Det er vigtigt, at du selv gør noget aktivt for at sikre dig mod misbrug og passer på dit kodeord, MitID app, kodeviser og kodeoplæser. Læs mere på mitid.dk
Mistanke om misbrug af MitID
Det er vigtigt, at du selv gør noget aktivt for at sikre dig mod misbrug og passer på dit kodeord, MitID app, kodeviser og kodeoplæser. Læs mere på mitid.dk
-
Misbrug af MitID i net- og mobilbank
Er du blevet udsat for misbrug af din net- eller mobilbank
Er du blevet offer for misbrug af dit MitID , er det ikke sikkert, du opdager det med det samme. Vi anbefaler derfor, at du løbende holder øje med kontobevægelser m.m. i din netbank eller mobilbank.Har du mistanke om, at andre har været logget på din netbank eller mobilbank med dit MitID og er der sket bevægelser på en eller flere konti, optaget lån eller lignende uden dit vidende, skal du kontakte os med det samme på 70 123 456.
Har du mistet dit MitID identifikationsmiddel fx en enhed med MitID app eller din kodeviser, eller har du mistanke om misbrugDu skal straks spærre dit identifikationsmiddel, hvis du har mistet det, eller har mistanke om, at nogen har fået adgang til det, eller du på anden måde har mistanke om misbrug.
Spær dit MitID, se hvordan.
Hvis du vil vide mere om, hvad du især skal passe på, og hvordan du beskytter dig bedst muligt online, kan du finde svarerne her vores hjemmeside, Keep it safe -
MitID og Danske Netbank
Danske Bank bruger MitID som log på-løsning til netbank. MitID er ét fælles log-in til både offentlige og private selvbetjeningsløsninger og til din netbank.
MitID består af et bruger-id og et indentifikationsmiddel - app, kodeviser eller -oplæser.
Du kan læse mere om og få gode råd til, hvordan du passer på dit MitID på mitid.dk
Oplys aldrig personlige data på e-mail eller over telefon - heller ikke selv om det kan se ud til, at dataene gives til en, du kender eller føler dig tryg ved.
Danske Bank sender ikke uopfordrede e-mails, hvor vi beder om fortrolige oplysninger eller personlige data, som f.eks. kortnummer eller kodeord. Ved telefonisk kontakt, hvor fortrolige oplysninger er nødvendige, vil vi stille dig en række sikkerhedsspørgsmål, som kun du kan svare på, for at bekræfte din identitet.
Relaterede emner
- Bestil mobil- og netbank
- Godkend med MitID
- Krav til dit MitID
- Ny sikkerhedsløsning i mobilbank
- Sikker brug af MitID
- Hjælpevideoer
- Log på
- MitID Adgangskode
- MitID app
- MitID bruger-ID
- MitID Identifikationsmidler
- Lommepenge
- Nulstil browser
- Opret genvej til netbank
- Servicekode
- Skærmdeling
- Skift mellem erhvervs- og privataftaler
- Slet midlertidige internetfiler i browser
- Tekniske krav
- Tillad sessions cookies
- TouchID, FaceID og Fingeraftryk