Danske Bank lukker kasser -
men vi er klar til at hjælpe dig

Fra den 8. februar har vi kun kassebetjening i fem byer. Samtidig ændrer vi åbningstiden. Læs mere om dine muligheder for selvbetjening, og hvordan du får hjælp fra os.

Brugen af kasserne i vores filialer er faldet markant gennem mange år, fordi langt de fleste kunder foretrækker at klare de daglige bankforretninger med selvbetjening i blandt andet mobil- og netbank. Og corona-pandemien har forstærket den tendens yderligere. 

Derfor har vi besluttet, at vi fra den 8. februar lukker kasserne i alle filialer på nær i de fire største byer, København (Nørreport Afdeling), Aarhus, Odense og Aalborg. Derudover har vi en deltidsåben kasse i Rønne. Der vil fortsat også være mulighed for at veksle valuta i Københavns Lufthavn.

Du kan fortsat booke møder med os alle hverdage mellem kl. 8 og 18. Og med vores 91 filialer, 16 mødecentre, over 300 pengeautomater landet over – og mulighed for at ringe til os 24/7, er vi stadig Danmarks mest tilgængelige bank.

Vi ved godt, at det for nogle kan være en stor forandring, og i forbindelse med ændringen kontakter vi derfor kunder, der ofte kommer til bankens kasser for at hæve kontanter - og tilbyder hjælp til at finde alternative løsninger.

Det er også muligt at ordne mange bankforretninger hjemmefra – eller på farten. Hvis du har en smartphone, tablet eller en computer, viser vi dig meget gerne, hvordan du gør.

 

Ændret åbningstid
Lukningen af kasser får også betydning for vores åbningstid, der fra den 8. februar ændres, så der i filialer uden kasser fremover er åbent fra kl. 10-13, som er det tidsrum, hvor de fleste kunder har brug for vores hjælp uden at have bestilt tid i forvejen. 

Samtidig får vi en ringeklokke ved alle filialer, så du kan ringe på, hvis du har et møde med os uden for åbningstiden – eller har akut brug for hjælp.

Ændringen af åbningstiderne får ikke betydning for rådgivningsmøder, eller for afdelingerne i København, Odense, Aarhus og Aalborg med kasse.

Spørg os
Du er altid meget velkommen til at spørge os – vi her her for at hjælpe dig. Besøg os i filialen, eller ring til os på 70 123 456.

Dine muligheder

 

Kontanter

Du kan hæve kontanter i pengeautomater – og vi vil gerne hjælpe dig.
Du kan indsætte danske sedler i en af pengeautomaterne i alle vores filialer – både på dine egne konti og på andres konti i Danske Bank.

For alle ekspeditioner i vores servicepunkter gælder, at kontanter først skal indsættes på en konto i Danske Bank, før du f.eks. kan overføre beløb, betale girokort og købe valuta.

Regninger

Du kan tilmelde regninger til betalingsservice, så de bliver betalt automatisk, eller du kan bruge vores kuvertløsning, hvor du sender regninger til betaling med posten. Du får kuverterne hos os – bed om hjælp, hvis du ikke har prøvet det før. Du kan også selv betale regninger via netbanken – eller endnu nemmere, via mobilbanken. 

Saldo og posteringer

I vores pengeautomater kan du se din saldo, udskrive de seneste posteringer og udskrive en oversigt over alle dine konti. Du kan selvfølgelig også bruge netbank og mobilbank - eller automatisk få tilsendt en sms med din saldo, når det passer dig. 

Fra konto til konto

Du kan overføre penge både til dine egne konti og til andres konti i pengeautomaten. Du kan også bruge vores kuvertløsning, hvor du sender os besked om overførslen med posten. Ud over netbank og mobilbank kan du også bruge MobilePay, der er en nem måde at overføre penge til andre.

Valuta

Du kan hæve euro i de fleste af vores pengeautomater. Du kan også bestille og hente valuta i alle vores afdelinger. Hvis du rejser fra Københavns Lufthavn, kan du købe din valuta der – vi har afdelinger både før og efter check-in. Du kan også bruge dit Mastercard eller Visa/Dankort i udlandet – både til at hæve kontanter i pengeautomater og til at betale med.

Boksbesøg

Du er altid velkommen til at besøge os i vores åbningstid, hvor du har fri adgang til din boks. Du kan naturligvis også komme i boksen på andre tidspunkter, hvis du ringer til os i forvejen og aftaler det.