Krav til dit MitID, når du har mobil- og netbank

MitID er Danmarks digitale ID. Med MitID beviser du, hvem du er, når du for eksempel skal logge på dine personlige sider hos skat.dk og sundhed.dk - eller når du skal bruge din netbank.

Derfor skal sikkerheden være i top – og for at kunne bruge MitID i mange offentlige systemer og i Danske Netbank og Danske Mobilbank, skal dit MitID oprettes på sikringsniveau ’Betydelig’. 

Sådan opretter du MitID med det rigtige sikringsniveau
Du får MitID med sikringsniveau ’Betydelig’, hvis du opretter det med legitimation, der viser et gyldigt CPR-nummer eller Skattepersonnummer. Læs mere om sikringsniveauer og krav til legitimation på MitID.dk.

Kan jeg som alternativ oprette MitID med en P-kode?
Nej – Et MitID oprettet med en P-kode bliver sat til sikringsniveau ’Lav’, og det kan derfor ikke bruges til at logge på Danske Netbank eller Mobilbank. 


Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter eller hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.