Kære kunde
Som du måske har læst i medierne, har det svenske analysehus Prospera offentliggjort deres årlige måling af private banking-udbydere i Danmark. I både 2015 og 2016 indtog Danske Bank en førsteplads og i 2017 en andenplads. I 2018 falder vi imidlertid til nummer fem på listen.
Kunderne i undersøgelsen vurderer deres egen bank, hvorefter scoren sammenlignes på tværs. Så en egentlig rangliste kan man ikke sige, at det er. Når jeg alligevel vælger at adressere den her, er det fordi, at din oplevelse af os er det vigtigste for det arbejde, vi laver hver dag.
Faldet kommer ikke bag på os – særligt når vi ser, at faldet primært skyldes markant fald på etik og brand. Det fortæller os selvfølgelig, at I som kunder er lige så utilfredse med og skuffede over Estland-sagen, som vi selv er, og at vi har et stort arbejde foran os for at genoprette jeres tillid til banken.
Vi er kede af vores tilbagegang, og vi tager den alvorligt. Selvom vi har meget at genoprette efter Estland-sagen, vil jeg love dig, at vi har fuldt fokus på at levere den bedst mulige rådgivning til dig hver eneste dag samt arbejde hårdt på hele tiden af forbedre vores tilbud – hvad enten det er investeringsmuligheder, digitale løsninger eller proaktiv formuerådgivning.
Som altid opfordrer vi dig til at kontakte din rådgiver, hvis du har nogen som helst spørgsmål – enten til din egen situation eller forslag til, hvordan vi kan blive bedre.
Tak for din tid og god weekend.
Med venlig hilsen
Lars Ellehave-Andersen
Chef for Danske Bank Private Banking Danmark