MitID app

Med MitID appen kan du godkende med MitID på din smartphone eller tablet. Fx hvis du skal overføre penge i din netbank, se dine skatteoplysninger eller købe ind på nettet. Du kan downloade MitID appen og komme i gang med MitID med det samme.

  • Kom i gang med MitID app

    MitID er først og fremmest en app til smartphone og tablet. Hvis ikke du har mulighed for at bruge MitID appen, kan du vælge MitID kodeviser eller MitID kodeoplæser.

    Du kan have op til 3 aktive MitID apps, f.eks. på din private mobiltelefon, din arbejdsmobiltelefon og din tablet.

    Læs mere om MitID app på MitID.dk

    Download MitID app til mobil eller tablet og kom i gang med det samme.

    App Store
    Google Play

     


    Tekniske krav til MitID app

    Der er få, enkle krav til din computer, mobiltelefon og tablet, når du skal bruge MitID.
    Det betyder, at lever din mobiltelefon eller tablet ikke op til de tekniske krav, kan du ikke hente og bruge MitID app på den pågældende enhed.
    Se  de tekniske krav for at kunne bruge MitID på MitID.dk

    Alternative muligheder

    • Har du en anden mobil eller tablet liggende, der lever op til de tekniske krav, kan du vælge at hente MitID appen til den.
    • Har en anden i din familie en mobil eller tablet, som lever op til de tekniske krav for MitID appen, kan du tilknyttes som ekstra bruger af appen på den enhed.
    • Du kan bestille en MitID kodeviser eller-oplæser.

     

  • Tilføj MitID app på ny/ekstra enhed

    MitID app på flere enheder
    Du kan bruge MitID app på op til 3 enheder.

    Det er en god ide at installere MitID app på flere enheder - f.eks. både din mobiltelefon og tablet, så du altid har en back up.  


    Når du har hentet appen, kan du aktivere den.

    Sådan gør du

    • Log på MitID.dk og tilføj identifikationsmiddel til din MitID profil.
    • Åben MitID app og tryk på tandhjulet – vælg 'Aktiver app' (kræver gyldigt pas).
    • Har du hverken MitID eller pas, skal du bestille tid i Borgerservice for at få hjælp til aktiveringen.

    Læs mere på MitID.dk

     

  • Aktiver MitID app

    Når du vælger MitID app som identifikationsmiddel, så skal du efterfølgende aktivere dit MitID i appen.
    Har du selv tilføjet MitID app som identifikationsmiddel på MitID.dk, fx for at få appen på en ny telefon eller tablet, skal det også aktiveres efterfølgende. Læs mere på MitID.dk.

    Sådan gør du

    • Download appen 'MitID' på din mobil eller tablet.
    • Åbn MitID app og tryk 'Aktiver app'.
    • Indtast dit bruger-ID og din aktiveringskode, som du fik, da du enten oprettede MitID eller tilføjede identifikationsmidlet på MitID.dk.
    • Indtast den 8-cifrede midlertidig pin-kode, som du har modtaget med SMS.
    • Indtast en selvvalgt 6-cifret pin-kode, du skal bruge til at logge på MitID appen.
    • Gentag den personlige pin-kode og tryk på Næste
    • Accepter eller afvis at bruge biometri (fingeraftryk, ansigtsgenkendelse).
    • MitID er nu aktiveret og klar til brug.

    Har du brug for en ny aktiveringskode?
    Se, hvordan du får en ny aktiveringskode på MitID.dk

  • Spær MitID app

    Har du mistet din mobil eller tablet med din MitID app?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Sådan gør du
    • Log på MitID.dk.
    • Find feltet 'Identifikationsmidler' og klik på 'SE'.
    • Find listen 'Aktive identifikationsmidler'.
    • Find det identifikationsmiddel, du ønsker at spærre og klik på 'SPÆR'.
    • Følg instruktionen på siden'Spær identifikationsmiddel', der åbner.


    Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel uden at logge på, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

    Gå til Spær MitID identifikationsmiddel på MitID.dk og følg instruktionerne på siden.

  • Genaktiver MitID app

    Før du kan bruge MitID app, skal du aktivere appen med en aktiveringskode. Det gælder både første gang, du henter appen, hvis din MinID app bliver spærret og hvis du vil installerer appen på en ny enhed.

    Se, hvordan du får en ny aktiveringskode på MitID.dk

     

  • Glemt pinkode

    Din pinkode bliver midlertidigt spærret i en time, hvis du taster forkert tre gange. Hvis du taster forkert yderligere tre gange, bliver din pinkode spærret, og du skal genaktivere din app.
    Se hvordan på MitID.dk
  • Tilføj bruger

    Er I flere personer i husstanden, som bruger den samme tablet, kan I også bruge den samme MitID app. I skal blot have hver jeres bruger-ID.

    Der kan højst være tre brugere tilknyttet, og I skal være opmærksomme på, at når I bruger samme app, kan I ikke bruge fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse til at godkende med.

    Tilføj bruger til MitID app
    • Åbn MitID app på den fælles enhed.
    • Tryk på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg 'Tilføj bruger'.
    • Tryk på 'NÆSTE' og accepter, at fingeraftryk og ansigtsgodkendelse ikke kan anvendes ved flere brugere af appen.
    • Tryk på 'AKTIVER APP'.
    • Tilføj brugers bruger-ID og aktiveringskode – den er oplyst ved oprettelsen af MitID eller ved tilføjelse af nyt identifikationsmiddel på MitID.dk.
    • Indtast 8-cifret midlertidig pinkode modtaget på sms.
    • Indtast selvvalgt 6-cifret pinkode til at logge på MitID appen.

    Den ekstra bruger af MitID appen på den valgte enhed er nu aktiveret, og kan benytte MitID appen.


    Omdøb bruger i MitID appen
    Sådan gør du
    • Åbn 'MitID app.
    • Tryk på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg 'Omdøb bruger' på listen.
    • Tryk på den bruger du ønsker at omdøbe.
    • Indtast det nyt navn på bruger og og tryk 'GEM'.
  • Skift Pin-kode til MitID app

    Du kan nemt skifte din pinkode til MitID app, hvis du fx har mistanke om, at andre har fået kendskab til din pinkode, eller for at højne sikkerheden.

    Sådan gør du
    • Åbn 'MitID app'.
    • Tryk på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg 'Skift PIN-kode til appen'. Har du tilknyttet flere brugere til din app, skal du vælge den bruger, hvor du vil ændre pinkoden.
    • Klik på 'NÆSTE'.
    • Indtast ny 6-cifret pinkode og tryk på 'NÆSTE'. Gentag PIN-kode og tryk på 'NÆSTE'.
    • PIN-koden er nu ændret for den pågældende bruger af MitID appen.
  • Fjern bruger fra MitID app

    Du kan fjerne en bruger fra MitID appen på din mobil eller tablet, hvis brugeren er blevet spærret eller ikke længere skal benytte den pågældende mobil eller tablet til MitID.

    Sådan gør du
    • Åbn MitID app på den enhed, hvor brugeren skal fjernes.
    • Tryk på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg ”Fjern bruger” fra listen.
    • Tryk på "FJERN BRUGER” og accepter vilkårene ved at trykke på ”Fortsæt”.
    • Vælg bruger, som skal fjernes og klik på ”FJERN”.

    Den valgte bruger er nu fjernet fra MitID appen og kan ikke længere benytte enheden til MitID.

  • Mistet mobil eller tablet med MitID app

    Har du mistet en mobil eller tablet med MitID app, din kodeviser eller -oplæser?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Sådan gør du<
    • Log på MitID.dk.
    • Find feltet “Identifikationsmidler” og klik på “SE”.
    • Find listen “Aktive identifikationsmidler”.
    • Find det identifikationsmiddel, du ønsker at spærre, og klik på ”SPÆR”.
    • Følg instruktionen på siden ”Spær identifikationsmiddel”, der åbner.

    Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel uden at logge på, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

    Gå til Spær MitID identifikationsmiddel på MitID.dk og følg instruktionerne på siden.

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.