Servicekode

Servicekode bruges, når du skal logge på Mobilbank, benytte Tast-selv-service eller logge på Netpost.


  • Opret Servicekode til mobilbank

     Ønsker du at anvende mobilbank, skal du bruge en servicekode, når du logger på og til at godkende overførsler, betale regninger, underskrive aftaler m.m.

    Du opretter din servicekode i netbanken.

    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på 'Mobile tjenester' øverst i topmenuen og under Servicekode vælg 'Få adgang via Mobilbank'.

      Mobile tjenester

    • Klik 'Næste' og klik på  'Videre til underskrift'.



    • Underskriv aftalen med dit MitID.

    • Du kan nu se din firecifrede servicekode.



    Ønsker du at skifte til en anden servicekode?

    • Klik på 'Skift servicekode'. 
    • Indtast ny valgfri servicekode på fire cifre.
    • Klik 'Ok'.
    • Din servicekode er nu skiftet.

    Ved log på kan du du højst taste en forkert servicekode tre gange – herefter spærres adgangen. Du kan få adgang igen ved at logge på netbanken og ophæve spærringen.

  • Brug af servicekode i mobilbanken

    Når du er logget på din mobilbank behøver du ikke bruge MitID til at godkende overførsler, betale regninger, underskrive aftaler m.m. Du kan i stedet bruge din servicekode.
  • Glemt servicekode til mobilbank

    Har du glemt din servicekode til mobilbanken eller har du fået besked om, at den er spærret, kan du nemt lave en ny ved at nulstille den.

    Nulstil og opret ny servicekode i mobilbanken

    • Åbn mobilbank-appen - du skal ikke logge på.
    • Klik på 'Glemt servicekode', linket er placeret lige over tastaturet på log on-siden.
    • Log på med MitID.
    • Følg anvisningerne på skærmen og indtast ny valgfri servicekode på fire cifre.
    • Din servicekode er nu skiftet.

    Nulstil og opret ny servicekode i netbanken

    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på 'Mobile tjenester' øverst i topmenuen og under 'Servicekode' klik på 'Se eller skift servicekode'.
    • Klik på 'Nulstil servicekode'.
    • Godkend med MitID
    • Spærringen af din servicekode er nu ophævet og der er genereret en ny.

    Ønsker du at skifte til en anden servicekode?

    • Klik på 'Skift servicekode'. 
    • Indtast ny valgfri servicekode på fire cifre.
    • Klik 'Ok'.
    • Din servicekode er nu skiftet.
  • Se eller skift servicekode til mobilbank

    Ønsker du at se eller skifte din servicekode til mobilbank - måske fordi du har mistanke om at andre har fået kendskab til den, kan du gøre det i din netbank.

    Sådan ser du din servicekode i netbanken

    • Log på Danske Netbank.
    • Vælg 'Mobile tjenester' øverst i topmenuen og klik på 'Se eller skift servicekode .
    • Du kan nu se din firecifrede servicekode.
    • Ønsker du at skifte til en anden servicekode, klik på 'Skift servicekode'.
    • Indtast ny valgfri servicekode på fire cifre.
    • Klik 'Ok'.
    • Din servicekode er nu skiftet.

    Har du glemt din servicekode, eller den er blevet spærret, kan du også vælge at oprette en ny servicekode via mobilbank-appen.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter eller hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.