MitID app

Med MitID appen kan du godkende med MitID på din smartphone eller tablet. Fx hvis du skal overføre penge i din netbank, se dine skatteoplysninger eller købe ind på nettet. Du kan downloade MitID appen og komme i gang med MitID med det samme.

  • Kom i gang med MitID app

    MitID er først og fremmest en app til smartphone og tablet. Hvis ikke du har mulighed for at bruge MitID appen, kan du vælge MitID kodeviser eller MitID kodeoplæser.

    Du kan have op til 3 aktive MitID apps, f.eks. på din private mobiltelefon, din arbejdsmobiltelefon og din tablet.

    Læs mere om MitID app på MitID.dk.

    Download MitID app til mobil eller tablet og kom i gang med det samme.

    App Store
    Google Play

    Tekniske krav til MitID app
    Der er få, enkle krav til din computer, mobiltelefon og tablet, når du skal bruge MitID.
    Det betyder, at lever din mobiltelefon eller tablet ikke op til de tekniske krav, kan du ikke hente og bruge MitID app på den pågældende enhed.
    Se  de tekniske krav for at kunne bruge MitID på MitID.dk

    Alternative muligheder

    • Har du en anden mobil eller tablet liggende, der lever op til de tekniske krav, kan du vælge at hente MitID appen til den.
    • Har en anden i din familie en mobil eller tablet, som lever op til de tekniske krav for MitID appen, kan du tilknyttes som ekstra bruger af appen på den enhed.
    • Du kan bestille en MitID kodeviser eller-oplæser.

     

  • Tilføj MitID app på ny/ekstra enhed

    MitID app på flere enheder
    Du kan bruge MitID app på op til 3 enheder.

    Det er en god ide at installere MitID app på flere enheder - f.eks. både din mobiltelefon og tablet, så du altid har en back up.  
    Når du har hentet appen, kan du aktivere den.

    Sådan gør du
    • Log på MitID.dk og tilføj identifikationsmiddel til din MitID profil.
    • Åben MitID app og tryk på tandhjulet – vælg 'Aktiver app' (kræver gyldigt pas).
    • Har du hverken MitID eller pas, skal du bestille tid i Borgerservice for at få hjælp til aktiveringen.

    Læs mere på MitID.dk

  • Aktiver MitID app

    Når du vælger MitID app som identifikationsmiddel, så skal du efterfølgende aktivere dit MitID i appen.
    Har du selv tilføjet MitID app som identifikationsmiddel på MitID.dk, fx for at få appen på en ny telefon eller tablet, skal det også aktiveres efterfølgende. Læs mere på MitID.dk.

    Sådan gør du

    • Download appen 'MitID' på din mobil eller tablet.
    • Åbn MitID app og tryk 'Aktiver app'.
    • Indtast dit bruger-ID og din aktiveringskode, som du fik, da du enten oprettede MitID eller tilføjede identifikationsmidlet på MitID.dk.
    • Indtast den 8-cifrede midlertidig pinkode, som du har modtaget med SMS.
    • Indtast en selvvalgt 6-cifret pinkode, du skal bruge til at logge på MitID appen.
    • Gentag den personlige pinkode og tryk på Næste
    • Accepter eller afvis at bruge biometri (fingeraftryk, ansigtsgenkendelse).
    • MitID er nu aktiveret og klar til brug.

    Har du brug for en ny aktiveringskode?
    Se, hvordan du får en ny aktiveringskode på MitID.dk

  • Spær MitID app

    Har du mistet din mobil eller tablet med din MitID app?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Sådan gør du
    • Log på MitID.dk.
    • Find feltet 'Identifikationsmidler' og klik på 'SE'.
    • Find listen 'Aktive identifikationsmidler'.
    • Find det identifikationsmiddel, du ønsker at spærre og klik på 'SPÆR'.
    • Følg instruktionen på siden'Spær identifikationsmiddel', der åbner.


    Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel uden at logge på, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

    Gå til Spær MitID identifikationsmiddel på MitID.dk og følg instruktionerne på siden.

  • Genaktiver MitID app

    Før du kan bruge MitID app, skal du aktivere appen med en aktiveringskode. Det gælder både første gang, du henter appen, hvis din MinID app bliver spærret og hvis du vil installerer appen på en ny enhed.

    Se, hvordan du får en ny aktiveringskode på MitID.dk

     

  • Glemt pinkode

    Din pinkode bliver midlertidigt spærret i en time, hvis du taster forkert tre gange. Hvis du taster forkert yderligere tre gange, bliver din pinkode spærret, og du skal genaktivere din app.
    Se hvordan på MitID.dk
  • Tilføj bruger

    Er I flere personer i husstanden, som bruger den samme tablet, kan I også bruge den samme MitID app. I skal blot have hver jeres bruger-ID.

    Der kan højst være tre brugere tilknyttet, og I skal være opmærksomme på, at når I bruger samme app, kan I ikke bruge fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse til at godkende med.

    Tilføj bruger til MitID app
    • Åbn MitID app på den fælles enhed.
    • Tryk på 'Menu' med de tre vandrette streger øverst til højre.
    • Vælg 'App-indstillinger fra listen.
    • Tryk på 'Brugere i appen'.
    • Vælg 'Tilføj bruger' og tryk 'NÆSTE'.
    • Vælg om du vil Kopier fra anden MitID app, at aktivere med Pas/ID-kort eller Aktiveringskode fra Borgerservice. Tryk på Næste.
    • Følg vejledningen trin for trin i appen.
      Bemærk, at fingeraftryk og ansigtsgodkendelse ikke kan anvendes ved flere brugere af appen.

    Den ekstra bruger af MitID appen på den valgte enhed er nu aktiveret, og kan benytte MitID appen.


    Omdøb bruger i MitID appen
    Sådan gør du
    • Åbn 'MitID app.
    • Tryk på 'Menu' med de tre vandrette streger øverst til højre.
    • Vælg 'Omdøb bruger' på listen. Klik på 'Næste'.
    • Tryk på den bruger du ønsker at omdøbe.
    • Indtast det nyt navn på bruger og og tryk 'GEM'.
  • Skift Pin-kode til MitID app

    Du kan nemt skifte din pinkode til MitID app, hvis du fx har mistanke om, at andre har fået kendskab til din pinkode, eller for at højne sikkerheden.

    Sådan gør du
    • Åbn 'MitID app'.
    • Tryk på 'Menu' med de tre vandrette streger øverst til højre.
    • Vælg 'App-indstillinger fra listen.
    • Vælg 'PIN-kode. Lav en ny PIN-kode'.
    • Tryk på 'Skift din PIN-kode'.
    • Tryk på 'NÆSTE'. Har du tilknyttet flere brugere til din app, skal du vælge den bruger, hvor du vil ændre pinkoden.
    • Indtast ny 6-cifret pinkode og tryk på 'NÆSTE'. Gentag PIN-kode og tryk på 'NÆSTE'.
    • PIN-koden er nu ændret for den pågældende bruger af MitID appen.
  • Fjern bruger fra MitID app

    Du kan fjerne en bruger fra MitID appen på din mobil eller tablet, hvis brugeren er blevet spærret eller ikke længere skal benytte den pågældende mobil eller tablet til MitID.

    Sådan gør du
    • Åbn MitID app på den enhed, hvor brugeren skal fjernes.
    • Tryk på 'Menu' med de tre vandrette streger øverst til højre.
      Vælg 'App-indstillinger fra listen.
    • Vælg 'Brugere i appen' fra listen.
    • Tryk på 'FJERN BRUGER'.
    • Vælg den bruger, som skal fjernes og klik på ”FJERN”.

    Den valgte bruger er nu fjernet fra MitID appen og kan ikke længere benytte enheden til MitID.

  • Mistet mobil eller tablet med MitID app

    Har du mistet en mobil eller tablet med MitID app, din kodeviser eller -oplæser?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Sådan gør du<
    • Log på MitID.dk.
    • Find feltet “Identifikationsmidler” og klik på “SE”.
    • Find listen “Aktive identifikationsmidler”.
    • Find det identifikationsmiddel, du ønsker at spærre, og klik på ”SPÆR”.
    • Følg instruktionen på siden ”Spær identifikationsmiddel”, der åbner.

    Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel uden at logge på, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

    Gå til Spær MitID identifikationsmiddel på MitID.dk og følg instruktionerne på siden.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
Tjek din saldo
Betalingsservice
Aktiver nyt kort
Misbrug af kort (indsigelse)
Se pinkode til dit kort

Du kan gøre det meste selv via mobil – og netbank. Se hvordan.
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.