MitID app

Med MitID appen kan du godkende med MitID på din smartphone eller tablet. Fx hvis du skal overføre penge i din netbank, se dine skatteoplysninger eller købe ind på nettet. Du kan downloade MitID appen og komme i gang med MitID med det samme.

  • Kom i gang med MitID app

    Du kan have op til 3 aktive MitID apps: fx på din private mobiltelefon, din arbejdsmobiltelefon og din tablet. 
    Du kan downloade MitID appen og komme i gang med MitID med det samme.
    Læs mere om MitID app på MitID.dk

    Download MitID app

    App Store
    Google Play


    Tekniske krav til MitID app

    De tekniske krav til din mobiltelefon og tablet er højere for MitID app, end de er for NemID Nøgleapp.
    Det betyder, at lever din mobiltelefon eller tablet ikke op til de tekniske krav, kan du ikke hente og bruge MitID app på den pågældende enhed.

    Alternative muligheder

    • Har du en anden mobil eller tablet liggende, der lever op til de tekniske krav, kan du vælge at hente MitID appen til den.
    • Har en anden i din familie en mobil eller tablet, som lever op til de tekniske krav for MitID appen, kan du tilknyttes som ekstra bruger af appen på den enhed. - se hvordan.
    • Du kan bestille en MitID kodeviser eller-oplæser.

    Se  de tekniske krav for at kunne bruge MitID på MitID.dk

  • Tilføj MitID app på ny/ekstra enhed

    MitID app på flere enheder
    Du kan bruge MitID app på op til 3 enheder, fx din private mobiltelefon, din arbejdsmobiltelefon og din tablet.

    Det er en god ide at have backup af MitID, hvis du skulle miste din mobil. Det kan du gøre ved at installere MitID app på flere enheder, fx både din telefon og din tablet. Så kan du benytte den anden enhed til at etablere MitID appen på fx en ny mobil.

    Har du allerede installeret MitID app på tre enheder, men ønsker en udskiftning?
    Når du er logget på MitID.dk, kan du på din profilside se oversigten over dine aktive MitID apper. Har du allerede tre apper i brug, skal du først  spærre en af de tre, for at kunne give pladsen til MitID appen på en ny enhed.
    Vælg en af nedenstående muligheder til at tilføje MitID app på en enhed:

    Har du adgang til MitID med MitID app, kodeviser eller -oplæser.

    Sådan gør du

    • Gå til MitID.dk og log på med MitID
    • Find feltet 'Identifikationsmidler' og klik på 'SE'.
    • I feltet 'Tilføj identifikationsmiddel' klik på 'TILFØJ'.
    • Find MitID app og klik på 'VÆLG'.
    • Du kan nu se både dit bruger-ID og aktiveringskode. Begge dele skal du bruge for at aktivere MitID på den nye enhed.
    • Har du ikke allerede downloadet appen på den ønskede enhed skal du gøre det nu. Hent MitID app på enten App Store eller Google Play.
    • Åbn MitID appen på den valgte enhed og aktiver appen. 

    Får du ikke aktiveret MitID appen med det samme, kan du finde aktiveringskoden efterfølgende på MitID.dk under 'Identifikationsmidler' - som ovenfor.  Har du et identifikationsmiddel klar til aktivering, vil du se en gul boks med 'Identifikationsmidler du kan aktivere'. Ud for 'MitID app' klik 'AKTIVER'.

    Har du ikke mulighed for at logge på med MitID, men du har fortsat NemID
    Sådan gør du

     

    Har du hverken mulighed for at logge på med MitID eller NemID
    Har du ikke adgang til at logge på MitID,  hverken med MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller med NemID skal du henvende dig fysisk hos Borgerservice for at få hjælp til at bestille MitID app til din mobil eller tablet. Det er vigtigt, at du medbringer et ID med billede, fx pas eller kørekort, så borgerservice kan bekræfte din identitet.

    Husk, at du skal bestille tid, før du kan møde op.

  • Aktiver MitID app

    Når du migrerer fra NemID til MitID, og du vælger MitID app som identifikationsmiddel, så skal du efterfølgende aktivere dit MitID i appen.
    Har du selv tilføjet MitID app som identifikationsmiddel på MitID.dk, fx for at få appen på en ny telefon eller tablet, skal det også aktiveres efterfølgende.

    Sådan gør du

    • Download appen 'MitID' på valgte enhed - mobil eller tablet.
    • Åbn MitID app og klik 'Aktiver MitID'.
    • Indtast dit valgte 'Bruger-ID' og 'Aktiveringskode'. Din aktiveringskode har du fået, da du har oprettet MitID eller selv har tilføjet identifikationsmiddel på MitID.dk. Glemt din aktiveringskode, se her.
    • Indtast den 8-cifrede midlertidig PIN-kode, som du har modtaget med SMS.
    • Indtast selvvalgt 6-cifret pinkode til log on til MitID appen.
    • Accepter eller afvis at bruge biometri (fingeraftryk, ansigtsgenkendelse).
    •  Dit MitID er nu aktiveret på MitID appen på den valgte enhed.
  • Spær MitID app

    Har du mistet din mobil eller tablet med din MitID app?
    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

    Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel ved at logge på MitID. Du kan også spærre uden at logge på. Det kan du bruge, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

    Sådan gør du med MitID
    • Gå til MitID.dk og log på MitID Self-Service.
    • Find feltet 'Identifikationsmidler'.
    • Klik på 'SE'.
    • Find MitID app og klik på knappen 'SPÆR'.
    • Siden 'Mine identifikationsmidler' åbner. Følg instruktionen på siden for at spærre det valgte identifikationsmiddel.

    Sådan gør du, hvis du ikke har mulighed for at logge på med MitID, men du fortsat har NemID

     

  • Genaktiver MitID app

    Hvis din MitID app er spærret på grund af for forkert indtastet Pin-kode, eller du har selv spærret den, fordi du har mistet en mobil eller tablet med MitID app, skal du genaktivere den.

    Har du fortsat mulighed for at logge på med MitID fra anden mobil eller tablet med MitID appen, eller har du en MitID kodeviser eller -oplæser, kan du selv genaktivere adgangen på MitID.dk.

    Sådan gør du
    • Log på Self-Service på MitID.dk.
    • Vælg 'SE' i feltet 'Identifikationsmidler'.
    • Klik på 'GENAKTIVER' under 'Midlertidigt spærrede identifikationsmidler'.
    • Sæt markering ved 'Ja, jeg vil gerne genaktivere MitID app' og tryk på 'FORTSÆT'.
    • Du vil nu modtage en SMS med en 8-cifret midlertidig PIN-kode. PIN-koden er gyldig i 30 min.
    • Åbn MitID app.
    • Tryk på det lille tandhjul i øverste venstre hjørne.
    • Tryk på 'Glemt PIN-kode'.
    • Indtast den midlertidige PIN-kode modtaget på SMS.
    • Følg instruktionerne til at oprette en ny PIN-kode. PIN-koden skal du fremover bruge til at logge på og godkende med MitID app.

    Har du ikke adgang til at logge på med MitID, hverken fra anden telefon eller tablet med MitID appen, eller med MitID kodeviser eller -oplæser, skal du kontakte Danske Bank Teknisk support på tlf. 70 105 501

  • Glemt pinkode

    Din PIN-kode bliver midlertidigt spærret i en time, hvis du taster forkert tre gange. Hvis du taster forkert yderligere tre gange, bliver din PIN-kodespærret, og du skal oprette en ny. Du kan vælge den samme PIN-kode, som du havde før, men vi anbefaler at skifte til en ny.
    Vælg en af nedenstående muligheder til at genaktivere din adgang.

    Sådan gør du, hvis du kan logge på med MitID app, kodeviser eller -oplæser.
    • Log på Self-Service på MitID.dk.
    • Vælg 'SE' i feltet 'Identifikationsmidler'.
    • Klik på 'GENAKTIVER' under 'Midlertidigt spærrede identifikationsmidler'.
    • Sæt markering ved 'Ja, jeg vil gerne genaktivere MitID app' og tryk på 'FORTSÆT'.
    • Du vil nu modtage en SMS med en 8-cifret midlertidig PIN-kode. PIN-koden er gyldig i 30 min.
    • Åbn MitID app.
    • Tryk på det lille tandhjul i øverste venstre hjørne.
    • Tryk på 'Glemt PIN-kode'.
    • Indtast den midlertidige PIN-kode modtaget på SMS.
    • Følg instruktionerne til at oprette en ny PIN-kode. PIN-koden skal du fremover bruge til at logge på og godkende med MitID app.

    Sådan gør du, hvis du ikke kan logge på MitID, men fortsat har NemID

    • Gå til www.mitid.dk/self-service/nemid-migration/.
    • Log på med dit NemID'.
    • Du får nu adgang til at genaktivere til din MitID app på den nye enhed og  vil  modtage en SMS med en 8-cifret midlertidig PIN-kode. PIN-koden er gyldig i 30 min.

    Har du ikke adgang til at logge på med MitID, hverken fra anden telefon eller tablet med MitID appen, eller med MitID kodeviser eller -oplæser, skal du kontakte Danske Bank Teknisk support på tlf. 70 105 501

  • Tilføj ny/ekstra bruger til MitID app

    Er I flere personer i samme husstand, som fx benytter den samme tablet, kan I bruge den samme MitID app. I skal blot have hver jeres bruger-ID aktiveret på appen.

    I skal dog være opmærksomme på, at hvis I bruger den samme app, kan I ikke bruge fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse, til at godkende med i appen. 
    Ønsker man at kunne bruge ansigtsgenkendelse eller fingeraftryk, kan du kun have en bruger tilknyttet til sin MitID app.

    Bemærk, at den samme MitID app kan højst have tilknyttet 3 brugere.

    Tilføj ny/ekstra bruger til MitID app
    Sådan gør du

    • Åbn 'MitID app' på den fælles enhed.
    • Tryk på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg 'Tilføj bruger'.
    • Tryk på 'NÆSTE' og accepter, at fingeraftryk og ansigtsgodkendelse ikke kan anvendes ved flere brugere af appen.
    • Tryk på 'AKTIVER APP'.
    • Indtast den ekstra brugers bruger-ID og aktiveringskode.
      Ekstra bruger har fået sin aktiveringskoden oplyst ved oprettelsen af MitID eller ved tilføjelse af ny identifikationsmiddel på MitID.dk.
    • Indtast 8-cifret midlertidig PIN-kode, som ekstra bruger har modtaget på SMS
    • Indtast selvvalgt 6-cifret pinkode til log på til MitID appen.
    • Den ekstra bruger af MitID appen på den valgte enhed er nu aktiveret, og kan benytte MitID appen.

    Omdøb bruger i MitID appen
    Sådan gør du

    • Åbn 'MitID app.
    • Tryk på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg 'Omdøb bruger' på listen.
    • Tryk på den bruger du ønsker at omdøbe.
    • Indtast det nyt navn på bruger og og tryk 'GEM'.
  • Skift Pin-kode til MitID app

    Du kan nemt skifte din PIN-kode til MitID app. Det kan du gøre, hvis du fx har mistanke om at nogen har fået kendskab til din PIN-kode, eller hvis du jævnligt ønsker at ændre den for at højne sikkerheden.

    Sådan gør du
    • Åbn 'MitID app'.
    • Tryk på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg 'Skift PIN-kode til appen'. Har du tilknyttet flere brugere til din app, skal du vælge den bruger, hvor PIN-koden ønskes ændret.
    • Klik på 'NÆSTE'.
    • Indtast ny 6-cifret PIN-kode og tryk 'NÆSTE'. Gentag PIN-kode og tryk 'NÆSTE'.
    • PIN-koden er nu ændret for den pågældende bruger af MitID appen.
  • Fjern bruger fra MitID app

    Du kan fjerne en bruger fra MitID appen på din mobil eller tablet, hvis brugeren ikke længere skal benytte den pågældende mobil eller tablet til MitID.

    Sådan gør du
    • Åbn MitID app på den enhed, hvor brugeren skal fjernes.
    • Klik på tandhjulet øverst til venstre.
    • Vælg 'Fjern bruger' fra listen. 
    • Tryk på "'FJERN BRUGER' og accepter vilkårene ved at trykke 'Fortsæt'.
    • Vælg bruger som skal fjernes og klik 'FJERN'.
    • Den valgte bruger er nu fjernet fra MitID appen og kan ikke længere benytte enheden til MitID.
  • Mistet mobil eller tablet med MitID app

    Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det. Det vil sige, at har du mistet en mobil eller tablet, hvor du har installeret MitID appen, skal du spærre appen.

    Se hvordan du spærrer din MitID app
    Dukker din mobil eller tablet op igen senere, kan du ophæve spærrigen ved at genaktivére MitID appen på enheden.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os
  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.