenerede SMS'er sendt til dig, eller om de blokerer for dem. Hvis du har adgang til en mobiltelefon, der er tilknyttet en dansk teleoperatør/abonnement anbefaler vi, at du benytter denne i et nyt forsøg.
    Husk, at få tilknyttet det danske mobiltelefonnummer til dit betalingskort, som du ønsker at betale med på nettet.

    Tilknyt, ændr eller afmeld mobiltelefonnummer til dit kort hos Nets

Brug for hjælp?

Hovednummer

70 123 456
  • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet

Support til Netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre
  • Ring til osRing til os
  • Find osFind os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et mødeBook et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til osSkriv til os